Ce inseamna a fi nebun pentru Hristos o explicatie pentru cei care sunt jenati in sensibilitatea lor de "urlete suspecte"... dar de fapt confunda
râvna cu isteria

(( si e grav ,oameni buni!!!
Cel cu adevarat nebun, chiar daca ajunge sa-si indure nebunia sa in Hristos, nu este un adevarat nebun pentru Hristos in adevaratul inteles al cuvantului. Pentru ca cel nebun pentru Hristos nu indura silit nebunia, ci insusi se sileste sa se arate nebun. Singur si-a ales conditia de nebun si poate s-o paraseasca oricand voieste si sa se intoarca iarasi la ea, cand socoteste ca-i este de folos. Nu-i pentru el un handicap, nu-i vatama viata psihica si nu-i tulbura nici viata duhovniceasca. E ca si actorul, care ramane el insusi, chiar daca-si pune tot sufletul in rolul pe care il are de jucat.
Unii proroci, prin faptele lor iesite din comun, pot fi socotiti drept precursori ai nebunilor pentru Hristos; astfel, prorocul Isaia a mers gol si descult vreme de trei ani, prevestind robia egiptenilor (Is. 20, 2-3); Iezechiel a stat culcat in fata unei pietre inchipuind Ierusalimul impresurat, mancand paini coapte pe scarna de om (Iez. cap. 4); Osea si-a luat de femeie o desfranata, spre a inchipui necredinta lui Israel fata de Dumnezeu (Os., cap. 3).
Ceea ce este intelepciune inaintea lui Dumnezeu sa fie nebunie pentru lume: "Omul firesc nu primeste cele ale Duhului lui Dumnezeu, caci pentru el sunt
nebunie" (I Cor. 2, 14); "Cuvantul crucii, pentru cei ce pier, este nebunie" (I Cor. 1, 18); "Dumnezeu a binevoit sa mantuiasca pe cei care cred prin nebunia propovaduirii" (I Cor. 1, 21); "Noi propovaduim pe Hristos cel rastignit, pentru pagani, nebunie" (I Cor. 1, 23); "Pentru ca nebunia lui Dumnezeu este mai inteleapta decat intelepciunea oamenilor" (I Cor. 1, 25).
Un indemn inca si mai puternic se arata a fi acest cuvant al Sfantului Pavel: "Dumnezeu Si-a ales pe cele
nebune ale lumii" (I Cor. 1, 27), care pare sa faca din
nebunia in ochii oamenilor, cale aleasa de
mantuire a celor placuti si chemati de El.
Sa observam ca Apostolul Pavel se lauda cu acesta nebunie: "Noi suntem nebuni pentru Hristos" (I Cor. 4, 10) si indeamna la ea, spunand: "Daca i se pare cuiva ca este intelept, sa se faca nebun, ca sa fie intelept" (I Cor. 3, 18). Si atunci cei nebuni pentru Hristos - mai bine zis "nebuni din pricina lui Hristos" - sunt ei oare altceva decat crestini care au socotit acest indemn drept porunca, urmandu-l pana si in litera lui, pentru a putea spune impreuna cu Apostolul: "Noi suntem nebuni pentru Hristos"?
Sfantul Ioan Casian indeamna: "Sa te faci nebun in lumea aceasta, pentru ca sa devii intelept"; Sfantul Simeon Noul Teolog scrie: "Ucenicii oamenilor ii socotesc nebuni pe cei invatati de Dumnezeu"; iar Sfantul Antonie cel Mare spune ca: "va veni vremea cand oamenii au sa innebuneasca si, de vor vedea pe cineva ca nu-i nebun, se vor scula asupra lui strigandu-i ca-i nebun, pentru ca nu-i ca ei".
Or,
nebunii pentru Hristos nu-s socotiti nebuni din aceeasi pricina pentru care Apostolul Pavel e numit de altii nebun sau singur se numeste asa. Din punct de vedere psihiatric, el are un comportament perfect sanatos.......
http://www.crestinortodox.ro/credint...tos-69887.html