View Single Post
  #3  
Vechi 27.07.2013, 11:36:31
Parascheva16's Avatar
Parascheva16 Parascheva16 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.02.2013
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.920
Implicit Iii

Cei care au urmărit cele întâmplate după 1989 au văzut cum toate valorile populare au fost tratate cu un dispreț fățiș, cu dușmănie chiar, de către oficialii români – desigur, cu excepția zilelor de cam-panie electorală. Decența populară a fost declarată „pudibonderie”, „înapoiere”, „prejudecată”, chiar „prostie” ș.a.m.d. Cultura populară? „Superstiție”, „înapoiere” (mereu acest cuvânt rasist!), „primitivism” (desigur!) ș.a.m.d. În toată această perioadă alte popoare își transformă eroii naționali în eroi de film și chiar de jocuri pe calculator, promovându-și mereu viziunea personală asupra lumii și asupra istoriei. La noi, dimpotrivă, „demitizarea”, de fapt demonizarea eroilor naționali este considerată cea mai vrednică îndeletnicire a intelectualilor. S-a recurs la lansarea de nenumărate învinuiri și invective la adresa lui Mircea cel Bătrân sau Mihai Viteazul, Ștefan cel Mare sau Mihai Eminescu, sau la adresa oricărei personalități ori grupări istorice pe drept intrate în sufletul poporului. S-au promovat în schimb și se promovează cu tărie cei care au luptat împotriva Poporului Român. Conducerea țării nu a inaugurat niciodată un monument cât de cât semnificativ pentru eroii români căzuți în luptele anti-comuniste, pentru cei căzuți pe front împotriva invadatorilor bolșevici, pentru cei uciși în luptele împotriva colectivizării, pentru cei uciși de invadatorii unguri în Ardealul ocupat, pentru cei care au apărat Dobrogea împotriva năvălitorilor bulgari ș.a.m.d. În schimb, au inaugurat cu mare pompă, împreună cu demnitari străini, monumentul generalilor unguri de la 1848-1849, criminali de război vinovați de asasinarea a zeci de mii de români, de raderea de pe fața pământului a zeci de sate românești, de asasinarea a mii de germani și de alți etnici ne-unguri din Transilvania, Crișana și alte regiuni. Un asemenea act de slăvire și promovare a rasismului anti-românesc pare de necrezut, dar s-a întâmplat. Oameni care sunt rușinea istoriei omenirii, care ar fi condamnați alături de Hitler și ciracii lui în orice tribunal democratic, au monument la Arad, monument ridicat cu sprijinul fățiș al autorităților „române”! E ca și când cineva ar ridica în Israel, cu sprijinul autorității de stat, un monument închinat „eroicilor generali germani” Ribbentrop, Goebbels, Heydrich și Göring!! Dar așa ceva este, desigur, imposibil! Evreii știu să-și apere demnitatea națională. Același lucru însă este interzis românilor, după cum se poate vedea, nu doar la Arad, ci în toată țara și în toată istoria ultimilor trei veacuri. Exagerăm? Între 1711-1715 în Muntenia și Moldova se instaurează o conducere străină, formată din așa-numiții fanarioți. Sprijinul ei? Armatele turcești și feluriți trădători din interior. Epoca fanariotă, încheiată în 1821, este prezentată până astăzi, în nenumărate lucrări, ca o epocă bună pentru români, dincolo de „unele probleme sociale”. Se spune de către mulți – promovați de guvernele de ieri și de astăzi – cum că domnitorii fanarioți au adus „reforme sociale” și „reforme culturale”, au deschis „înapoiata” și „închistata” cultură românească „luminilor” din afară. Memoriile lui F. G. de Bauer menționează că, în timpul celui mai lăudat „reformist fanariot” [2], numărul contribuabililor români scade în Muntenia de la 147.000 familii la… 35.000!!! Unde erau ceilalți? Fuseseră uciși ori fugiseră din țară, ca să scape cu viață! Iar unele manuale școlare și multe cărți „de prestigiu” îl laudă pe acest domnitor fanariot… Deci, un tiran de o asemenea bestialitate încât ucide sau izgonește peste 75% din populația unei țări românești este considerat de conducătorii României contemporane ca personaj pozitiv! Pare pur și simplu ireal, imposibil, de necrezut. Nici o națiune de pe fața pământului nu a fost supusă unei asemenea îndoctrinări ultra-rasiste de către propria conducere, fără presiunea unor armate străine. La noi, însă, nu a fost nevoie de nici o ocupație efectivă. Însăși conducerea „românească” a practicat de bună voie politica respectivă. Exagerăm? Păi nu erau fanarioții „conducerea românească”? Nu erau boierii și ciocoii din jurul lor „patrioții țării”? Nu erau ei aceia care, disprețuind poporul de care, teoretic, țineau, își trimiteau fiii la îndoctrinare fie în mâinile „educatorilor greci”, fie în pensioane și școli străine, romano-catolice ori protestante, franțuzești și germane mai ales, austriece sau ungurești câteodată, uneori italienești? [3] Și se întorceau de acolo cu cel mai adânc dispreț față de popor și cultura sa… Sigur, sentimentele naționale au existat, mai ales că făceau parte din educația apuseană. Doar că aceste sentimente naționale erau deja deturnate, nu mai țineau seama de gândirea, simțirea și trăirea națiunii, ci de concepte străine, de cele mai multe ori cu totul nepotrivite Poporului Român. S-a ajuns până acolo încât, chiar după 1821, când regimul fanariot este formal înlăturat [4], lupta „intelectualilor români” – și, alăturat, a politicienilor români – nu este aceea de a forma o Românie și o Românime puternică, dezvoltată firesc din tradiția populară. Dimpotrivă, pe lângă lupta cu unele sau altele din forțele străine – dar în favoarea altora, văzute ca „prietene” –, marea bătălie, neîncetatul război, a fost chiar cu felul de a fi al românilor, cu trăirea și gândirea lor, cu vechea lor cultură. Celebrul „vizir” al sfârșitului de secol XIX, mare politician și prim-ministru, vestită personalitate, declara în Parlament, pe față și cu multă mândrie, că a luptat o viață pentru „distrugerea superstițiilor populare românești”, pentru ca astfel românii să devină o „națiune modernă”. Modernă, poate, dar sigur nu românească, pentru că ceea ce acel politician rasist numea „superstiții populare românești” era tocmai ceea ce-i definea pe români: credință, gândire, tradiție, fel de a fi. Dar din punctul lui de vedere acestea nu aveau nici o valoare, ceea ce arată că, departe de a fi un patriot, „marele politician” habar nu avea ce înseamnă națiune, prin ce se definește. Sau, poate știa… ceea ce e și mai rău. Pentru că o națiune se definește în primul rând prin cultura sa, și doar apoi prin limbă. Sunt multe națiuni ce vorbesc aceeași limbă, dar formează state separate [5], așa cum sunt națiuni ce nu vorbesc o singură limbă, dar sunt unite, sunt o națiune [6]. Deci, adevărata definire a unei națiuni se face prin cultura sa naturală, prin ceea ce constituie firea acelui neam, felul de a trăi, de a gândi, de a se exprima al poporului. Atacând exact aceste lucruri, fanarioții, pașoptișii și urmașii lor au atacat însăși ființa Poporului Român. Au atacat-o repetat și sistematic, tratând-o cu un dispreț puternic, neîncetat. Mereu au proclamat, pe toate căile care le-au stat la dispoziție – și câte nu au avut, având puterea în Țară! – că românii nu pot avea un viitor decât renunțând la cultura lor veche, adoptând o cultură nouă, străină, „superioară”.
Reply With Quote