View Single Post
  #181  
Vechi 04.08.2013, 11:12:57
Florinvs Florinvs is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 06.12.2012
Locație: Husi, judetul Vaslui
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.893
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Lucrurile nu sunt chiar așa de simple. Existau și părți eficiente și unele ineficiente din punct de vedere economic, și asta s-a văzut inclusiv prin rezistența sistemului mult după 1989; și multe ar fi rezistat și chiar ar fi înflorit până în ziua de azi, dacă nu ar fi fost o conspirație anti-românească la mijloc, ce a urmărit sabotarea economică (și cu celelalte implicate) a poporului și statului român. Dumneata ești victima unei propagande mincinoase, începută încă de la așa zisa revoluție din 1989, revoluție făcută de alții, străini de România și de interesele ei, și în care masele de români au fost niște mase manipulate în scopurile străinilor, iar această propagandă mincinoasă susținea că "Industria românească ar fi fost un morman de fiare vechi" (Chifa Neulander, așa zisul Petre Roman [și care recent și-a botezat un fiu într-o biserică ortodoxă !!], fiul comunistului invadator Erno Neulander, așa zisul Valter Roman) și susținea aceste lucruri tocmai pentru ca românii să se obișnuiasă mental cu ceea ce urmăreau complotiștii anti-români, anume cu distrugerea industriei naționale românești (așa comunistă cum era), cu furtul averii, prin legi date în "democrația" post-decembristă, create în perioada socialistă de poporul muncitor în acest domeniu etc. Industria, deși a fost proiectată de la centru, nu era chiar atât de artificială, ea avea de asemenea conexiuni cu economia internațională și, dacă nu ar fi fost sabotată și distrusă, furată programatic, "cu metodă și sistem", o bună parte din ea ar fi fost încă viabilă, ar fi ținut încă multe locuri de muncă, ar fi putut garanta dezvoltări ulterioare sau reorientări în aceleași ramuri sau în alte ramuri industriale, dat fiind deja stocul de capital ce era la dispoziție în urma investițiilor. De asemenea, la distrugerea sau furtul industriei românești, fenomen care continuă până în ziua de azi și va continua până vor sabota totul, au contribuit "cozile de topor" românești (dintre care o anumită parte creștini ortodocși, membri ai BOR) prin căpușările firmelor industriale, transformarea lor în firme ineficiente și privatizarea la prețuri derizorii sau direct tăierea la fier vechi. Averea creată de muncitorii, inginerii și economiștii români a fost sabotată, distrusă, furată, deturnată de agenții imperialismului occidental, de cozile de topor (nu neapărat lipsite de inteligență, dar trădătoare) românești, urmând planul de distrugere a puterii politico-economice a României socialiste precum și a poporului român, ajutați de agențiile și agenții mass-mediei și de pasivitatea civică, morală, socială a românilor (creștini ortodocși) la modul general.
Aici total de acord!

Petre Roman, prin masurile aberante luate, a fost cel putin incompetent si tampit! Cand auzeai prin 1990-1991 ce idiotenii debita ramaneai cu gura cascata!

-Idioata lege 18/1991, prin care s-au desfiintat CAP-urile, trecandu-se astfel de la o agricultura moderna, practicata pe mari suprafete compacte, cu mijloace moderne (mecanizare, irigare, etc) la o agricultura de subzistenta, practicata pe suprafete mici (1-2 ha) cu mijloace primitive, arhaice, total necompetitiva.
S-au distrus si furat sistemele de irigatii, complexele zootehnice (taranii - sub influienta propagandei de atunci- "sa distrugem tot ce a fost inainte de 1990"- au luat pana si caramizile si tiglele de pe acoperis), multe amenajari pomicole sau viticole s-au desfiintat iar livezile au ajuns lemne de foc!
In zona Olteniei- unde fusesera plantati salcami sau livezi pentru fixarea solurilor nisipoase- acestea au fost defrisate, iar apoi a aparut un proces de desertificare!
In zonele montane, s-au taiat pe mari suprafete padurile (alt cretin pe nume Vasile Lupu cu legea lui de retrocedare a padurilor!), iar apoi locuitorii de acolo se intrebau oare de ce cade dealul sau versantul peste case!

-La industrie marea prostie s-a facut ca nu s-au privatizat marile intreprinderi in 1990 cu firme puternice, serioasa de pe plan mondial: IMBG cu "General Electric", "Autobuzul Bucuresti" cu DAF (a existat o oferta din partea acestei renumite firme olandeze in anii 90', da' nu s-a vrut) sau MAN, Astra Vagoane Arad cu "Alsthom", "Roman Brasov" cu Volvo sau Scania, etc.
Daca se proceda astfel atunci (cand intreprinderile aveeau comenzi, nu aveeau datorii la bugetul statului sau a asigurarilor sociale, forta de munca calificata exista,etc) astazi mai aveam industrie!
Insa s-a preferat de ce sa le privatizam cu firme serioase cand le putem fura noi! Au inceput sa fie capusate (la Sidex Galati de exemplul daca te duceau sa cumperi tabla erai "indrumat" la un oarecare srl, care de cele mai multe ori era chiar a directorului comercial sau a unui sef de serviciu!), apoi aceea atmosfera din anii 90' cand aveau loc numeroase "greve spontane"" (dirijate de lideri sindicali dubiosi), lumea mai mult se tinea de mitinguri, demonstratii si greve in loc sa munceasca, partenerii comerciali externi cand au vazut ce se intampla si-au pierdut increderea si implicit s-au pierdut contracte si piete de desfacere, intreprinderile n-au mai putut sa-si plateasca datoriile la bugetul statului si a aparut blocajul financiar.

-Apoi aceea tembela organizare in 'regii autonome", in minerit, energie, transporturi, etc! Astfel statul a pierdut orice control privind modul de cheltuire a banilor in aceste "regii autonome", iar conducerile regiilor, in loc sa investeasca in modernizarea dotarilor tehnice (abataje, linii electrice, posturi de transformare, infrastructura feroviara, etc) , au bagat bani in salarii, prime, sedii impunatoare, autoturisme de lux, "protocoale", etc!

-Desi in 1990 Romania nu aveea nici un dolar datorie externa si existau cca doua miliarde dolari excedent, Petre Roman , in loc sa foloseasca acesti bani pentru terminarea lucrarilor de investitii incepute si care erau aproape gata (canalul navigabil Bucuresti-Dunare, canalul de irigatii Siret-Baragan, caile ferate Valcele-Ramnicu Valcea, Harlau-Botosani, Dangeni-Saveni-Darabani si Alunu-Seciurile), a preferat sa-i bage la consum, ca sa importam marfuri de o calitate indoielnica din vest!

-Apoi restituirea fortata a partilor sociale catre populatie (lucru care a decapitalizat intreprinderile), celebra "locatie de gestiune in turism" (care a dus la degradarea bazelor turistice), praduirea si distrugerea patrimoniului cooperatiei de consum si mestesugaresti si a micii industrii (Lucru care a dus la pierderea multor locuri de munca in mediul rural in special), etc!