ȘI APROPO, ÎN CE AR CONSTA, AȘA LA MODUL PRACTIC ȘI DIRECT, DESCHIDEREA PE CARE TREBUIE, CICĂ (DE PARCĂ NU AM AVEA-O), SĂ O AVEM FAȚĂ DE CEI DE ALTE "CONFESIUNI", ȘI ÎN SPECIAL FAȚĂ DE " CATOLICI"?
Citat:
În prealabil postat de laurastifter
Ceea ce mă surprinde este faptul că le-ați formulat ca și cum, în mesajul meu, aș fi promovat vreo idee contrară acestor adevăruri de credință evidente.
|
Poți să spui
în numele cărui adevăr de credință creștină ortodoxă îndemni la deschiderea pe care ți-o dorești ca unii (în fapt și de regulă, pravoslavnicii) față de alții (în fapt și de regulă, "catolicii")? Și despre ce fel de deschidere vorbești, că putem să le facem o deschidere ... de să-i băgăm în șah mat.
Și nu am înțeles nici acum de ce deschiderea ar trebui să o avem noi?
Citat:
În prealabil postat de laurastifter
Unde anume am scris eu, în mesajul de deschidere a topic-ului, că ar exista mai multe adevăruri?
|
Dacă există perspective diferite ale aceleiași realități, atunci înseamnă că la nivelul subiectiv al fiecăruia, sau al fiecărei comunități,
adevărul este altul despre una și aceeași realitate. Altfel spus, oricât ai da-o la întoarsă există mai multe adevăruri, sau cel puțin asta este ceea ce deduc eu din ce ai spus, sau mai bine zis și minciuna, înșelarea sau erezia pot avea, conform subiectivității unora, statut de adevăr, la nivelul lor, iar noi ceilalți trebuie să ne deschidem lor fără niciun dram de discernământ, că doar așa ne cer noile regulamente ecumeniste.
Și pravoslavnicii și "catolicii" se uită la Dumnezeu, fiecare cum poate, unii mai de aproape de Lumină și mai cu Lumina în ei, alții mai de departe și cu lupa raționalismului; dar deși se uită la același Dumnezeu, pravoslavnicii nu văd cum Duhul purcede de la Tatăl și de la Fiul ca dintr-un singur principiu, deși Tatăl și Fiul, oricât i-ai uni, rămân și vor rămâne pururi două persoane, altfel spus Ei pot fi un singur principiu al Duhului dacă privești spre Dumnezeu din
camera obscură din care privesc așa zișii catolici. Obscuritatea și întunecimea nu numai din cămara lor ci chiar din lăuntrul lor îi face să Îi vadă pe Tatăl și pe Fiul ca o singură Persoană, ca un singur Chip, anulând în fapt Persoana din Sfânta Treime.
Citat:
În prealabil postat de laurastifter
Unde am pus la îndoială faptul că dreapta credință este una singură?
|
Dacă dreapta credință este una singură, atunci ce sens mai are să ne pierdem timpul cu alte credințe care nu sunt drepte? De ce să avem deschidere și câtă să avem față de credințele nedrepte?
Citat:
În prealabil postat de laurastifter
Oare Sfinții Apostoli nu erau convinși că unicul Adevăr absolut este Hristos, Învățătorul și Dumnezeul lor?
|
Și baptiștii, sau măcar unii dintre ei cred același lucru? Asta înseamnă că baptiștii sunt Sfinți Apostoli?
Citat:
În prealabil postat de laurastifter
Fiecare dintre ei, ca persoană unică, a trăit într-un mod unic relația cu Unicul Adevăr în Care toți credeau și Care-i unea pe toți întru iubirea Sa. Fiecare dintre Apostoli a înțeles să-L iubească și să-L mărturisească într-un stil propriu, potrivit personalității sale. (...) Exemplele pot continua... dar cred că s-a înțeles suficient de clar mesajul meu, așa încât voi încheia aici, așteptând cu bucurie opiniile dvs
|
Fiecare a trăit în mod unic, dar într-un chip totuși unitar cu ceilalți! Duhul Sfânt este Duhul unității, nu al dezbinării, altfel spus pot exista percepții distincte ce țin de subiectivitatea fiecăruia, dar numai înlăuntrul aceluiași spațiu al adevărului, adică numai în interiorul Pravoslaviei. Unitatea în diversitate poate fi luată în considerare numai în interiorul Pravoslaviei. În afara ei, poate fi luată în considerare diversitatea, dar nu în unitate, ci doar în perspectiva unei aduceri la unitate, la unitatea în Duhul a Pravoslaviei!
Citat:
În prealabil postat de laurastifter
Bucurie și pace întru Hristos!
|
Bucurie și pace întru Sfântul Părinte PAPA!