Sa-i speriem de mici
In cea mai mare parte de acord cu dnul "Bogdan81", cu cateva mici precizari:
-Pentru activitatea anterioara anului 1989 nu am nimic ai reprosa lui Traian Basescu. In calitate de comandant de nava, a fost un bun profesionist, si cel putin doua momente din activitatea sa in aceasta calitata probeaza acest lucru: in 1981 pe cand se afla la comanda navei-petrolier "Arges" si descarca nafta in portul francez Rouen, din cauza probabila a unei defectiuni tehnice la instalatia electrica, se produce un incendiu. Traian Basescu reuseste sa-i convinga pe membri echipajului (intre care s-au remarcat capitanul secund Costica Ghiondea, ofiterul 3 maritim Doru Manole Spiridon, mecanicul Campeanu Rubin, etc) sa nu-si paraseasca posturile si in final reusesc sa stinga incendiul.
In 1986 primeste comanda superpetrolierului "Biruinta", nava-amiral a flotei maritime romanesti, la doar 31 de ani!
In privinta colaborarii cu fosta securitate, prin fisa postului, Traian Basescu trebuia si era normal sa colaboreze cu aceasta. Astfel, dupa fiecare intoarcere din cursa, fiecare comandant de nava trebuia sa ia legatura cu ofiterul de securitate care raspundea de intreprinderea "Navrom Constanta" (ofiter din cadrul "Directiei de contraspionaj economic" condusa de generalul Emil Macri) si sa-i prezinte un raport daca in timpul voiajului s-au intamplat evenimente deoasebite, de natura a periclita interesele economice a intreprinderii si implicit a statului roman.
Daca in aceste rapoarte Traian Basescu a spus ca marinarul x a divulgat date confidentiale despre: valoarea marfurilor transportate, destinatia navei, incarcatura navei, etc atunci a procedat foarte bine si foarte corect ca a informat organele de securitate.
Daca in schimb a spus ca marinarul y a criticat regimul socialist ori a facut o gluma atunci este un turnator ordinar! Insa dupa 1964 nici baietii de la securitate nu mai luau in seama asemenea denunturi, iar pe Emil Macri (care aveea ca principala sarcina contraspionajul economic) prea putin il interesau astfel de ordinarii.
In 1987, la propunerea directorului intreprinderii, a sefului Departamentului transporturilor Navale si a ministrului Transporturilor si telecomunicatiilor (atunci era Pavel Aron), T. Basescu este numit ca reprezentant a intreprinderii "Navrom Constanta" la Anvers.
Avizul securitatii a vizat numai ca persoana numita de MTTc sa nu reprezinta un potential risc pentru siguranta economica a tarii si sa nu fie predispusa a divulga informatii confidentiale.
Aici nu l-am inteles pe T. Basescu: daca zice ca-i placea asa de mult meseria de comandant de nava, putea sa refuze postul de la Anvers si sa ramana in continuuare comandant pe vapor!
Pentru ce-a facut dupa 1990 , Traian Basescu merita pus la zid (alaturi de alti mari banditi ce au distrus economia romaneasca dupa 1990) si impuscat fara discutie.
A patronat mari afaceri de coruptie : "afacerea" cu vagoane din 1990-1991 (prin care SNCFR a inregistrat o mare paguba), dosarul "flota", dezastrul de la calea ferata cat era ministru, dosarul Alro, casa din Mihaileanu, etc!
In plus el este cel care a numit practic in guvern personaje de trista faima, care au distrus sectoare intregi din economie: Radu Berceanu si Anca Boagiu la transporturi, Adrian Videanu la economie, Elena Udrea la turism, etc
|