Citat:
În prealabil postat de Decebal
Nu sfinții sunt eretici; asta am spus și acesta este adevărul, având în vedere învățăturile și interpretările tale sectare și eretice, nefundamentate pe Sfânta Tradiție. Ceea ce am spus despre acele citate, spre exemplu de la sf Ignatie, este că nu abordează toate contextele și toate posibilitățile care există în viața reală, ci discută doar anumite cazuri, contexte. Prin urmare învățăturile lor trebuie abordate cu discernământ și cu ferirea de a face interpretări abuzive și eretice, așa cum faci de exemplu tu aici pe forum.
|
Decebal, daca alegi sa continui in acelasi fel o sa fiu nevoit sa reportez din nou mesajul. Eu am dat citate si din catehism si din sfinti, tu nu spui decat invatatura ta, n-ai dat nici macar un citat. Intelege ca invatatura ortodoxa nu se bazeaza pe interpretarea ta, ci pe cea cunoscuta. Daca eu am dat citate de ce spui ca in catehisme si sfintii spun erezii pentru ca nu sunt in acord cu invatatura ta? De unde e invatatura ta, da si tu citate din catehism macar.
De un an de zile spui tot felul de invaturi gresite, imaginate de tine, nu e mai usor sa iei catehismul si sa il citesti? Tu spui ca sfantul Ignatie trebuie interpretat altfel, dar dupa invatatura ta. Dar am dat doar citatul din sfantul Igantie? Am dat si din catehism, din Sfantul Serafim, in alte mesaje am dat citate din Sfantul Iustin Popovici, sfantul Nicolae Velimirovici si altii. Citeste te rog cartea sfantului Iustin, Biserica ortodoxa si ecumensimul, o gasesti gratis aici:
http://tineretulortodox.md/wp-conten...cumenismul.pdf
Ce scrie in catehism? "
242. Daca harul e o lucrare necreata a lui Dumnezeu in sufletul nostru si daca prin el insusi Duhul Sfant lucreaza in noi mantuirea, oare s-ar putea mantui omul si fara de har? Nu, omul nu se poate mantui fara de har (Efes. 2, 8; Ioan 15, 5). Harul ii este de trebuinta omului chiar de la inceput (Ioan 3,5). Harul pune inceputul mantuirii in om, si nu omul prin staruintele sale. Aceasta inseamna ca harul ii vine in dar (Rom. 3, 24), nu pentru oarecare fapte ale sale. inainte de a veni harul, omul nu poate face fapte prin care sa se mantuiasca, sau macar sa induplece pe Dumnezeu sa-i dea harul prin care sa se mantuiasca."
Tu spui ca se poate si fara har si botez si invatatura din catehism e eretica. Dimpotriva, tu afirmi pelagianismul, care spunea ca omul se poate mantui si fara Botez si Sfintele Taine. Iisus spune ca nimeni nu se poate mantui daca nu se boteaza, tu spui ca stii mai bine. Pe cine sa credem, pe tine sau invatatura dreapta?
Afirmi ca unii se mantuiesc, unii se salveaza, de unde invatatura aceasta, unde ai gasit-o scrisa undeva in ortodoxie? Si mai afirmi ca faptul ca sunt mai multe locasuri in Iad nu e ortodoxa, dar iei una probabil de la protestanti si spui ca-i ortodoxa.
Alte invataturi gresite:
Citat:
În prealabil postat de Decebal
Iti readuc aminte că noi vorbim acum în contextul în care Hristos a zdrobit ontologic porțile morții sau ale iadului. Lumea după Hristos nu mai este aceeași cu cea de dinainte de Hristos.
|
Desigur ca a facut asta Iisus, dar aceasta e doar mantuirea obiectiva. Nu are efect asupra unui om daca nu face ceva, adica sa creada, sa se boteze si apoi sa urmeze calea cea dreapta. Aceasta e mantuirea subiectiva. Faptul ca jertfa lui Iisus ar avea o consecinta asupra unui om automat, doar ca se naste in aceasta perioada e o invatatura protestanta, i-am atras si Laurei atentia de cateva ori. O acuzi pe Laura, dar si tu ai unele invataturi asemanatoare preluate din ecumenism.
Citat:
În prealabil postat de Decebal
Pe de altă parte, după cum ți-am mai spus, eu vorbeam despre oameni care se află în mod obiectiv în anumite contexte, altele decât contextul în care ești poate tu sau alți români în care aveți o biserică ortodoxă în relativă apropiere de casă; nu că biserica aia și-ar îndeplini cu adevărat și întru totul misiunea, dar vorbeam despre context. Nu vorbeam despre cei care, luând la cunoștință adevărul mântuitor, îl resping cu obstinație, bazându-se așa cum fac tot felul de umaniști și raționaliști atei pe propriile lor fapte și doar pe acestea.
|
De unde e invatatura aceatsa, unde ai intalnit-o? E o invatatura preluata de catolici din ecumensim, odata cu Cinciliul Vatican II. Harul nu are granite si poate sa vina oriunde, si pe o insula izoltata, daca acel om e vrednic sa afle adevarul si sa se lumineze.
Citat:
În prealabil postat de Decebal
După cum am demonstrat foarte clar, aberațiile pe care le emiți referitor la mergerea în iad cu necesitate a nebotezaților în BO nu au nici cea mai mică legătură cu învățătura Bisericii, a Sfinților, a Scripturii, a Sfinților Părinți, a Sinoadelor, a Catehismului, ci exclusiv cu greșita, eretica și sectara interpretare a unor cuvinte ale unui prelat înțelese greșit în contextul lor de către tine ori a cuvintelor unor sfinți,
|
In primul rand nu am spus ca absolut toti cei nebotezati nu se pot mantui. Am zis ca exista si exceptii, am dat doua, singurele de care am auzit. De asemenea am mai afirmat pe alte topice ca e posibil ca de exemplu o mama care a avortat sau are un copil nebotezat mort sa il salveze prin rugaciune. In plus, exista botezul sangelui si al dorintei, pentru mucenici asi catehumeni.
In al doilea rand arata-mi si mie unde ai demostrat tu ceva, ca doar eu am dat citate si din sfinti si din catehism si din Sfanta Scriptura. Tu nu ai dat nimic, doar repeti ceva gandit de tine, bazat pe ratiunea ta. Are Sfantul Igantie un pasaj cu interprtarea dupa ratiunea noastra, il poti citi.