Iubirea creștină este „imposibilitatea posibilă" de a-L vedea pe Hristos în celălalt
Iubirea creștină este „imposibilitatea posibilă" de a-L vedea pe Hristos în celălalt, oricine ar fi, și pe care Dumnezeu, în iconomia Sa veșnică și tainică, a hotărât să-L aducă în viața mea, fie chiar și numai pentru câteva momente, nu ca pe un prilej de a face o „faptă bună" sau ca pe un exercițiu de caritate, ci ca începutul unei veșnice însoțiri în Dumnezeu Însuși. Pentru că, într-adevăr, ce este dragostea dacă nu acea putere tainică ce transcende întamplătorul și exteriorul din „celălalt" — prezența sa fizică, treapta socială, originea etnică, capacitatea intelectuală — și ajunge la suflet, unica „rădăcină" personală a ființei umane, partea divină din el? Dacă Dumnezeu iubește fiecare om, aceasta se întamplă pentru că El cunoaște comoara neprețuită și absolut unică, „sufletul" sau „șinele" pe care El le-a dăruit fiecăruia în parte. Iubirea creștină este atunci participarea la acea cunoaștere divină și darul acelei iubiri divine. Nu există iubire „impersonală", pentru că iubirea este minunata descoperire a „persoanei" în „om", a unicului și personalului în comun și general. Este descoperirea a ceea ce este „de iubit" in fiecare om, a ceea ce este de la Dumnezeu.
(Pr. Prof. Alexander Schmemann, POSTUL CEL MARE, Ed. Univers enciclopedic, București, 1995, p.26)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
|