Subiect: Postul negru
View Single Post
  #156  
Vechi 28.08.2013, 12:53:06
vsovivivi vsovivivi is offline
Banned
 
Data înregistrării: 27.08.2012
Locație: Insectharul creștin ortodox israelit
Religia: Ortodox
Mesaje: 549
Implicit Ce este însă răutatea?

Citat:
În prealabil postat de vsovivivi Vezi mesajul
Este scris în Psalmi să urâți răutatea și strâmbătatea și să nu vă asociați cu răutatea, deci ea trebuie urâtă.

Însă ura deseori își ia 'drept' tovarăș răutatea și ispitite fiind la răzbunare din pricina că cineva susține că e trădată o taină sfântă, că cică cineva e fățarnic și caută slavă de la oameni dezvăluind, pârând ca să fie pe plac gLumii, iată că ele păcălite așa se amăgesc și se ispitesc la a se răzbuna fără milă, necruțător de crud și de sadic din pricina că ele îți confundă taina sfântă cu taina bogăției... păcatelor pe care o apără cu toată frica morții... imaginii lor de smințișori incoruptibili, ca pe banii din seif, ca pe comoara ascunsă în pământ.

Așa își dau mâna, așa se asociază ura cu răutatea, și așa făptuiesc nedreptatea!.. 'triumfând'.

Deci nu vă lăsați amăgiți și urâți: ura, răutatea, viclenia, fărădelegea, strâmbătatea, învârtoșarea inimii, lucrarea fățărniciei, furtul, crima, deșertăciuna, hula...

Într-un cuvânt URÂȚI MINCIUNA și nu vă asociați cu RĂUTATEA și așa veți posti și gura voastră nu va vărsa sângele Cuvântului, vărsare ce vine de la amestecul tainelor (cele sfinte cu cele păcătoase) pentru frica desconspirării averilor... păcatelor și ispitelor nescoase la lumină, planurile trădării, viața lacomă și plină de răpirea alinturilor de la fete ca să fiți mângâiați de prorocul mincinos care vă gâdilă orgoliul gLumesc!..

Urâți de moarte MINCIUNA și nu faceți răutate pentru ea!.. căci în ochi vi se născocește dorința nebună de cunoaștere nebună și necuvincioasă a ceea ce nu este îngăduit a fi cunoscut și nici a rosti întrebarea obraznică, și în timp ce ochii caută cu tupeu nebun să cunoască fără să știți de ei, pe ei se depune masca fățărniciei, a smințișorului credul și nevinovat care se dezvinovățește învinovățind prin lucrarea deznădejdii fataliste și superstițioase.

E ceva ca viața păguboasă trăită în credința învârtoșată spre idoli, falnică și scrâșnitoare stând între credulitatea naivă și necredința îndoielnică și triumfătoare, veghind să nu cadă... și plângându-și de milă că cică nu are cale... de rezolvare, deși nu se lasă umilită, ci punându-și încrederea numai în sine, se laudă că muncește și că soluția va veni sigur din superstiția lui cea trufașă, căci el crede prea mult numai în ceea ce vede ca în sățietatea neputincioasă a mușchilor lui... iar ce nu vede, aia fără credință crede... și aia nu e de la Dumnezeu ci de la chipul cel necurat spre care tinde, căci și-a născocit atractivitatea și s-a visat apreciat și alintat, ca un zmeu... de carton, tras pe sfoară de un copil... rău.

Nu vă asociați cu răutatea!.. și nici cu asocierea vicleană ce vă încântă cu sporirea prosperității prin răutate.
I-am vorbit Domnului de răutate căci omului și creștinului degeaba-i vorbesc de la Dumnezeu căci numai Hristos poate pricepe și se lasă cu adevărat în umilință ca să învețe în noi pentru iubirea de Dumnezeu cu sfinții, drepții și oamenii.

Și dacă i-am vorbit de ură și asocierea cu răutatea poate vrem să vedem acum ce este acea ura și răutatea și asocierea lor în fpata necurată a blestemului și împlinirii lui prin răzbunare pentru bucuria de răul altuia spre slava sofismului ispitei egoiste și molipsitoare.

