Cum ar putea fi conștientizați oamenii implicați în săvârșirea acestui păcat de crima pe care o comit?
Vorbeam cu un bărbat român din Crasna, un sat din nordul Bucovinei, dincolo de graniță, în Ucraina, cu populație românească. Și mi-a spus că este imposibil ca o femeie căsătorită să facă avort, pentru că ea are bărbat. Nu putea concepe altceva decât că bărbatul o ocrotește și are grijă de tot ceea ce este rod al căsătoriei lor. Dar, de fapt, câți bărbați nu spun, după unul sau doi copii, „
ia bani, du-te și rezolvă“? Lipsă de responsabilitate.
Nu vor să își asume responsabilitatea creșterii unui copil. Și femeile, ce tărie trebuie să aibă ca să reziste singure? Nu trebuie judecate și condamnate, căci faptul că nu le sprijinim este vina noastră.
Câți oameni respectabili sunt prieteni cu doctori ginecologi? Dar în discuția cu un doctor ginecolog, subiectul acesta este tabu. Când doresc un avort, apelează la ei, dar să nu afle nimeni. În schimb, când sunt la o masă, discută numai despre nașteri, de parcă doctorul acela se ocupă numai de nașteri. Fals, pentru că majoritatea ginecologilor se ocupă majoritatea timpului de avorturi, nu de nașteri.
Or, de ce nu le spun prietenii că îl stimează, dar ar dori să discute despre conștiința lui?! Spune: sunt plătit și fac ceea ce cere femeia care vine, naștere sau avort. Dar tu, ca medic, scoți de acolo copilul bucățică cu bucățică. Îi vezi inima cum bate și vezi fiecare parte din acel copil, pentru că îl pui pe măsuță și îl asamblezi ca să te asiguri că l-ai scos pe tot când faci avort. Tu știi foarte bine că scoți acel ceva despre care unei paciente îi spui
„ce copil frumos aveți!“, iar alteia îi spui:
„Vom rezolva această sarcină!“ Unde e conștiința ta? Bine ar fi dacă oamenii din jurul lui ar discuta cu prietenul lor medic ginecolog, chiar dacă alții fac, măcar el să nu facă! Dacă ar fi mai mulți astfel de oameni, tot s-ar schimba ceva!
Dar este o tăcere vinovată, în masă.
Aceste păcate nu apasă numai pe conștiința celor care le fac în mod direct, ci pe conștiințele noastre, ale tuturor. Pentru că nu s-au întâmplat în altă parte, ci lângă noi și în lipsa unor cuvinte și atitudini ale noastre. În lipsa unor încurajări ale noastre.
Tăcerea, rușinea mărturisirii adevărului, este o vină. Și nu poate nimic să meargă bine.
Este imposibil să clădești ceva fără temelia adevărului. Viața duhovnicească, dragostea de aproapele, coeziunea socială nu există atunci când îl omori pe cel mai vulnerabil. Solidaritatea este atunci când cei puternici îi apără pe cei mai slabi. Dacă nu avem grijă de cei mai slabi, nu vom putea avea niciodată solidaritate.
Dacă inima s-a împietrit în așa fel și alungi harul din tine încât să ridici mâna asupra unui prunc care nu ți-a greșit cu nimic, ce relație vei avea cu vecinul sau cu cei care ți-au făcut un rău, sau nu te-au ajutat? Ce inimă poți avea dacă tu l-ai omorât pe cel care este rodul dragostei și al trupului tău? Este o iluzie să credem că va exista pace și coeziune socială în aceste condiții. Cât timp va exista această fărădelege, trăim în dizarmonie și ură pentru viață, respingem darurile lui Dumnezeu care sunt copiii și bine nu va fi. Să ne îndreptăm, Hristos de aceea a venit în lume și este cu noi până la sfârșitul veacurilor!
***********
sursa:
http://www.razbointrucuvant.ro/recom...potriva-firii/
Parintele Dosoftei de la Putna despre CRIMA AVORTULUI SI TACEREA NOASTRA VINOVATA/ Parintele Vasile Mihoc: TRADAREA CRESTINISMULUI IN OCCIDENT A DUS LA LEGILE “HOMOSEXUALE” IMPOTRIVA FIRII