View Single Post
  #37  
Vechi 30.09.2013, 13:28:58
antiecumenism antiecumenism is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.08.2006
Locație: ROMANIA,jud. Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.218
Implicit

http://carteromaneasca.wordpress.com...rata-biserica/

De-a lungul celor două mii de ani de existență, numai Credința Ortodoxă a păstrat neschimbată învățătura lui Hristos lăsată Apostolilor precum neschimbată a păstrat și Sfînta Predanie a Sfinților Părinți. Doar Biserica Ortodoxă se ocîrmuiește după cele Șapte Soboare A-Toată-Lumea, numai Biserica Ortodoxă păstrează neschimbate scrierile Sfinților Părinți, doar în Biserica Ortodoxă se țin slujbele primelor veacuri. Și pentru aceasta numai în Biserica Ortodoxă găsim toate Tainele cele Sfinte și dumnezeiești trebuincioase mîntuirii sufletelor noastre. Numai Biserica Ortodoxă a biruit veacurile neatinsă, nepătată și neîntinată, doar Biserica Ortodoxă a dăruit lumii sfinți, sfințenie și sfinte moaște, numai Biserica Ortodoxă va fi singura ce va purta război împotriva „bisericilor” ce vor încerca să o uzurpe.

Drept aceea, doar noi credincioșii ortodocși mărturisim despre Biserică în Crez ca fiind: „Una, Sfîntă, Sobornicească și Apostolească”. Precum un singur crez este, tot așa doar o singură Biserică viază, al cărei cap este Domnul nostru Iisus Hristos. Nu pomenim în crez două Biserici, doi hristoși, două botezuri pentru că avem – ca și Sfinții Apostoli – un Domn, o Credință, un Botez – cel ortodox.

Spre lămurirea acestor vremuri de ispită, Sfîntul Apostol Pavel (+64) dorind ca ucenicii săi în Hristos – creștinii, să fie păziți de comuniunea cu necredincioșii vreunor secte și confesiuni, ne îndeamnă: „Nu vă înjugați la jug străin cu cei necredincioși, căci ce însoțire are dreptatea cu fărădelegea, sau ce împărtășire are lumina cu întunericul, și ce învoire este între Hristos și Veliar, sau ce parte are un credincios cu un necredincios? (2 Corinteni 6:14, 15). Ei mărturisesc că-l cunosc pe Dumnezeu, dar cu faptele lor Îl tăgăduiesc (Tit 1:16). De omul eretic, după întîia și a doua mustrare, depărtează-te, știind că unul ca acesta s-a abătut și a căzut în păcat, fiind singur de el însuși osîndit! (Tit 3:10, 11). Nu vă lăsați înșelați! Însoțirile rele strică obiceiurile bune!” (1 Corinteni 15:33) .

Din păcate, sectele protestante și romano-catolicii nu-și dau seama că Biserica lui Hristos există deja, și ei ființează în afara ei. Protestantismul și catolicismul nu sunt Biserică! Pentru ca o adunare să poată fi ceea ce Sfinții numesc Biserică este nevoie ca aceasta să păstreze întreagă, neschimbată și ferită de orice „înnoire” toată învățătura de credință, precum au primit-o de la Apostoli Sfinții Părinți ai celor Șapte Soboare. Însă toți Apostolii, Mucenicii și Sfinții ne-au lăsat pecetluit cu sîngele lor o singură, adevărată și dreaptă credință întru o singură, adevărată și dreaptă Biserică – „Biserica Ortodoxă”, adică drept-credincioasă.

Prin anatemizarea catolicismului la anul 1054 s-a pecetluit ruperea papilor apuseni de învățăturile curate ale Sfinților Apostoli. Atunci Biserica Ortodoxă și-a arătat dragostea față de adevărul învățăturilor lui Hristos, tăind după dreptate de pe trupul lui Hristos mlădițele eretice, netemîndu-se niciodată de „replica” puterilor politice și șantajele economice sau militare ale Apusului. Ereticii, fie ei monahi, preoți sau arhierei, trebuie să se teamă de dreptatea Bisericii, și nu Biserica să se înfricoșeze sau să-și împuțineze învățătura de frica sau amenințările mai-marilor veacului. Cine primește neschimbată învățătura celor Șapte Soboare, rămîne în Biserică; dar cine se îndoiește de această învățătură, fie și de o mică parte din ea, nu mai este ortodox. Fie el ierarh sau preot, călugăr sau laic, cel care nesocotește, împuținează sau se îndoiește de adevărul Sfintelor Sinoade, acela se îndoiește de adevărul Ortodoxiei, se îndoiește de Însuși Hristos.

