Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut
Iertarea prin rugăciune acum. Astăzi, nu mîine, nu la viitoarea întîlnire cu preotul. Și prin preot se iartă păcatele, dar și prin rugăciunea particulară.
Sfîntul Ioan Gură de Aur - Scrieri / Omilii la Matei
”Să mergem, dar, și noi după Hristos, că și noi avem multe boli sufletești, pe care vrea să ni le vindece înainte de-a I-o cere. Că pentru asta vindecă bolile cele trupești, ca să izgonească pe cele sufletești. Să ne ducem, așadar, la El! Să nu-I cerem nimic pămîntesc, ci iertare de păcate! De-I cerem cu sîrguință, ne împlinește și acum cererea noastră.”
|
daca se ia un citat al unui sfant rupt din context si bineinteles fara sa aratam cui raspunde Sfantul, sau la care parte a Scripturii raspunde Sfantul explicand , iata, cum intelegem complet aiurea.
Citatul de mai sus, nu se refera la iertare de pacate fara spovedanie, ci se refera la Cuvintele Scripturii din Matei Cap. IV pe care o talcuieste. Iata ce spune la Matei cap. 4.
"12. Și Iisus, auzind că Ioan a fost întemnițat, a plecat în Galileea.
13. Și părăsind Nazaretul, a venit de a locuit în Capernaum, lângă mare, în hotarele lui Zabulon și Neftali,
14. Ca să se împlinească ce s-a zis prin Isaia proorocul care zice:
15. "Pământul lui Zabulon și pământul lui Neftali spre mare, dincolo de Iordan, Galileea neamurilor;
16. Poporul care stătea în întuneric a văzut lumină mare și celor ce ședeau în latura și în umbra morții lumină le-a răsărit".
17. De atunci a început Iisus să propovăduiască și să spună: Pocăiți-vă, căci s-a apropiat împărăția cerurilor.
18. Pe când umbla pe lângă Marea Galileii, a văzut pe doi frați, pe Simon ce se numește Petru și pe Andrei, fratele lui, care aruncau mreaja în mare, căci erau pescari.
19. Și le-a zis: Veniți după Mine și vă voi face pescari de oameni.
20. Iar ei, îndată lăsând mrejele, au mers după El.
21. Și de acolo, mergând mai departe, a văzut alți doi frați, pe Iacov al lui Zevedeu și pe Ioan fratele lui, în corabie cu Zevedeu, tatăl lor, dregându-și mrejele și i-a chemat.
22. Iar ei îndată, lăsând corabia și pe tatăl lor, au mers după El.
23. Și a străbătut Iisus toată Galileea, învățând în sinagogile lor și propovăduind Evanghelia împărăției și tămăduind toată boala și toată neputința în popor.
24. Și s-a dus vestea despre El în toată Siria, și aduceau la El pe toți cei ce se aflau în suferințe, fiind cuprinși de multe feluri de boli și de chinuri, pe demonizați, pe lunatici, pe slăbănogi, și El îi vindeca.
25. Și mulțimi multe mergeau după El, din Galileea, din Decapole, din Ierusalim, din Iudeea și de dincolo de Iordan."
Iar Sf. Ioan Gura de Aur spune:
"Să mergem dar și noi după Hristos, că și
noi avem multe boli sufletești, pe care vrea să ni
le vindece înainte de-a I-o cere. Că pentru asta
vindecă bolile cele trupești, ca să izgonească pe
cele sufletești. Să ne ducem așadar, la El ! Să nu-I
cerem nimic pământesc, ci iertare de păcate ! De-I
cerem cu sârguință, ne împlinește și acum cererea
noastră.
Atunci vestea despre El s-a răspândit în
toată Siria (Matei 4, 24); acum în toată lumea.
Sirienii, când au auzit că vindecă pe îndrăciți, au
alergat la El, dar tu, care știi cu mult mai bine
decât sirienii puterea lui Hristos, tu nu te scoli, tu
nu alergi ? Sirienii își părăseau țara, prietenii și
rudele, dar tu nu te înduri nici casa să ți-o
părăsești, ca să te duci la El și să primești cu mult
mai multe daruri ? Dar, mai bine spus, nici asta nu
ți-o cer, ci-ți cer numai să-ți lași răul tău obicei !
Chiar rămânând acasă poți ușor să te mântui cu
toți ai tăi ! Când ni-i bolnav trupul, facem totul și
ne zbatem ca să scăpăm de suferințe; dar când ni-i
bolnav sufletul, amânăm și nu ne sinchisim. De
aceea nu scăpăm nici de bolile trupești, pentru că
pentru noi sunt fără importanță cele necesare, iar
cele fără importanță, necesare. Lăsăm izvorul
păcatelor și curățim râurile. Că pricina bolilor
trupești este păcatul cuibărit în suflet a arătat-o
slăbănogul de treizeci și opt de ani (Ioan 5, 2-15),
bolnavul coborât prin acoperiș (Luca 5, 18-25),
iar înainte de toți Cain (Facere 4, 8). Dovezi
despre adevărul acesta găsești câte vrei și unde
vrei. Să secăm dar izvorul păcatelor și vom opri
toate pâraiele bolilor trupești. Nu vei pune capăt
numai bolilor, ci și păcatului mai mult decât bolii,
pe cât este sufletul mai bun decât trupul.
Să ne ducem dar la Hristos și acum; să-l
rugăm să ne întărească slăbănogitul nostru suflet;
și lăsând la o parte toate cele trupești, să-I vorbim
numai de cele duhovnicești. IIar dacă le vrei
neapărat și pe cele trupești, îngrijește-te de ele
după cele duhovnicești. "
Este indemnul Sfantului de a se trezi oamenii, de a se pocai, de a se indrepta spre Biserica, de a nu mai fi caldicei cum sunt si astazi multi, de a trai crestineste. De aceea este comentariu la Matei cap. IV pentru ca acolo se arata ca pana si sirienii credeau in tamaduirile minunate ale lui Hristos. Nicidecum nu este indemnul de a nu mai marturisi pacate prin taina spovedaniei.
este un indemn si chemare de a veni in Biserica lui Hristos unde putem primi iertare de pacate. Adica fa-te crestin sau daca esti, traieste crestineste si pocaieste-te daca voiesti sa iti fie iertate pacatele si sa te mantui.