View Single Post
  #7  
Vechi 14.10.2013, 00:08:45
antiecumenism antiecumenism is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.08.2006
Locație: ROMANIA,jud. Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.218
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
De aproape un an nu am mai scris pe forum si aproape uitasem nivelul de agresivitate de aici.
Ce ai, frate? Care este de fapt senstul acestui fir?Aici scriem ce carti ne-au placut, nu este lista de carti interzise.

Sfintii parinbti au citit si carti de filozofie, si de literatura. Au folosit cultura timpului lor si au transfigurat-o.

Sunt destule motive pentru a citi si carti 'la moda':
1) Pentru a sti despre ce vorbeste toata lumea si a nu trai in turnul tau de fildes 'ortodox', pentru a intelege lumea in care traim. Un crestin nu cred ca trebuie sa se izoleze de lume complect (daca nu este calugar)
2) Pentru a putea raspunde celor care folosesc argumente din aceste carti pentru a critica o idee crestina (spuneam mai sus ca de aceea am citit eu Dan Brown. Nu mi-a folosit mie sufleteste, dar poate elevilor mei da)
3) Pentru a te destinde, daca sunt scrise bine (nu cred ca scrie undeva ca a te destinde ar fi pacat)
4) Nu sunt de parere ca trebuie sa citesti orice carte asteptand-te sa gasesti in ea adevarul absulut, de parca ar fi Biblia. Orice carte poate folosi pana la un punct. Avem fiecare sensibilitati diferite. Mie de ex. imi place mult literatura fantastica si science fiction si indraznesc sa cred ca m-a ajutat si sufleteste in multe feluri.

Credinta de neclintit nu se pastreaza evinatd ispita altor idei. Credinta se intareste in contact cu ideile contrare, daca este déjà puternica, nu dimpotriva.

Dar sigur, pentru cine citeste o carte pe an, mai bine sa citeaca altceva decat Harry Potter. Exista si dpdv literar carti mai bune...
De exemplu Stapanul inelelor. Dra sigur ca ai sa zici ca si aia e plina de ocultism.

In fine, cine are urechi de auzit sa auda: Harry Potter este un 'typos' al lui Hristos, si exista argumente puternice pentru asta. Poate am sa le dau in alta zi.
Exista astfel de typosuri in toata literatura, si in mitologia antica. Faptul ca ele se continua pana in literatura populara moderna este foarte interesant, dupa parerea mea.
-sunt destule carti de ocultism,yoga,reincarnare,magie,new age...care nu sunt folositoare deloc sufleteste ci chiar daunatoare
-cum ti-a ajutat literatura fantastica si science fictionul sufleteste? nu inteleg ?
-"Harry Potter este un 'typos' al lui Hristos" poate imi explici mai pe larg ce vrei sa zici cu afirmatia asta ca mie mi se pare total aiurea comparatia asta,sa-l compari pe Hristos Dumnezeu din Sfanta Treime cu Harry Potter -vrajitorul diavolului-sau cu oricine de pe fata pamantului sau din carti...
-
Literatura si filmele SF sunt in opozitie cu crestinismul
http://carteromaneasca.wordpress.com...-crestinismul/


"Filozofia sau mai curând ideologia care stă la baza spiritului SF si care îl generează, este împărtăsită, chiar dacă numai implicit, de toti creatorii de SF. Această filozofie ar putea fi rezumată astfel:

1. Religia în sens traditional este fie cu totul absentă, fie prezentă în mod accidental sau artificial. Chiar ca formă literară, SF-ul este în mod vizibil produsul unei perioade deja “post-crestine” (asa cum este cazul povestirilor lui Poe si Shelley). Universul SF este cu totul secularist, desi în el se amestecă adesea nuante oculte sau orientale. “Dumnezeu”, atunci când este mentionat, este prezentat ca o putere vagă si lipsită de contur, iar nu ca o fiintă personală (de ex. “Forta” din Războiul Stelelor, o energie cosmică care are atât un aspect pozitiv cât si unul negativ). Fascinatia crescândă a omului contemporan fată de temele SF este o reflectare directă a pierderii valorilor religioase traditionale.

