Citat:
În prealabil postat de Miha-anca
Daca budismul ti se pare generos, ma intreb ce ai spune sa cunosti frumusetile ortodoxiei si sa le traiesti? Cu budismul ramai singur; cu ortodoxia Il ai tot timpul pe Dumnezeu cu tine.
Eu sper ca intr-o zi te vei trezi... ca eraul acestei carti:
http://www.sfaturiortodoxe.ro/marii-...intele-paisie/
Cititnd aceasta carte, vei recunoaste efectul unor lucruri in care crezi acum.
|
Am precizat anterior ca si budismul tibetan se bazeaza pe o "
Relatie Personala", aspect nerecunoscut de exegetii crestini.
Treptele profunde (Vajrayana --> Stadiul Creativ/ Stadiul Final) se bazeaza exclusiv pe "agapa" / iubirea in comuniune in adancul inimii cu "Buddha-fara-inceput" ("Dumnezeu" cu alta denumire identificat nu istoric sau in relatie cu o anumita etnie ci prin atributele sale esentiale).
Aceasta "Agapa" (iubire in adanca intimitate) este maturata in liturghisiri (sadhane) specifice stadiului "
Unirii in inima cu Invatatorul" care preceda Vajrayana.
Deci budismul nu este "
INSINGURARE". Da, este insingurare de patimi dar comuniune in dragoste cu Adevarul.
Analiza budismului de catre crestini se face, evident de pe o pozitie partizana, trunchiata, cu expresii care nu reflecta adevarul despre aceasta religie.
Religia este una din conditionarile cele mai puternice al fiintei umane.
Practic este imposibil pentru cineva care este puternic conditionat de invataturile primite inca din frageda pruncie sa faca apel la resursele analitice ale gandirii critice, echidistanta, impartiala.
O mica strafulgerare harica ne poate face habotnci si chiar violenti cu alte moduri de expresie, atunci cand ne lipseste resursa gandirii critice (dreapta cugetare care se uita la adancul principiilor nu la modul cum sunt exprimate).