Citat:
În prealabil postat de Florinvs
Pentru aceste realizari, ca sa "dam Cezarului ce-i al cezarului", trebuie sa recunoastem si meritele lui Gheorghe-Gheorghiu-Dej si Nicolae Ceausescu, care, cu toate pacatele lor, au facut si lucruri bune! Chiar daca era regim comunist, Romania trebuia sa existe ca stat, si viata trebuia sa mearga inainte! (...)
Desi oficial Romania era "stat ateu", totusi dupa 1964, practic nu mai existau restrictii de natura religioasa, lumea care dorea putandu-se duce la biserica! De altfel, si ofiterii de militie si securitate isi botezau copii, se cununau religios. Cel putin aici la Husi nicioadata n-am auzit ca vreun militian sau securist de dupa 1964 sa-i reproseze cuiva ca de ce s-a dus la biserica!
|
Văd că domnul Florin încearcă să ne "vândă" acea perioadă a istoriei trecând peste agresiunea spirituală nemaiîntâlnită până atunci împotriva României și a creștinismului (în special a celui ortodox, fiind majoritar). Însă, domnul Florin, după cum v-am mai spus,
ateismul, umanismul (socialist), materialismul (aici dialectic și istoric) nu sunt niște componente auxiliare și nesemnificative ale socialismului, ci sunt fundamentale, constitutive. România nu era "stat ateu" între ghilimele, ci chiar era și devenea un stat din ce în ce mai ateu și mai ateist, ideologia oficială, din ce în ce mai puternic propagată și implementată, fiind ateistă, materialistă, în esența ei nu doar anti-religioasă, ci anti-creștină și anti-hristică. "Lucrurile bune" care s-au făcut s-au făcut totuși în numele unei ideologii anti-creștine.
Referitor la așa-zisa lipsă de restricții de natură religioasă, din nou vă înșelați grav și v-am mai spus deja acest lucru. Vorbești apoi despre o "încetare a persecuțiilor", dar până atunci uiți că prin persecuții i-au "dresat" și i-au pus la "respect" pe ortodocși, și cred că nu numai pe ei, așa încât este destul de cinic să vorbim despre "încetarea" persecuțiilor. Și mai este un aspect, foarte important, faptul că au mai "încetat" persecuțiile asta nu are chiar așa de multă relevanță pentru că Uniunea se conducea după principii marxist-leniniste, învățătura creștină fiind marginalizată total, așa încât Biserica nu avea nicio influență semnificativă în societate. Așa cum s-a întâmplat și în România, dar la o scară mai mică a durității în comparație cu Rusia.
Dar problema este că și asta este de fapt tot persecuție, doar că sub altă formă. Faptul că unii sau alții își botezau copiii la biserică nu are relevanță prea mare atâta timp viața lor era orice numai nu creștinească.
La putere era altă lege, nu cea creștinească, ci una anti-creștină.
Ceea ce nu înțelegi dumneata sau nu cunoști este că însăși învățătura filozofică sau ideologică a comuniștilor prevedea o astfel de "tolerare" a "libertății de conștiință", în acest caz a mersului la biserică, însă pe de altă parte se lucra la toate aspectele vieții să fie descreștinate și comunizate, marxizate, "umanizate".
Astfel comuniștii, prin tocmai dezvoltările multilaterale la care lucrau, prin falsa tolerare a creștinismului, prin promovarea și propaganda tot mai agresivă a substraturilor "umaniste" ale comunismului urmăreau dispariția pe cale "naturală" a religiei în general și a creștinismului în special. Așa zisa toleranță pe care o dădeau religiei era doar una de fațadă, de spoială, pentru a părea în ochii lumii drept democrați, drept unii ce respectă "libertatea de conștiință", însă dincolo de această fațadă mincinoasă "umanismul socialist" lucra la dispariția pe cale "naturală" a religiei, în special a creștinismului, prin propaganda și îndoctrinarea ateistă marxistă și materialistă dialectic și istoric, prin introducerea "moralei" socialiste, prin introducerea și impunerea la nivel social a criteriilor de selecție "morală" comunistă, prin îndoctrinarea sau silirea oamenilor la o viață condusă după legi antireligioase și anticreștine așa încât să păstreze fațada religioasă, dar să înlocuiască fondul cu "etică" și "spiritualitate" umanistă comunistă.