Limpede trebuie să fie pentru oricare dintre ortodocșii – ierarhi, preoți, călugări, teologi sau mireni – ce se pleacă spre comuniunea cu ereticii, că se leapădă pe față de Trupul cel Viu al Bisericii lui Hristos, fapt pentru care aceștia se vor judeca laolaltă cu ereticii alături de care s-au rugat și împărtășit, dar mai ales se vor osîndi pentru sminteala ce o arată celor neîntăriți în credință.

Canonul 64 al Sfinților Apostoli hotărăște: „Dacă vreun cleric sau laic intră în sinagoga iudeilor sau a ereticilor să se roage, să fie caterisit și să se afurisească!”

Pentru ortodocși nu este posibilă unirea cu catolicii atîta timp cît aceștia nu renunță la toate ereziile lor (Filioque, infailibilitate, primat papal, harul creat, purgatoriul, imaculata concepțiune, slujirea cu azimă, botezul prin stropire sau turnare ș.a.), la neo-rînduielile scolastice și nu primesc botezul ortodox prin afundare precum Sfinții Părinți au hotărît. Nu putem uita istoria încă sîngerîndă a uniației catolice din Ardeal și nu putem fi ignoranți la planul demonic de în-globalizare a Ortodoxiei de către Marele Apus.

Astfel chemăm toată suflarea ortodoxă spre a se împotrivi oricăror rugăciuni în comun cu catolicii și protestanții; îndemnăm pe ortodocșii creștini a se opune ereziei ecumeniste care prin „reconciliere și unitate” subminează însăși unimea Bisericii lui Hristos. După Schisma din 1054, toți cuvioșii și mărturisitorii Părinți au luptat împotriva eresurilor papei, a dogmelor mincinoase și expansiunii politice plătind aceasta cu sîngele lor cel preascump. Pentru aceasta Sfîntul Paisie de la Neamț (+1794) spune: „Pe papa, Sfînta Biserică îl afurisește! Și eu împreună cu Biserica, fiul ei fiind, îl afurisesc!” Cuvintele Sfinților au pînă astăzi puterea și lucrarea Duhului Sfînt și ne întăresc a crede că: „Este doar o singură Biserică a lui Hristos – cea Ortodoxă, apostolească și sobornicească, nu mai multe”, după mărturisirea Sfîntului Ierarh Fotie al Constantinopolului.


„Vine timpul, și nu e departe – proorocește Sfîntul Lavrentie al Cernigovului – cînd foarte multe biserici și mănăstiri se vor deschide în slujba Domnului, se vor repara, le vor reface nu numai pe dinăuntru, ci și pe dinafară. Vor auri și acoperișurile bisericilor cît și ale clopotnițelor, dar preoțimea nu va lucra la sufletul credinciosului ci numai la cărămizile lui Faraon. Preotul nu va mai face misiune. Cînd se vor termina lucrările nu se vor putea bucura de slujbe duhovnicești în ele că va veni vremea împărăției lui Antihrist și el va fi pus împărat”.

Mulți vor veni în numele Meu și pe mulți vor înșela. (Matei 24:5) Privitor la cele de mai sus Sfîntul Ioan Iacob Hozevitul (+1960) arată: „Vorbesc și frații mincinoși de sfînta și preadulcea ortodoxie, de dragoste, de curăție pentru fapta bună, de smerenie și de virtute, și ajută obștile creștinești. Cît e de greu pentru ortodocșii cei curați și simpli să înțeleagă pe cine au înaintea lor. Cît e de ușor să fie atrași la ideile lor „filosofice” și să-i creadă! Dacă răscolește cineva adînc în sufletele acestor oameni, va găsi nu dragostea cea fierbinte pentru Dumnezeu, ci închinarea unui idol care se numește OM.”

Sfîntul Dorotei învață: „Nici o răutate și nici unul dintre eresuri, nici însuși diavolul nu poate să înșele pe cineva, decît numai dacă se preface în chipul faptei bune”. După cum și Sfîntul Apostol zice: „Că însuși diavolul se preface în înger de lumină”.

Ce vor trebui să facă ortodocșii atunci cînd își vor vedea mai-marii în comuniune cu ereticii? Ortodocșii sunt obligați să se depărteze de aceștia și să mărturisească dreapta credință, deoarece un episcop – chiar de ar fi patriarh ori papă – a încetat de a mai fi episcop din momentul în care a încetat a mai fi ortodox.

Last edited by antiecumenism; 30.09.2013 at 13:32:53.
Reply With Quote