Citat:
În prealabil postat de Fani71
Inchei seara cu un raspuns la intrebarea stirenei de mai sus cum anume ne rugam noi impreuna cu ceilalti crestini.
Spuneam deja ca se pot folosi rugaciuni biblice, care sunt comune tuturor. Si se folosesc.
Sau, daca sunt invitata la masa de catolici si ei spun o rugaciune inainte de masa, ar trebui sa tac ostentativ sau sa imi tin degetele incrucisate, ca nu se pune? Ca doar nu vorbesc de papa si de filioque la binecuvantarea mancarii.
Sau, daca merg la o nunta sau la inmormantare a unor prieteni sau rude de alta confesiune, ar trebui sa stau deoparte si sa particip fara sa ma rog - sau e ai bine sa ma rog in masura posibilului - desi recunosc, anumite parti ma impiedica sa ma rog, deoarece contrazic conceptia ortodoxa?
|
Pai hai sa mai exersam nitelus discernamnatul si sa realizam ca ce spui tu mai sus n-are nici o legatura cu miscarea ecumenica si scopurile ei declarate: unitatea "crestinilor" trecand peste credinta lor care nu se rezuma la cateva chestii aparent universale.
Citat:
Personal mi se pare totusi mai bine sa nu se inventeze slujbe pentru rugaciunile comune, ci sa participe fiecare la slujbele celuilalt, atat cat poate.
|
Folosul fiind care?
Daca eu nu reusec sa particip la toate slujbele mele, ce mi-ar folosi sa ma duc sa vad un circ penticostal cu vorbirea in limbi si rugaciunea la comun cu voce tare, de exemplu?
Sau sa-mi spuna un adventist despre "spiritul profetic" care practic le-a conturat credinta si care e de fapt un profet mincinos?
Citat:
Din punctul asta de vedere, protestantii fac cel mai mare efort participand la slujbele ortodoxe, ca trebuie sa suporte multe chestii care ii deranjeaza.
|
Ca de exemplu?
Citat:
Ei o fac, dar noi nu putem sa suportam superficialitatea unor slujbe de-ale lor?
|
Care dintre ei o fac si de ce o fac, ca sa analizam putin situatia inainte de a sari la concluzii.
Citat:
Ca doar nu apar in rugaciuni invective la Maica Domnului.
|
Stii povestea aia cu dracii care aveau fiecar metodele lor de a duce suflete la Iad?
Cel mai "meserias" si care ducea cele mai multe suflete, nu era ala care ii indemna pe oameni sa faca pacate, sa nu creada in Dumnezeu, ba dimpotriva, chiar le spunea sa mearga la biserica, sa se pocaiasca.
Dar nu chiar atunci, mai tarziu.
Daca iti iei credinta in serios, ai sa-ti dai seama ca ajutorul Sfintilor nu este ceva optional iar cei care nu apeleaza la el, nu sunt pur si simplu mai tari duhovnicesti si nu au nevoie de el, ci nici macar n-au ajuns la o provocare duhovniceasca serioasa, in ciuda "experinetelor cu Dumnezeu" de care tot vorbesc si care e drept, sunt "catchy", aduce a duhovnicie pentru sufletele necoapte care le asculta, dar orizontul spiritual, ala adevarat, e mult deasupra lor.