Subiect: Alesul
View Single Post
  #205  
Vechi 25.06.2013, 10:18:21
Florinvs Florinvs is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 06.12.2012
Locație: Husi, judetul Vaslui
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.893
Implicit Alesul

Exista mare diferenta intre transportul in comun din Olanda sau Elvetia sa zicem si cel din Romania!

Aici ati intrat pe un domeniu care chiar ma pasioneza si ma pricep cat de cat:

1. La feroviar:

-Romania: trenuri compuse din 2-3 vagoane vechi (de acu'30 de ani in urma produse la Arad, mai ales la personale) tractate cu locomotive de mare putere tip EA sau DA, care consuma mult curent sau motorina;
-Olanda: rame electrice sau automotoare noi, care consuma putin si ofera confort net superior.
-Romania: o infrastructura feroviara dezastroasa, cu o viteza medie comerciala de 50-60 km/h si cu peste 300 de restrictii si limitari de viteza
-Olanda: o infrastructura feroviara ce permite viteze comerciale de 100-120 km/h, bine intretinuta
-Romania: transport feroviar sistematic descurajat chiar de catre stat, prin trenuri puse cu orare total anapoda, legaturi proaste, furturi din infrastructura, preturi aberante, etc. Majoritatea firmelor de microbuze sunt chiar ale unor functionari din Ministerul Transporturilor!
-Olanda: transport feroviar incurajat si sustinut de stat, prin diverse mijloace.

2. La urban in comun

-Elvetia: se pune accent pe transportul electric (tramvai, troleibuz) nepouluant, silentios si mult mai economic
-Romania: in orase precum Constanta, Sibiu ori Brasov, acesta a fost distrus, datorita intereselor unor primari ca sa poata lua spaga la achizitia de autobuze second-hand sau pur si simplu a prostiei acestora! In alte orase s-au favorizat firmele de microbuze (ce mai conteaza ca oamenii stau claie peste gramada in microbuz si ca este un vehicul total nepotrivit pentru transport urban in comun, cand firma respectiva cotizeaza unde trebuie!)

3. Rutier interurban

-Olanda sau Germania: pe trasee paralele cu calea ferata nu prea se acorda licente de transport interurban auto de calatori, iar acolo unde se acorda firmelor respective li se impun conditii destul de stricte (sa aiba autobuze noi, de mare capacitate, sa aiba personal de bord bine pregatit, etc)
-Romania: ARR-ul da licente "fara numar"", la ore puse exact cu cateva minute inainte de plecarea trenului, la niste "firme"" cu cosgiuge de autobuze aduse de prin ce au aruncat altii prin Europa, cu ätestate profesionale"" obtinute in conditii dubioase, etc
Reply With Quote