Doamne ajută.
Sophia, te-ai speriat? Foarte bine !
În articolul ăsta
am să fiu foarte aspru !
Rar scriu acest tip de răspuns, dar aici, acum, trebuie !
"cel ce urăște certarea este nebun" - Pilde 12, 1.
Dacă s-a speriat și Glykys e și mai bine. Asta am și vrut. Pentru că o iubesc ! Cum te iubesc și pe tine și pe toți, după puțina mea iubire. Dar acum trebuie asprime, nerușinatelor !
Frază nenorocită la adresa unei fete, zici ? Cum îmi permit spui ? Copilă neroadă, ca tine multe sunt și vor mai fi. Ca "Glykys" iarăși. E plină lumea de voi, guralivelor ! Și vă mirați apoi, tot voi, de tot necazul ce îl aveți, mai dați vina și pe alții, sau mai grav, pe Dumnezeu !
Găsiți voi, în aroganța voastră, marele echilibru între cele din lume și creștinism, psihologie și alte ciudățenii și iubirea creștină cu care ar trebui să-l ajutați pe "fallen" (trad. căzut), mai rău îl afundați le recomandați ca fiind bune și mai grav, le recomandați înaintea Iubirii și mai și credeți că faceți bine, surioare nerușinate ce sunteți, dar contraziceți prin atitudinea voastră bolnavă, Cuvîntul:
"Cei ce se folosesc de lumea aceasta, ca și cum nu s-ar folosi deplin de ea. Căci chipul acestei lumi trece." I Corinteni 7, 31
Veți spune poate, cum adică? Uite și mai explicat:
Nu se poate să slujiți și lui Dumnezeu și lui mamona. (Matei 6, 24 și Luca 16, 13) Adică punînd psihologia ca recomandare principală, puneți pe mamona prioritar. Atunci nu faceți asta pe un forum creștin, pentru că aici îl ajuți creștinește, dacă știi și dacă poți. Dacă nu, măcar nu îl afunda ! Dacă nu poți face cuiva un bine, măcar nu-i fă rău. Și mai spune:
"Nu puteți să beți paharul Domnului și paharul demonilor" (I Corinteni 10, 21) Adică ori, ori ! Trecînd peste imaginea diabolică a articolului, oare putem spune că ce este scris în acel articol este din paharul Domnului? Comuniunea Domnului cu noi? Nu putem spune. Și-atunci unde-i îndrăzneala ta, nerușinată fată Sophia ?
Problemă mare nu e că citiți prostii de pe internet, dacă va-ți și putea da seama că sunt stricatoare de suflet, de mîntuire și greșite! Dar ce mai cu atîta mîntuire, nu? Problema mare apare atunci cînd le mai și credeți bune, și mai grav, le mai și dați și la alții de bune! Mai și susțineți întunericul unui articol, înconjurat de alt întuneric diavolesc, îl îmbrăcați în cuvinte "medicale" și vă da-ți de ceasul morții apoi, culmea tot voi, că vai! ce bine a-ți spus voi și ce greșit spun alții.
Vrei să fiți a lumii ? Mergeți nebunelor ce sunteți și fiți ale lumii ! Dar cu Hristos nu mai aveți treabă. Dacă vreți însă cu Hristos, bine-ați venit, dar lumea o să vă urască.
"Dacă vă urăște pe voi lumea, să stiți că pe Mine, mai înainte decît pe voi M-a urît. Dacă a-ți fi din lume, lumea ar iubi ce este al său; dar pentru că nu sunteți din lume, ci Eu v-am ales pe voi din lume, de aceea lumea vă urăște." Ioan 15, 18-19.
Fată! Ce i-am spus eu, e mîngîiere, față de ce spune Scriptura! Dacă smintește cineva pe aceștia mai mici (în credință),
mai de folos i-ar fi dacă i s-ar lega de gât o piatră de moară și ar fi aruncat în mare (Luca 17, 2) Deci trebuia să-i spun să-și lege o piatră de moară de gît și să se arunce în mare? Putem fi ispitiți în prostia noastră, să spunem că suntem învățați la sinucidere. Vai nouă! Nu! Scriptura e plină simbolism, cu înțeles mult mai adînc față de înțelesul care se citește. Nu se referă la piatra propriu-zisă legată de gîtul unui om ce se aruncă în mare, ci că pentru cel care smintește pe altul, sminteala îi este ca o piatră, ce și-o leagă singur de gît, și în apă fiind, nepotrivit pentru oameni, este lipsa aerului, lipsa vieții, deci moartea sufletului, duhovnicească, pierderea Împărăției Cerurilor. De ce zice că mai bine asta decît sminteala? Adică mai bine să-ți pierzi tu sufletul dacă asta vrei, dar să nu îl pierzi pe lîngă al tău și pe-al altora, cu smintelile ce le spui. Asta-i un aspect.
Nicio ortodoxie din lume nu-mi dă dreptul să mustru? Fată fără minte ! Numai gură mare ai, dar ce grăiești cu ea, nu zidește, ci dărîmă. În primul rînd Îl avem exemplu pe Hristos, care a numit pe unii, care meritau, pe bună dreptate, "pui de vipere", de năpîrci, șerpi, morminte văruite pe dinafară. Dar tot cu iubire a spuso, El fiind Iubire, ca să-i îndrepte. Pe unii i-a îndreptat, pe unii nu. La alții a luat zbiciul, și i-a dat afară din templu, că făceau bișniță acolo. Dar tot îi iubea, și pentru ei, avea să moară mai tîrziu, răstignit pe Sfînta Cruce. Și tu? Mucoasă încă, ca și mine, dar te ridici cu prostii să pierzi sufletele mai multora care citesc "bijuteria" de articol al psihologiei. Și dacă eu o avertizez că dacă tot așa o ține, nu-și va găsi liniștea, nuși va găsi perechea, nu va rămîne însărcinată din cauza blestemățiilor ce le citește, și o va duce rău în viață, pentru depărtarea ei de Iubire, tot eu greșesc, așa-i ? Desigur, am greșit că n-am scris articolul ăsta de la început, decînd am văzut articolul de psihologie al surioarei "Glykys", echilibrata.
Pentru "Glykys", Sophia si "Fallen", Sfîntul Ignatie Brianceaninov - Despre înșelare :
"Bucurați-vă pururea" - I Tesaloniceni 5, 16.