Citat:
În prealabil postat de Parascheva16
Acum Biserica Ortodoxa este formata din pareri si opinii? Asta e credinta ortodoxa? Pai asa, de ce ar mai trece oamenii la ortodoxie? Sa stea unde sunt, ca oricum se mantuiesc si e bine foarte. Asa cum zic ierhii ortodocsi ecumenisti din Apus celor care vor sa vina la ortodoxie. Parintele Calciu Dumitreasa a spus si dansul ca miscarea ecumenista este cel mai mare pericol pentru BO si ca este mana in mana cu masoneria. Si dansul a stat in SUA. Sau si el vorbeste prostii? Nu ai sa ma convingi ca miscarea ecumenista (ecumenica este cu totul altceva) este buna. Miscarea ecumenista nu a fost inventata de BO, stiti f.bine.
BO face din ce in ce mai multe compromisuri, iar celelalte culte nici nu se obosesc sa vina la Ortodoxie. Care e scopul pana la urma? Sa spunem ca, canoanele sunt invechite? Asta este facultatea de teologie din prezent? Asta invata? Cum sa fi ecumenist?
|
Iar?... Nu-nțeleg ce legătură o fi având Facultatea de Teologie cu ceea ce discutăm noi aici.
Dvs aveți duhovnic?
Știți ce facultate a absolvit?
Teologia,
adică facultatea aceea în ai cărei profesori dvs nu aveți încredere, deși, cel mai probabil, nici nu-i cunoașteți.
Îi criticați, fără nici un fel de motiv, pe părinții profesori de la Teologie, pe cei care-i formează pe toți preoții (evident, inclusiv pe duhovnicul dvs, în afara cazului în care sfinția sa este dintr-o altă generație și a avut alți profesori) și, în schimb, le acordați încredere unor bloggeri care, pretinzându-se apologeți ai ortodoxiei (deși, uneori, nici nu-și menționează numele reale), scot din context sau chiar compun ei înșiși texte antiecumenice și le răspândesc pe net drept unicul adevăr revelat.
La Teologie, fiecare student are libertatea de a-și exprima opiniile, convingerile. Nimeni nu vrea să ne influențeze în nu știu ce direcție, ci părinții profesori ne-nvață doar: Noul Testament, Vechiul Testament, teologie patristică (patrologie, denumirea oficială a disciplinei), istoria Bisericii, teologie dogmatică (multă și în mod riguros), morală, misiologie, drept canonic, spiritualitate (ascetică și mistică) și multe altele, toate bazate pe teologia autentic-ortodoxă.
Dacă sunt solicitați, dacă li se cere părerea în privința ecumenismului, desigur că dânșii răspund, dar niciodată nu încearcă să modifice convingerile vreunui student în această privință. Și da, unii sunt ecumenici, alții mai reticenți. Opiniile sunt împărțite, ca și aici, pe forum, nu este un curent generalizat, pe care să n-ai dreptul de a-l critica.
Acum cred că am răspuns într-un mod suficient de clar acestor obiecții total neargumentate pe care le aveți față de Facultatea de Teologie.
Și înainte de a-i critica pe părinții profesori de acolo, vă sugerez să participați la câteva cursuri de dogmatică, de exemplu, ca să vedeți că nimeni nu modifică vreo dogmă și nu se-ntâmplă absolut nimic din ceea ce încearcă anumiți bloggeri să insinueze.
Acolo sunt oameni de bună credință, discută liber, iar învățătura BO este predată așa cum ne-a fost transmisă prin Revelația supranaturală. Da, mergeți la câteva cursuri de Dogmatică, la Teologie (este permis, chiar dacă nu v-ați înscris ca studentă) și veți vedea cât de mult se pune accentul pe teologia Sfinților Părinți, pe definițiile dogmatice ale Sinoadelor Ecumenice, adică exact pe acele aspecte în care dvs aveți încredere și pe care le promovați.
Chiar mă întristează și mă deranjează să văd cum profesorii mei sunt criticați pe internet, fără nici un motiv, când cei care vorbesc astfel ar putea, foarte simplu, să-și verifice informațiile asistând la cursurile celor pe care-i critică.
În altă ordine de idei, întorcându-ne la tema discuției: canoanele disciplinare nu au nicidecum aceeași importanță ca hotărârile dogmatice.
Canoanele au fost stabilite într-un anumit context, răspunzând nevoilor Bisericii într-o anumită epocă.
Și părinții duhovnicești de astăzi (folosesc și eu "apelul la autoritate", fiindcă, observ, e la mare căutare...) recomandă aplicarea canoanelor cu iconomie, potrivit discernământului duhovnicesc al duhovnicului. Dacă s-ar aplica toate canoanele strict, mulți dintre cei convertiți la credință la o vârstă mai înaintată (după ce au făcut adulter, avorturi etc), nu s-ar mai putea împărtăși nici în eshaton. :)
Se poate spune același lucru despre dogme?
Putem spune că și pe acestea le asumăm doar așa, cu iconomie?
Nicidecum.
De ce?
Tocmai pentru că acestea, spre deosebire de canoanele disciplinare, sunt revelate.
O noapte binecuvântată să aveți!
P. S. Din ce motiv sunteți reticentă față de ideea de "părere personală"?
Dvs știți ce-nseamnă, din punct de vedere etimologic, cuvântul "dogmă"? :)