Eu n-am avut nimic si nici n-am nimic impotriva parintelui Petru Pruteanu. Nu vreau sa-l discretitez si nici nu pot sa o fac si nici nu trebuie; e preot si ar fi pacat mare. Sunt printre putinii de pe forumul crestin ortodox care, in orice situatie cand s-a vorbit nepotrivit despre slujitorii altarelor, m-am opus. Asa am fost educata. Preotul trebuie respectat.(Puteti sa verificati).
In mesajul meu (289, pag. 29) am spus ca mi se pare esential comentariul parintelui Pruteanu despre care atunci nu stiam nimic, dar imi exprimam un punct de vedere doar pe textul pe care-l citisem. (Parintele vorbea despre o situatie grea si confuza referitoare la botezul practicat in Trasnilvania etc.).
Mai tarziu, m-am referit doar la cele trei articole:
1. Stimați ierarhi, opriți inchiziția! Temeți-vă de Domnul!
http://invitatielaortodoxie.wordpres...-va-de-domnul/
http://www.teologie.net/2013/08/07/i...ie-preoti-bor/
2.
http://www.moldovacrestina.info/2010...-in-basarabia/
sursa: blogul părintelui Petru Pruteanu
http://www.teologie.net/
3. <<Întrebare din partea revistei „Kifa” (Moscova): Părinte, Petru! În ultima perioadă, în blogosfera ortodoxă rusă, tot mai intens se discută problema legăturii dintre mărturisirea păcatelor și împărtășirea euharistică. Cum au ajuns să fie legate aceste Taine între ele? De ce, după părerea Dumneavoastră, problema a ajuns să fie atât de intens discutată? >>
http://www.teologie.net/2013/07/05/s...e-impartasire/
N-am citit toate scrierile parintelui Petru Pruteanu. In afara celor cateva articole ale caror link-uri le-am dat, am mai citit ceva despre biografia parintelui si am frunzarit cateva scrieri pe care le-am gasit pe net in PDF.
Dar pe marginea articolelor care pe mine m-au intristat, in prima faza, m-au scandalizat in a doua; si m-au speriat in final, trebuie sa spun ce gandesc. Iar acum am convingerea ca trebuie sa lamuresc cateva aspecte pe care le-a subliniat parintele Pruteanu.
Am spus in mesajul 289:
<<Comentariul Parintelui Petru Pruteanu cred ca este esential. Pacat ca nimeni (in cele 29 de pagini de topic) nu se refera la ce a spus parintele, in tot textul.>>
Comenatriul Parintelui Pruteanu mi-a placut, am si spus asta. Doar o fraza mi s-a parut nepotrivita, ca limbaj si ca mesaj;
<<Iar dacă Dumnezeu vrea să mântuiască pe vreun romano-catolic sau chiar pe papa, este liber să o facă. Ar fi corect ca eu să mă bucur de asta…>>
- Nu cred ca Dumnezeu are nevoie de aprobarea noastra si nu cred ca ne-a cerut sfatul vreodata;
- Dumnezeu este Creatorul „tuturor celor vazute si nevazute. ”Nu trebuie sa uitam nicio clipa ca noi suntem, cei ziditi de Dumnezeu; nu invers.
- Faptul ca, spusa parintelui ne lasa asa, suspendati: „ar fi corect ca eu sa ma bucur..”am luat-o ca pe o formula a unui scriitor.
- In aceaste fraze Printele Pruteanu mi s-a parut ...hai sa spun doar indraznet. N-am comentat pentru ca, nu stiam mai nimic despre Parintele, pentru ca nu sunt cârcotașă, pentru ca nu disec un gand, o idee, un mesaj decat daca sunt convinsa ca e neaparat nevoie. Si pentru ca restul articolului mi s-a aprut corect si necesar.
Chiar m-am mirat ca nu m-a atacat nimeni ca am gasit cuvinte de lauda pentru un mesaj care,
avea un aer asa, parca de apropiere si de intelegere față de romano-catolici. Si cum am o eticheta de adepta a ecumenismului, m-am mirat ca nu m-a taxat nimeni.
M-am inselat, dar nu e prima data.
Referitor la articolul indem spre neascultare si cele referitoare al spovedanie si impartasanie, gasitit totul in mesajele respective, n-are sens sa repet.