2. În centrul universului SF nu se mai situează Dumnezeu, ci omul, dar nu omul asa cum îl cunoastem noi astăzi, ci asa cum va “deveni” el în viitor, conform mitologiei evolutioniste moderne. Desi eroii povestirilor SF sunt în general oameni obisnuiti, nu ei sunt cei care ies în prim plan, ci întâlnirile lor cu diferite tipuri de “supraoameni” ce reprezintă rase “supraevoluate” ale viitorului (sau uneori ale trecutului) care de cele mai multe ori provin “din alte galaxii”.
-Fiintele “evoluate” ale viitorului, asa cum apar ele în literatura SF, sunt prezentate invariabil ca unele ce au “depăsit” limitele umanitătii obisnuite, mai ales cele ale “personalitătii”. Asemenea lui “Dumnezeul” din povestirile SF, “omul” a devenit si el o impersonalitate bizară. În cartea Childhood’s End (Sfârsitul copilăriei) a lui Arthur C. Clarke, noua rasă de oameni are fizionomia caracteristică vârstei copilăriei, însă chipurile sunt total lipsite de personalitate; aceste fiinte sunt pe cale de a suferi transformări “evolutive” încă si mai înalte, până la absorbirea într-o “Supraminte” impersonală.

În general literatura SF – ale cărei idei se află în opozitie diametrală fată de învătătura crestină, dar în concordantă perfectă cu unele scoli filozofice orientale – vede “progresul evolutionist” si “spiritualitatea” în termenii unei depersonalizări crescânde.

3. Umanitatea si lumea viitorului sunt văzute, în termenii SF, ca “proiectii” ale descoperirilor stiintifice celor mai noi; “proiectii” care nu sunt câtusi de putin lipsite de substantă, pentru că ele corespund remarcabil cu realitatea cotidiană a experientelor ocultiste si demonice, asa cum s-au desfăsurat ele de-a lungul tuturor veacurilor.

Iată câteva dintre caracteristicile acestor fiinte “supraevoluate” ale viitorului: comunicarea prin telepatie, capacitatea de a zbura, de a apărea si a dispărea, transformarea aspectului unor obiecte sau crearea de scene si creaturi iluzorii prin “gândirea pură”, miscarea la viteze ce depăsesc cu mult mijloacele tehnologiei moderne, capacitatea de a supune alte persoane propriei vointe, precum si propovăduirea unei filozofii “spirituale” care se plasează “dincolo de orice religie” si care promite sosirea unui timp în care “inteligentele avansate” nu vor mai depinde de materie.

Într-adevăr, toate aceste lucruri se obtin prin nimic altceva decât prin practici sataniste si vrăjitoresti tipice."

Într-un cuvânt, literatura SF a secolului XX este în ea însăsi un semn grăitor al pierderii valorilor si mentalitătii crestine în interpretarea lumii. Ea a devenit un puternic vehicul de diseminare a unei filozofii necrestine asupra vietii si istoriei, manifestând mai curând, pe fată sau în ascuns, influente ocultiste si orientale. Si tot această literatură, într-o perioadă crucială de criză si tranzitie a civilizatiei umane, a constituit o fortă de prim ordin în crearea sperantei si a stării de asteptare actuale a “fiintelor extraterestre”, care vor veni si vor rezolva problemele omenirii, călăuzind-o către o nouă eră “cosmică” a istoriei sale.

Pretinzând că este “stiintifică si nereligioasă”, literatura SF în realitate este un mijloc propagandistic de vârf (de formă secularistă) în mediatizarea “noii constiinte religioase” ce invadează omenirea, pe măsură ce crestinismul autentic supravietuieste în arii etnice si geografice tot mai restrâns."

(Cuv. Seraphim Rose – Ortodoxia si religia viitorului)

Last edited by antiecumenism; 14.10.2013 at 00:20:54.
Reply With Quote