auzi tu ce tampenie la link-ul ala, ce mesaj ticalos:... ca inimile sa triumfe, poi nu vedetzi ce subtila inshelare, ca e vorba de tri, de la trinitate, umfe e ca shi cum ai zice umfle, iar triumfe ar insemna biruintza, adica toata spurcaciunea entuziasmului mandriei de sine, cu nerushinarea trufiei in cautarea adevarului, ca prin aceasta trufie sa vezi adevarul, adica sa-tzi faci o surpare a felului duhovnicesc de a vedea, deci in loc sa-tzi cureztzi ochiul avand smereni in cautarea adevarului, tu dincontra sa ai trimfalismul entuziast al mandriei... doamne pazeshte, dar chiar ma ingrozesc tot mai mult pe zi ce trece... :angry:
TRIUMF, triumfuri, s.n. 1. (In Roma antica) Celebrare a unei victorii prin intrarea solemna in orash a comandantului biruitor, pe un car tras de patru cai albi si însotit de un cortegiu din care faceau parte senatori, capeteniile armatei si prizonierii facuti in razboi, reprezentand cea mai înalta onoare acordata invingatorului. ♢ Expr. A duce (sau a purta pe cineva) in triumf = a ridica (pe cineva) pe sus (purtandu-l pe brate sau pe un tron) in cadrul unui cortegiu solemn sau vesel. 2. Victorie, biruinta de mare prestigiu; fig. succes moral, reusita, izbanda deosebita. [Pr.: tri-umf] – Din lat. triumphus, fr. triomphe. :(
deci este ispita enorma in mesajul ala de a lupta cu diavolii shi a te crede ca-i birui, cand nu cu ei duci lupta ci cu lista de pacate pe care trebuie sa le urashti shi cu pacatele shi patimile tale... deci e mare ispita mesajul ala... ???
ca Marele Batran, Varsanufie shi Ioan, patintzi filocalici, spunea ca nu e voie sa te lashi atras in lupta, shi apoi ce trufie uriasha capetzi cand chiar mai ai impresia ca tu ai alungat vre-un drac, nu tu ii alungi, shi nu tu isvorashti duh placut ci Duhul lui Dumnezeu salashluieshte peste moashte shi sfanta cruce a lui Hristos il alunga pe necuratul.
iar spovedania nu e de tip masonica (sa nu destainui parola ca altfel meritzi sa mori)astfel incat sa nu cumva sa destainui ce a spus pacatosul cum e la catolici, dar nici nu se face publica, ci se face in fatza capului Hristos, a preotului shi ceilaltzi credincioshi, care sunt trupul bisericii, shi dupa ce au ieshit afara cei chematzi care nu sunt botezatzi inca, shi bineintzeles se incearca sa se pastreze shi intimitatea asha fel incat totushi pacatele chiar spuse provoaca rushine, dar rushinea defapt ar fi trebuit sa fie in momentul pacatuirii shi nu la spovedanie, cand deja te smereshti shi incerci sa-tzi schimbi viatza, atunci eshti ridicat impreuna cu preotul in ceruri, deci nu este atunci decat pocaintza care ar trebui sa-tzi faca cinste shi nu rushine... ca rushinea este cand ai curaj nerushinat... sa nu pazeshti poruncile...
deci sa fim serioshi cu preotul shi limba legata de gat... ca nu e numai preotul shi Hristos, ci shi ceilaltzi creshtini participantzi, trupul bisericii lui Hristos, care oricum vad shi aud din cele ce le spui atunci... dar daca o faci doar asha ca tzi-ai reamintit shi nu te intorci din ele, nici macar nu prea conteaza ca te-ai spovedit ca asta inseamna ca ai facut-o de ochii shi de gura lumii sau chiar din mandrie... ca trebuie sa te pocaieshti cu adevarat de ele shi inainte shi dupa spovedanie.... shi sa cazi cu ele doar la Hristos, ca incearca shi cel rau sa cazi la el. sau dincontra sa nu cazi shi sa te trufeasca in mandrie adica in deznadejdea pe care inca n-o simtzi dar daca simtzi mandrie, desnadejde se numeshte defapt fiindca-i urmeaza curand, ca lui Iuda, ca lui satana, ca cetelor de ingeri shi oameni care cadem necontenit de la Hristos, de la adevar, de la dreptate shi de la smerenie.:hmmm:
|