Citat:
În prealabil postat de catalin2
Si tot in acel mesaj gaseai ca in pasajul din Daniel aproape toti sfintii spun ca Cel vechi de zile este Dumnezeu Tatal.
|
Serios? În acel pasaj rupt din context, da, așa este, dar ți-am postat tot articolul și ți-am subliniat ceea ce trebuia să vezi. Am să-ți mai postez încă o dată concluzia articolului:
Cu alte cuvinte nu este o întâlnire dintre Fiul și Tatăl în ceruri, ci o întâlnire între cele două firi ale Mântuitorului: Fiul Omului -firea omenească, iar Cel Vechi de zile - firea dumnezeiască.
Sinodul hotărăște definitiv ca reprezentarea ca bătrân, Cel vechi de zile, nu mai trebuie raportată la Tatăl, ci doar la Hristos.
Apoi eviți să răspunzi acestui argument:
”Până ce a venit Cel vechi de zile și a făcut dreptate sfinților Celui Preaînalt, până ce s-a împlinit vremea și împărăția a ajuns sub stăpânirea sfinților.” (Daniel 7, 22)
Cu întrebarea: Dacă Cel vechi de zile este Dumnezeu Tatăl, cine este Cel Preaînalt?
Se pare că nici aceste articole nu conving:
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...&postcount=185 sursa fiind acest articol:
http://www.razbointrucuvant.ro/2011/...vechi-de-zile/
http://www.crestinortodox.ro/religie...duh-97108.html
http://www.crestinortodox.ro/sarbato...fie-69438.html
Interpretarea Sfântului Hipolit este la fel destul de clară: „[...] Cineva ca Fiul Omului [...] a înaintat până la Cel vechi de zile [Daniel 7:13]. Prin expresia
Cel vechi de zile nu se referă la nimeni altul decât la Domnul Dumnezeul și Stăpânul a toate, la Domnul Hristos Insuși, Cel care a învechit zilele fară însă ca El să Se fi învechit sau să fi suferit vreo schimbare de pe urma trecerii timpului.”