Citat:
În prealabil postat de cezar_ioan
Dovada că nu a fost percepută fizic e chiar în poză: nimeni dintre cei prezenți nu au aerul că sesizează o așa minune... Își văd liniștiți de treabă, cum e și firesc. (...) Așadar, cei prezenți în fotografie nu văd nimic deosebit în jurul lor, nu văd nici o lumină "harică" pentru că lumina pe care o vedem noi în poză nici nu exista acolo. Ea a fost adăugată ulterior, de meșterii în iluzii facile. Care s-or fi prăpădit de-atâta râs, între timp...
|
Și aceasta este
o dovadă. La care singura obiecție ar fi că doar aparatul foto ar fi surprins "lumina Botezului în numele Sfintei Treimi", iar ceilalți nu ar fi surprins-o.
Mai este un argument pe care l-am adus înainte, și voi relua ceea ce am spus:
Nu se susține ceea ce par că ar spune respectivele fotografii, iar argumentul foarte clar este că, după părerea mea, nu doar acel om botezat trebuia să strălucească așa. Având în vedere că acolo sunt și preoți, care nu doar că sunt botezați, dar mai au și harul preoției, mai se și împărtășesc din Sfintele Taine, în mod normal ar fi trebuit să strălucească și ei, și chiar mai mult decât acel individ botezat. Raționamentul este foarte simplu. Dacă acea poză ar fi surprins harul Botezului, atunci vă întreb dacă ceilalți credincioși, plus preoții sunt sau nu lipsiți de harul dumnezeiesc, și mai precis aici de harul botezului? Dacă am merge pe raționamentul articolului ar trebui să concluzionăm că doar acel om ar avea har, iar ceilalți, inclusiv preoții nu ar avea pentru că nu le strălucește imaginea în poză. Ceea ce este absurd. De aceea părerea mea este că ceea ce par că ar spune acele fotografii nu se susține din punct de vedere logic. Și prin urmare nu se poate trage vreo concluzie pe baza lor (concluzia privitoare la "marea confirmare").
Pe lângă aceste două argumente, este și
cel adus de Barsaumas, care spune că lumina nu ar obnubila trăsăturile umane, însă s-ar putea să fie discutabil.
Există și
un al patrulea argument, anume faptul că în acea fotografie este vorba, se spune, de un botez ortodox. Ori, chiar și presupunând prin absurd că lucrurile ar sta cum spune articolul citat la începutul firului de discuție, tot nu s-ar putea trage concluzia care s-a tras pentru că nu există "termenul" de comparație. Altfel spus atât timp cât nu există o fotografie cu ceea ce se întâmplă la un botez catolic, deci atâta timp cât nu ai cu ce compara, nu poți trage vreo concluzie referitoare la botezul catolic, adică nu se poate afirma în condițiile respective invaliditatea botezului catolic.
Și mai există și
un al cincilea argument, din punctul meu de vedere (poate alții pot găsi mai multe), anume că dacă într-adevăr acea lumină s-ar fi văzut în mod real în foto la acel botez și dacă este "lumina Botezului", atunci asta înseamnă că la fiecare botez ortodox ar trebui să se vadă o astfel de lumină îmbrăcând pe cel botezat sau pe cei botezați. Cu alte cuvinte dacă regula ar fi aceea pe care ar induce-o articolul citat, ar trebui ca această regulă să se respecte la toate botezurile ortodoxe. Ceea ce nu cred că poate cineva demonstra! Prin urmare vedem că ceea ce reprezintă acea fotografie nu reprezintă o regulă, ci dimpotrivă o excepție, și mai mult una unică, singulară, ceea ce i-ar putea duce pe unii la conluzia că acel botez, reprezentat de fotografie, este singurul botez ortodox din lume!! Ceea ce este absurd. Și de aceea articolul nu se susține.
Și ca să se înțeleagă, eu aici nu am pus problema validității Sfintelor Taine sau a Botezului de la catolici, ci problema articolului citat, a "concluziei" pe care o susține și a "argumentelor" pe care le aduce. Prin urmare, prin faptul că am contrazis prin dovezi logice acel articol, asta nu înseamnă că m-aș fi pronunțat asupra validității sau invalidității botezului catolicilor.