(putin mai vechi)
Asociatia Mame pentru Mame saluta adoptarea de catre Parlament a modificarilor propuse de Ministerul Muncii pentru indemnizatia si concediul de crestere a copilului. Reproducem comunicatul de presa emis de Ministerul Muncii si solicitam continuarea masurilor pentru recuperarea drepturilor luate abuziv mamelor de catre Guvern incepand cu 2010; in acest sens, speram ca urmatoarea masura propusa de Ministerul Muncii sa fie renuntarea la plafonul maximal.
COMUNICAT DE PRESA EMIS DE MINISTERUL MUNCII - 25.09.2012
Prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 124/2011 pentru modificarea și completarea unor acte normative care reglementează acordarea de beneficii de asistență socială se modifică Legea nr.61/1993 privind alocația de stat pentru copii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare, Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 148/2005 privind susținerea familiei în vederea creșterii copilului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 7/2007, cu modificările și completările ulterioare, Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul și indemnizația lunară pentru creșterea copilului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 132/2011 și Legea nr. 277/2010 privind alocația pentru susținerea familiei, cu modificările ulterioare.
OUG nr.124/2011 a reglementat ca principale aspecte următoarele:
1. Raportarea beneficiilor de asistență socială (alocația de stat pentru copii, alocația pentru susținerea familiei, venitul minim garantat și indemnizația pentru creșterea copilului și stimulentul lunar) la indicatorul social de referință și aplicarea unui indice social de inserție.
2. Introducerea ca și condiție de menținere a drepturilor, plata taxelor și impozitelor locale către bugetele locale de către persoanele care sunt îndreptățite la beneficii sociale (în vederea implementării prevederilor art. 9 alin. (9) din Legea asistenței sociale)
În cadrul dezbaterilor parlamentare au fost propuse amendamente cu care Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale a fost de acord.
Amendamentele vizează ca aspecte prioritare :
· Flexibilizarea condiției de achitare a impozitelor și taxelor locale. Astfel, verificarea se va face doar în cazul familiilor și persoanelor singure care au dreptul stabilit de cel puțin 6 luni și vor fi excluse de la această verificare familiile monoparentale. De asemenea, se reglementează o perioadă de grație de 60 zile în care se pot plăti aceste datorii către bugetele locale, timp în care beneficiarul își va primi dreptul;
· Stabilirea cuantumului indemnizației pentru creșterea copiilor la 85% din media veniturilor nete ale persoanei, cu menținerea limitelor maxime reglementate în prezent, de 1200 lei pentru concediul până la împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani și 3400 lei pentru concediul până la împlinirea de către copil a vârstei de 1 an;
· Acordarea stimulentului de inserție și pentru persoanele care au optat pentru concediul până la împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani;
· Eliminarea limitării la 3 nașteri a situațiilor pentru care se acordă concediul și indemnizația pentru creșterea copiilor și acordarea indemnizației pentru creșterea copiilor pentru toate situațiile care conduc la acordarea acestui drept;
· Acordarea sumei suplimentare de 600 lei, pe perioada suprapunerii cazurilor în care persoana se află cu un copil în perioada de concediu și indemnizație în baza OUG nr.148/2005 și naște/adoptă/ia in plasament sau tutelă un copil, în baza OUG nr.111/2010. Această reglementare va asigura aplicarea unitară a Deciziei Curții Constituționale nr.495/2012 și va avea efecte doar pentru situațiile aflate în plată sau pentru cele care se vor produce după adoptarea legii.
Suma prevazută în bugetul de stat pentru anul în curs este de 11 milioane lei și 67 milioane lei pentru anul 2013.
Totalul beneficiarilor aflați în plată în prezent este de 153.090.
Din numarul total de beneficiari ai indemnizatiei pentru creșterea copilului, 20,52% sunt cu venituri de peste 1500 lei, 33,12% sunt cu venituri între 600 și 1500 lei, restul de 46,36% fiind fara venituri, respectiv persoane care au perioada de 12 luni constituita din perioade asimilate (eleve, studente, persoane aflate în șomaj, persoane care își însoțesc soțul/soția în misiune permanentă în străinătate etc.)
****
Alte articole despre legislatie si drepturi se gasesc pe site+alte articole interesante.
http://mamepentrumame.ro/