Citat:
În prealabil postat de Decebal
Apropo tot referitor la natalitate, dar privită la modul general, aș vrea să aud o poziție a unui creștin cu privire la paradoxul pe care eu îl sesizez în Sfânta Scriptură. Citim din Facere și vedem cum Dumnezeu binecuvintează nașterea, creșterea și stăpânirea pământului, dar în același timp dacă luăm învățăturile sfântului apostol Pavel vedem un mare îndemn la castitate, la spiritualitate, și deasemenea învățăturile despre învierea din morți. Cum este deci posibil ca același Dumnezeu care cu ceva vreme în urmă binecuvânta răspândirea, creșterea, stăpânirea pământului, acum să o întoarcă spre învățături mult mai spiritualiste, axate pe înviere și prin urmare pe o formă de corporalitate, cea a învierii, spiritualizată, spre deosebire de această corporalitate biologică pe care o vedem crescând și răspândindu-se tot mai mult pe Terra (nici nu mai știu câte miliarde)? Oare numai eu văd o contradicție, un paradox aici? Oare este el real? Care ar fi până la urmă soluția, pentru că este clară învățătura despre înviere a sfântului Pavel: moare trup firesc, învie trup duhovnicesc sau spiritual? Prin urmare în Hristos planul lui Dumnezeu cu privire la corporalitatea umană nu se poate reduce la actuala corporalitate biologică. Dar atunci ce și de ce să se mai răspândească și până când? Nu vedem oare că parcă toată înflorirea asta demografică a omenirii ar fi în contradicție cu împărăția spirituală a lui Hristos, cu împărăția învierii, nu doar spirituale, ci și fizice? Și atunci se contrazice sau nu pe sine Dumnezeu? Sau cine știe, poate se contrazic între ei oamenii care au pretins de-a lungul timpului că vorbesc revelații divine și în numele adevăratului Dumnezeu?
|
Mie mi se pare că în cuvintele tale se află și răspunsul. Eu nu văd o contradicție, ci niște etape. În Hristos este începutul, în El este și sfârșitul, căci el este Alfa și Omega. Sfârșitul în El, însă, este împlinirea umanului, desăvârșirea, îndumnezeirea.
După ce omul a ascultat porunca dumnezeiască de a umple pământul, o are de ascultat pe aceea de a se sfinți. Dacă în urma păcatului omul a primit porunca de a înmulți neamul și a se risipi pe toată suprafața pământului, în Hristos neamul omenesc trebuie să se adune, parcurgând drumul invers.
Ca niște vârfuri ale omenirii, sfinții au făcut și fac primii lucrul ăsta; după ce părinții și strămoșii lor au ascultat cea dintâi poruncă, aducându-i în cele din urmă și pe ei la viață, ei devin o culme a spiței lor, chiar un rod al generațiilor anterioare, desăvârșindu-se în Hristos, înviind în felul ăsta poate împreună cu înaintașii lor (pentru că la desăvârșirea lor au o contribuție și înaintașii).
Prin urmare, cred că atunci când un neam „se stinge” pentru că ultimele sale mlădițe se sfințesc, el însuși se desăvârșește în Hristos. Iar până să ajungă să se sfințească în acest fel, cred că trebuie încă să asculte de porunca cea dintâi a lui Dumnezeu, aceea de a face copii; însă fără a uita vreodată că acești copii trebuie să sporească în viața cea adevărată.