Citat:
În prealabil postat de Daniel_Ortodox
Doamne ajută.
Fi mai explicit, frate "antiecumenism". Cred că părintele Stăniloaie scrie în telegraful romîn. Și de la părintele Dumitru Stăniloaie ai dat dat mai multe citate. Ce anume scrie în telegraful romîn și ce anume scrii tu, ca adaosuri sau explicații, teleogumena ta? Pune în ghilimele ce spune părintele.
Și de la Sfîntul Ignatie, iarăși, pune cartea din care carte ai luat, editura, anul de publicație. Nu așa, hop tronc, dragul meu, că smintești, pe cei mai mici.
Bucurii.
|
CEEA CE POSTEZ MAI JOS NU SUNT CUVINTELE MELE DELOC CI DOAR CE ZICE PARINTELE STANILOAE RESPECTIV SFANTUL IGNATIE BRIANCIANINOV,NU MAI TE FA CA NU INTELEGI CI CEDEAZA O DATA LA MANDRIA SI RATACIREA IN CARE TE AFLII
Parintele Staniloae- PENTRU APĂRAREA ȚĂRII:
http://carteromaneasca.wordpress.com...pararea-tarii/
"...De aceea trebuie să ne trezim de tot din naiva iluzie a anilor de după război că viitorul va fi al unei păci perpetue. Iluzia aceasta a putut răsări și s-a putut nutri numai dintr-o insuficientă cunoaștere a realității sufletului omenesc, cu adâncul păcatului și al răului din el, din ideea atotputerniciei rațiunii asupra acestui suflet, dintr-o negare a misterului dogmei creștine despre forța uriașă a răului împotriva căruia nu se poate lupta decât cu ajutorul lui Dumnezeu.
Numai prin creștinism se pot împuțina războaiele în viitor, dar cine îți dă siguranța că și mâine și poimâine și în tot timpul viitor popoarele vor accepta să lupte cu ajutorul dumnezeiesc, când nici azi nu vor să știe de acest ajutor nici chiar cei mai vajnici pacifiști.
Sunt, în privința războiului viitor, două adevăruri cu putere de axiomă: 1. fără creștinism va fi sigur război, cu oricât pacifism s-ar trâmbița; 2. numai prin creștinism se pot amâna și împuțina războaiele, dar întrucât nu poți avea siguranța că sufletul popoarelor va fi creștin mâine (chiar dacă, e azi), nu poți avea în nici un fel siguranța că nu va fi în viitor război. Dimpotrivă, din felul obișnuit al comportării sufletului omenesc, poți trage concluzia că război va fi cu siguranță.
Creștinismul propovăduiește cu tărie pacea și poate ca acțiunea lui să realizeze un progres mai mare decât al neprogresului în rău, dar războiul tot rămâne ca un fapt de viitor sigur, dat fiind răul adânc din firea omenească.
Vor fi războaie, pentru că vor fi păcate. Desăvârșirea deplină și a tuturor nu se realizează pe lumea aceasta. Și precum siguranța că vor fi păcate nu echivalează pentru creștinism cu o împăcare cu ele sau cu o încetare a luptei contra lor, dar, în orice caz, ea impune anumite măsuri de precauție împotriva efectelor prea stricăcioase ale lor, la fel siguranța că vor fi războaie nu însemnează o împăcare cu ele, o justificare a lor, dar, pe lângă toată propovăduirea contra lor,
creștinismul trebuie să admită luarea de măsuri de precauție contra lor.
Din această poziție ideologică, știind că vor fi războaie,
aprobăm și chiar îndemnăm statul nostru să se înarmeze pentru pararea eventualelor lovituri la care ar putea fi expus în viitorul război, care, judecând din datele actualității, e probabil să nu întârzie prea mult.
Nu suntem un neam cu ambiții de cucerire. Nu le-am avut nici în trecut. Toate războaiele noastre au fost de apărare sau de recucerire a unei libertăți pierdute.
Dar, pentru apărarea acestei libertăți pe care ne-o garantează actualele granițe, care nu se întind decât până unde se găsesc români, trebuie să fim gata oricând, împotriva oricărei pofte străine de a ne-o răpi. Poporul nostru s-a comportat și se va comporta în această privință în cel mai perfect spirit creștin.
Nu știm ce s-a făcut până acum la noi în această direcție. Știm numai că conducătorii statului nostru se expun unei grele răspunderi și unei neiertate vinovății dacă nu fac totul ca viitorul război să nu aducă sacrificarea în masă a sutelor de mii de vieți românești și nu asigură
apărarea demnă și eficace a independenței integrale a poporului român în statul român.
Conducătorul spiritual al românismului ardelean[ Conducătorul spiritual al românismului ardelean era mitropolitul
Nicolae Bălan, care, într-adevăr, a avertizat autoritățile și opinia publică asupra pericolelor ce urmăresc România], care știe ce e robia și are oroare de ea,
a adresat în repetate rânduri în anii trecuți serioase îndemnuri factorilor răspunzători pentru destinele de viitor ale neamului nostru să nu neglijeze înzestrarea armatei, atât de importantă pentru asigurarea acestui viitor.
