Citat:
În prealabil postat de N.Priceputu
Se referea la combaterea nedreptăii referindu-se la felul în care a făcut-o Moise cu egipteanul. Nu ucidere?
Apoi, când spui că Dumnezeu îngăduie ca invadatorii să vină i să ne ucidă. Dar sunt multe, foarte multe fărădelegi pe care El le îngăduie. Totui, ne-a învăat să le i combatem. Suntem datori să intervenim în istorie. Facem parte din ea.
Însă mă opresc aici. Argumentele pe care i le-a putea da i le-au oferit deja alii înaintea mea.
|
Doamne ajută.
Da, dar totuși nu spune să mergem să ucidem precum Moise. Ci doar îl dă exemplu pe Moise, care oricum, cînd a săvîrșit crima aia, nu era dat Decalogul.
Plus că articolul lui Adrian Cocoșilă, nu are bibliografie. Nu spune unde anume spune Sfîntul Ambrozie ce susține el că a spus Sfîntul. Poate a scos din context, poate a înțeles greșit Adrian, a răstălmăcit cuvintele Sfîntului Ambrozie.
Da sunt multe "fărădelegi" pe care El le îngăduie. Dar nu le numim fărădelegi. De ce? Păi lui Iov, diavolul i-a luat tot. A făcut Dumnezeu vreo fărădelege? L-a îngăduit pe diavol. Pentru că cunoștea inima și rărunchii lui Iov. Deci a îngăduit Dumnezeu binecuvîntări pentru Iov. Dumnezeu știe ce sunt fărădelegile și cele care nu sunt fărădelegi. Și fărădelegile nu le îngăduie. Doar binecuvîntările. Chiar dacă acele binecuvîntări în ochii noștri sunt fărădelegi. Chiar Iov spune că nu. Căci ale Lui Dumnezeu sunt toate, El le ia cînd dorește și le dă înapoi cînd dorește și cîte dorește. De aceea spune Iov: "Dumnezeu a dat, Dumnezeu a luat, numele Domnului fie binecuvîntat." Un om cu mintea limpede. Nu era altul ca el pe tot pămîntul, a spus Domnul.
Ajunse-se la măsura creștinilor de mai tîrziu, dar în timpul lui, atunci (!) cînd Hristos nu era încă venit. Uimitor.
Da, să le combatem, cum? Fiind lumini între oameni, fiind sarea pămîntului, iubind pe aproapele nostru ca pe noi înșine. Aceasta e porunca cea mai mare, după cea a iubi pe Domnul. Aici stă toată legea și pprooroci, spune Hristos.
Da, suntem datori să intervenim în istorie, precum și Sfinții Martiri ale primilor 313 de prigoană, din istoria Bisericii Creștine, cînd mergeau - fără să lupte împotriva prigonitorilor lor - să fie dați hrană leilor și tigrilor din arenele coloseumului. Așa să intervenim în istorie, prin iubire. Numai prin iubire.
Bucurii.