View Single Post
  #362  
Vechi 24.07.2013, 13:28:34
cezar_ioan cezar_ioan is offline
Banned
 
Data înregistrării: 16.11.2012
Locație: Benidorm, Hotel Bali
Mesaje: 1.946
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Din moment ce in Biserica nu se practica asa ceva, nici macar ceva care sa aduca asa ceva, ar fi trebuit sa te puna in garda ca nu este in regula si nu-i mai ridicai osanale.

1 minut de googaleala te costa:

The modern term itself is derived from a phrase "baptised for the dead" occurring twice in the New Testament (1 Corinthians 15:29), though the meaning of that phrase is an open question among scholars. Early heresiologists Tertullian (Against Marcion 10) and Chrysostom (Homilies 40) attributed the practice to the Marcionites, whom they identified as a heretical "gnostic" group.[1] Consequently the practice was forbidden by the Catholic Church, and is not practiced in modern mainstream Christianity, whether Catholic, Eastern Orthodox, or Protestant.

https://en.wikipedia.org/wiki/Baptism_for_the_dead
Am citit materialul, multe trimiteri și comentarii acolo... Îmi pare o exegeză destul de bine realizată tehnic și totuși nu-mi e clar dacă Apostolul aprobă practica (în textul din Corinteni) sau mai degrabă o respinge.
Subiectul îmi pare potrivit pentru o cercetare mai serioasă, pentru cei preocupați în mod profesionist de istoria Bisericii Primare.
În ce mă privește, rămân pe de o parte cu informația că ulterior Biserica a respins practica (Tradiția, în aspectul ei dinamic, constă în diverse hotărâri și modificări operate de Biserică după nevoile sau mai exact cerințele vieții de credință autentice, după contexte și situații concrete, care au solicitat în mod imperios o hotărâre, de obicei sinodală)
și pe de altă parte că în prezent astfel de practici sunt categoric în afara Bisericii (Ortodoxe, desigur).

Centrală îmi pare că rămâne mereu întrebarea: care e folosul duhovnicesc al unei practici sau a alteia? Aici răspunde atât credinciosul, cât și duhovnicul precum și conștiința mai largă a Bisericii, așa cum funcționează ea în întrunirile sobornicești/ sinodale.
O formulare de credință universal împărtășită în Biserică nu rezolvă însă problema trăirii și înțelegerii formulării și nici pe cea a folosului duhovnicesc pentru unul sau mai mulți. Ba dimpotrivă, aș zice, abia acum începe aventura: când un conținut al dreptei credințe, o învățătură unanim acceptată (măcar ca formulare, deși lumea înțelesurilor ei este uriașă și subiectivă foarte), se întâlnește cu persoana unică, concretă, în carne și oase, a credinciosului X sau Y.
În acest context cred că are sens deplin titlul topicului propus de Laura.
Reply With Quote