O spunem acum și prin această foaie:
faceți totul pentru o perfectă înzestrare a armatei! Cereți țării orice sacrificii și vi le va consimți cu dragă inimă! Dar toate să fie chivernisite cu maximă înțelepciune, cinste și răspundere pentru ziua de mâine!"
.................................................. .....................................
CUVINTELE SFANTULUI IGNATIE:
Sfantul Ignatie Briancianinov-DESPRE FAPTELE BUNE ALE NEORTODOCȘILOR
http://carteromaneasca.wordpress.com...eortodocsilor/
"Lepădarea dogmelor este o hulă împotriva lui Dumnezeu ce se numește necredință; schimonosirea dogmelor este o hulă împotriva lui Dumnezeu ce se numește erezie.
Ca fapte bune îi sunt recunoscute creștinului numai acelea care sunt împlinire a poruncilor evanghelice, prin care se hrănește, trăiește credința lui, prin care este sprijinită viața lui în Hristos: fiindcă singurul care lucrează în creștin trebuie să fie Hristos. Cel botezat nu are dreptul să facă după cum îi dau ghes simțirile inimii, care depind de înrâurirea trupului și sângelui asupra acesteia, oricât ar părea de bune aceste simțiri: îi sunt primite doar faptele bune către a căror săvârșire inima este îmboldită de către Duhul Sfânt și Cuvântul lui Dumnezeu, care sunt ale firii înnoite de Hristos.
„Faptele bune” ale firii căzute
Sunt orbi cei ce pun preț pe așa numitele de către ei „fapte bune” ale firii căzute. Aceste fapte au lauda lor, prețul lor, în vreme și între oameni, nu însă înaintea lui Dumnezeu, înaintea Căruia toți s-au abătut, împreună netrebnici s-au făcut (Rom. 3, 12).
Cei ce nădăjduiesc în faptele bune ale firii căzute nu L-au cunoscut pe Hristos, n-au priceput taina răscumpărării, sunt prinși în cursele propriei filosofări mincinoase, ridicând împotriva credinței lor care este pe jumătate moartă și se clatină din împotrivire prostească: „Oare Dumnezeu este atât de nedrept încât să nu dea răsplata mântuirii veșnice faptelor bune săvârșite de închinătorii la idoli și de eretici?”
Acești „judecători” pun nedreptatea și neputința judecății lor pe seama judecății lui Dumnezeu. Dacă faptele bune săvârșite potrivit simțirilor inimii ar aduce mântuirea, venirea lui Hristos ar fi fost de prisos, n-ar mai fi fost nevoie de răscumpărarea lumii prin patimile și moartea pe cruce a Dumnezeului-Om, nici de poruncile evanghelice.
Este învederat că cei ce socot că mântuirea se poate dobândi și numai prin faptele firii căzute nimicesc însemnătatea lui Hristos, leapădă pe Hristos.
Faptele părute bune, făcute din imboldurile firii căzute, fac să crească în om „eu”-ul sau, nimicesc credința în Hristos, sunt potrivnice lui Dumnezeu; faptele credinței omoară egoismul în om, fac să crească în el credința, fac să crească în el Hristos. De vei mărturisi cu gura ta pe Domnul Iisus, spune Apostolul, și vei crede întru inima ta că Dumnezeu L-a ridicat pe El din morți, te vei mântui: căci cu inima se crede spre dreptate, iar cu gura se mărturisește spre mântuire (Rom. 10, 9-10).
Dreapta credință, adevărata faptă bună
Credința adevărată și vie aduce omului mântuirea, chiar dacă acesta o mărturisește doar cu gura. Ea i-a adus mântuirea tâlharului răstignit pe cruce; a adus mântuire, prin pocăință, multor păcătoși în ultimele clipe, cele dinainte de moarte, ale vieții lor.
Atât de însemnată este fiecare idee a dogmelor date de Dumnezeu, că sfinții mărturisitori, asemenea mucenicilor, au pecetluit mărturisirea de credință ortodoxă cu pătimiri grozave și râuri de sânge. Potrivit însemnătății credinței în lucrarea mântuirii, și păcatele împotriva ei au o deosebită greutate în cumpăna dreptei judecăți a lui Dumnezeu: toate aceste păcate sunt de moarte, adică sunt împreunate cu moartea sufletului și le urmează veșnica pierzanie, muncile veșnice în adâncurile iadului.
Cea mai rea faptă – necredința
Păcat de moarte este necredința: ea leapădă singurul mijloc de mântuire, credința în Hristos. Păcat de moarte este lepădarea de Hristos: ea Îl lipsește pe cel care se leapădă de credința vie în Hristos, ce se arată și se păstrează prin mărturisirea cu gura. Păcat de moarte este erezia: ea cuprinde în sine hulirea lui Dumnezeu și îl face pe cel molipsit de ea străin de adevărata credință în Hristos. Păcat de moarte este deznădăjduirea: ea este lepădare a credinței lucrătoare, vii în Hristos."