Citat:
În prealabil postat de dobrin7m
Eu nu voi spune ca cei care au postat fotografiile cu pricina sunt comentatori idolatri cu imaginatie deliranta.
|
Nici eu nu spun. Întrucât comentatorii idolatri la care mă refer sunt, evident, cei de aici de pe forum care își fac cruci în fața unei poze măsluite. Cea mai activă dintre toți fiind tu, întrucât nu te poți abține să dezvolți nucleul delirant care îți hrănește "credința".
În mod evident ești mare degustătoare de sclipici și magie, probabil nu ai nimerit calea dreaptă a credinței oricărui creștin, deși Biserica ți-a pus și ție, ca tuturor creștinilor, toate mijloacele la îndemână.
Agitația furibundă pe care o faci pe forum atunci când afectivitatea și mândria ta nestăpânite se revarsă, este binecunoscută tuturor. Faci un mare tărăboi de afecte, schimbi subiectele și premisele, aduci argumente cu totul nepotrivite ori de câte ori vulcanul interior se revarsă din tine și mătură toate șandramalele încropite ale credinței tale tulburi. Și ai pretenția să fim de acord cu tine.
Ei bine, eu nu sunt de acord. Și ar fi fost o dovadă de lipsă a iubirii ca, văzînd ce enormități lansezi pe forum, să zic da, Mihaela, bine zici, creștinește ai vorbit. Sau, pur și simplu să tac la nesfârșit și să citesc lungile tale deversări iraționale.
Ar fi fost, cred, mult mai sănătos să cugeți măcar câteva clipe la obiecțiile mele față de impresia că fotografia aceea poate fi numită "confirmare minunată".
Rezum în câteva puncte poziția mea ca să fie clar ce am de spus și totodată ca să reiasă cât mai limpede în evidență cât sunt de nefirești reacțiile tale nevrotice față de afirmațiile mele:
1. Avem zilnic în Biserică nenumărate minuni autentice ale Ortodoxiei. Dintre acestea, de departe cea mai mare minune, de nespus, este Sfânta Taină a Euharistiei. M-aș fi bucurat mult să ne scrii despre ea, dacă aveai ceva vrednic de spus.
2. În Biserică întâlnim frecvent și alte roade ale puterii lui Dumnezeu care, cel puțin pentru mulți dintre noi, au un caracter suprafiresc: tămăduiri minunate, viziuni și proorocii veritabile, răpiri în Duhul Sfânt, convertiri veritabile și multe alte fapte din viața oamenilor care se petrec doar în Duhul.
3. O minune consider că este inclusiv păstrarea credinței unui creștin, care aduce roadele ei fiecăruia după puterea lui și după harul lui Dumnezeu. O numesc minune deoarece, în condițiile vieții de azi, când împrăștierea minții, agresiunile în toate planurile ale puterii secularizante asupra Bisericii, lucrările diavolului în văzduhurile fiecăruia și ale lumii întregi - sunt fără precedent. De puternice. Și când neînțelegerile dintre creștini, chiar în sânul Sfintei Biserici, au atins cote înalte ca intensitate și evantai al manifestărilor.
4. Față de toate aceste minuni, care ar ajunge pentru pacea sufletului unui om evlavios și pentru rodirea în el a Duhului, consider că apetitul tău pentru minuni televizate și fotografiate nu înseamnă altceva decât o cădere. Un semn patognomonic pentru caracterul afectiv irațional, tulbure și vulcanic, al unei credințe care seamănă mai degrabă cu a superstițioșilor amatori de ritualuri extravagante, decât cu simplitatea și raționalitatea cumpătată a unui om creștin.
5. În plan psihologic (plan pe care nu îl putem ignora la nesfârșit, noi creștinii ortodocși, doar pentru că așa vrei tu) este o aberație monumentală, caracteristică interpretativității din sfera delirului mistic, să rupi unitatea dintre un fenomen și oglindirea lui în sufletul omului, postulînd ex-burticus și ex-inconștientus-maladivus că o lumină dintr-o poză e harul lui Dumnezeu pe care nimeni nu îl sesizează în realitate, în spațiul unde se presupune că a avut loc minunea. Ci îl sesizezi doar tu, din fotoliul în care manevrezi mouseul și visezi la cai verzi pe pereți.
6. Caracterul demagogic și manipulator al pozei, natura lui de propagandă împotriva catolicilor dar și de țeapă în mintea pseudo-creștinilor ortodocși (cărora le developează nu harul, ci misticismul maladiv), îmi pare evident. Într-o civilizație a imaginilor, cum este cea în care trăim noi, firește că șmecherii și rătăciții cu capul folosesc și tertipuri vizuale ieftine, doar-doar or mai tulbura o vreme apele și-așa destul de tulburi astăzi.
Acuratețea răspunsului tău la întâlnirea cu fotografia lasă mult de dorit.
Iar tumbele agitate pe care le faci înaintea celor care ți-au adus argumente atât din sfera credinței, așa cum se manifestă ea curat în Biserica noastră, cât și din planurile fizicii, psihologiei și a altor discipline corelate, arată un singur lucru: că te însingurezi, ca de obicei, într-un rol care nu îți face cinste nici ca femeie, nici ca om creștin, nici ca participant la dezbaterea de pe forum.
Regret că orgoliul și caracterul pătimaș îți depășesc, ca de obicei, bunul simț și raționalitatea ființării cu care te-o fi înzestrat și pe tine, ca pe toți muritorii, Bunul Dumnezeu.
M-aș bucura să reconsideri subiectul, cu pace sufletească, dacă rugăciunea și harul, pe care de-o vreme îl vezi spoit pe pereți, de nu cumva te-or fi părăsit cu desăvârșire.
Cât privește agățarea ta de unele dintre cuvintele mele, m-aș bucura încă și mai mult dacă ai lăsa în plan secund unele exprimări (acolo unde , de fapt, le e și locul) și ai sesiza duhul de dincolo de îmbrăcămintea textului, așadar mesajul, intenția, împărtășirea.