Pentru ca să pricepem mai bine trebuie să ne gândim ca avem un vas cu pământ în care crește un pom sălbatic altoit de Dumnezeu și mai avem în pământ o râmă cu multe inele, furnici și o omidă flocoasă cu multe piciorușe care s-a suit pe acest pom pentru că a văzut că i s-au frăgezit frunzele.

Omul care a pus pomul ăsta în geam, nu ca să-i mânce roadele ci ca să fie privit și admirat de trecători a depus prin fapta sa murdară mult păcat la rădăcină și acesta s-a depus în râmamona cea plină de inele care cu cât o tai cu atât se multiplică, în furnicile care și-au făcut mușuroi pe păcatele sădite de om, și firește că în omida care auzind că frungele s-au frăgezit s-a suit cât mai sus pe pom ca să fie cea mai admirată pentru funcția ei înaltă și pentru viața fără griji la loc luminos și plin de verdeață și crudități.

Acuma să vedem de unde vine ura și asocierea cu răutatea și ce înseamnă ele?

Râmamona văzând că pământul din vas se transformă în mușuroi și că acesta devine ca un supermarket plin cu de toate și văzând că pomișorul sălbatic își întinde rădăcinile se teme că nu o să-i mai ajungă pământul. Și privind ea la asemănarea ei mai flocoasă și mai frumoasă, la omidă, se umple de nemulțumire pe Dumnezeu creatorul și de pismă pe poziția înaltă a omidei care iată că niciodată nu o roade grija că inundarea vasului o să-i provoace înnecare. Deci râmamonei îi e foarte ciudă pe omidă și-i poartă pică, din frică, invidie și pismă... căci numai la ea se uită toți trecătorii, la omidă.

Omida, știind cât suferă râmamona acolo jos, ca să-i facă în ciudă, cere de la trecători ca miloaga pateu, și cu pateul acesta își unge câte două frunze așa cum ai unge două felii de pită cu unsoare pe interior făcând un sanwitch, și mănâncă apoi cu poftă mare așa încât s-o vadă râma și furnicile dar casnicul să nu vadă și să nu știe ce are sanvitch-ul la interior și lăsându-l să creadă că ea mâncă numai frunzele coapte și prea bătrâne și galbene ajutând astfel lucrarea de creștere.

Furnicile culeg sudoarea omizii gâdilând-o, căci secrețiile omizii au un gust dulce ca mierea, dar nu e miere ci e fiere, și sudoarea aia o stârng în mușuroiul de la umbra pomișorului.

Și de unde vine atunci ura sofisticată și asocierea cu răutatea pentru fapta beroică a nedreptății?

Păi ea se naște din putoarea nerepetoare de mare valoare egoistă și se asociază din egoismul viclean pentru speranțele deșarte cu răutatea căci răutatea nu e altceva decât o superstițioasă deznădejde fatalistă care își pune speranța în blestem, rostind ea blestemul cu superstiție idolească pentru ca să nădăjduiască în împlinirea lui de către idoli și slujitorii lor ascunși de parcă l-ar împlini dreptatea Domnului și ca apoi să se bucure și el de răul altuia săvârșit de alții, de cei păcăliți de el, participînd foarte frumos aranjat la comemorarea bine sulimenizată a răzbunării fericiți în iluzia închipuirii credule că știu ei că cică Dumnezeu a mințit și că cică dragostea Lui curată și lucrător-tainică pentru slava Lui cea altruistă și milostivă nu e altceva decât egoism.

Și această minciună și ură și răutate se trage de la cei care au interpretat scriptura susținând că Adam și Eva a fost blestemat de Dumnezeu după ce au păcătuit și s-au dezvinovățit nevăzând că Domnul a făcut dreptate omului și creației Sale, resădindu-le în suflete nădejdea pierdută a credinței în mântuirea lor. Deci a făcut un act de dreptate și nu un act de blestem, căci omul primise împreună cu șarpele să sădească în creație blestemul prin iubire spurcată, vicleană și spurcăcioasă și prin neascultarea și renegarea lui Dumnezeu.

Last edited by vsovivivi; 28.08.2013 at 12:55:34.
Reply With Quote