Am constatat ca Sutra Inimii nu poate fi gasita cu usurinta in limba romana, asa ca am tradus-o, asa cum m-am priceput.
Daca sesizati erori, nu ezitati sa le semnalati.
Textul nu este complet. Este tradusa doar partea care releva cum trebuie cultivata vacuitatea.
Lectura placuta pentru cei cu si fara prejudecati.
SUTRA INIMII
Reverenta intelepciunii desavarsite, Mama Binecuvantata
Astfel am auzit. Odata, Cel Binecuvantat statea in Rajagriha, in Muntii Acoperiti de Vulturi impreuna cu o mare adunare de calugari si o mare adunare de Bodhisattvasi. In acea vreme, Cel Binecuvantat era absorbit in concentrarea infinitatii fenomenelor, denumita “Profunda Iluminare”.
In acelasi timp, Nobilul Avalokiteshvara - Bodhisattva, Mareata Fiinta – era cufundat perfect in desavarsita intelepciune, privind impecabil la nimicnicia celor cinci agregate.
Atunci, prin puterea lui Buddha, venerabilul Shariputra l-a intrebat pe Nobilul Avalokiteshvara - Bodhisattva, Mareata Fiinta – “Cum ar trebui un Fiu al Familiei sa cugete atunci cand doreste sa cultive intelepciunea desavarsita?”
Nobilul Avalokiteshvara - Bodhisattva, Mareata Fiinta –a grait astfel:.
“Shariputra, orice Fiu sau Fiica a Familiei doreste sa cugete la desavarsita intelepciune trebuie sa priveasca impecabil astfel: ulterior sa priveasca perfect la lipsa existentei prin sine a celor cinci agregate.
--------------
Forma este goliciune,
Goliciunea este forma,
Goliciunea nu este altceva decat forma iar forma nu este altceva decat goliciune.
-------------
De asemenea, simtamintele, mintea care deosebeste lucrurile, factorii compoziti si constiintele sunt goliciune.
Shariputra, ca aceasta, sunt toate fenomenele, golase, fara nicio trasatura esentiala.
Esentialmente, fenomenele nu sunt produse si nu se dezintegreaza.
Esentialmente, nu sunt contaminate si nu sunt separate de contaminanti.
Esentialmente, nu scad si nu cresc.
De aceea Shariputra, in goliciune nu exista nicio forma, nicio simtire, nicio discriminare, niciun factor compozit, nicio constiinta.
--------
Nu este ochi, ureche, limba sau trup.
Nu este vaz, auz, miros, gust, atingere sau impresie mentala.
Nu este forma vizuala, sunet, mireasma, arome sau obstructii.
Nu este necunoastere; nici incetarea necunoasterii.
...
Nu este imbatranire si moarte; nici incetarea imbatranirii si mortii.
--------------
De asemenea, nu este suferinta, cauza a suferintei, incetare a suferintei sau cale de urmat.
Nu este constiinta exaltata, implinire sau neimplinire.
---------------
De aceea, Shariputra, pentru ca nu este nicio realizare, Bodhisattvasii se reazama si se odihnesc in intelepciunea desavarsita.
Mintile lor sunt fara obstructii si fara frica.
Trecand complet dincolo de perversiuni, ei ating desavarsirea.”
__________________
|