Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75
In scripturile budiste sunt nenumarate exemple cand Dumnezeu (Buddha fara inceput) din dragoste, ia diferite aspecte vizibile - forme tranzitorii-, inclusiv umane pentru ajutorarea fiintelor.
|
În primul rând, Buddha nu e în nici un caz Dumnezeu, ci un simplu om limitat care s-a chinuit să ducă un anumit stil de viață, fără să stabilească vreo legătură reală cu Dumnezeul Cel Adevărat.
Hristos fiind Dumnezeu Adevărat și Om Adevărat, nu poate fi comparat în nici o privință cu Budha sau cu vreo altă creatură de pe pământ sau din ceruri!
În al doilea rând, în paragraful în care te-am citat mai sus, dacă nu este vorba despre reîncarnare, atunci avem de-a face cu ceva care se aseamănă cu erezia dochetismului care, referindu-se la Mântuitorul Hristos, susținea ceva identic, și anume că, Hristos ar fi luat trup doar aparent, ci nu în realitate. Cu alte cuvinte, ei susțineau că de fapt ar fi păcălit lumea, că ar fi fost un fel de fantezie, un fel de nălucă. Așa au ajuns să nege patimile Mântuitorului de pe cruce, Învierea și tot ce a pătimit ca Om în lume fiind.
Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75
Putem spune ca Dumnezeu se "incarneaza" prin vointa proprie. Daca vrea sa fie para de foc sau om o face in baza propriilor Lui ratiuni.
|
Nu putem spune acest lucru, fiindcă Dumnezeu nu doar se încarnează într-un trup, ci Dumnezeu Cuvântul ia firea omenească, adică trup însuflețit de suflet rațional și înțelegător, cu tot ce înseamnă asta, inclusiv mintea care este creată.
Prin Întrupare, Dumnezeu Cuvântul S-a facut ipostas al trupului, adică firea omenească (trup însuflețit de suflet rațional și înțelegător) s-a unit cu firea dumnezeiască în ipostasul Cuvântului, fara schimbare, fara amestecare, fara despartire și fără împărțire !
"Firea dumnezeiasca este pentru totdeauna unita cu firea omeneasca, fara schimbare, fara amestecare, fara despartire, si fara impartire in ipostasul Cuvantului. Aceasta inseamna ca cele doua firi nu s-au despartit si nu se despart niciodata. In prezent, ne putem impartasi din Trupul indumnezeit al Cuvantului, tocmai pentru ca firea omeneasca ramane nedespartita de cea dumnezeiasca, adica Dumnezeu-Om exista pentru totdeauna. Impartasindu-ne din Trupul si din Sangele indumnezeit al lui Hristos, ne facem de un trup si de un sange cu El. (ÎPS Vlachos)
Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75
Budismul tibetan explica poate cel mai bine cum firea dumnezeiasca este simbiotica cu firea omeneasca. Cum Dumnezeu poate straluci intreg, in fiecare persoana.
|
Nu explică bine deloc, fiindcă unirea firii dumnezeiești cu firea omenească este valabilă doar pentru Hristos, Dumnezeu-Om, fiindcă El are și fire dumnezeiască, fiind din Sfânta Treime, lucru care nu este valabil și pentru persoanele omenești de pe pământ.
Așa cum a fost creată firea omenească a vechiului Adam, tot astfel a fost creată și firea omenească a Mântuitorului, Noul Adam, în păntecele Maicii Domnului, cu diferența că trupul său a fost la scară/dimensiune mult mai mică, dar deja format, fără să fi fost, ca în cazul nostru, ou sau zigot mai înainte de a se forma
Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75
Toti suntem fii ai Lui Dumnezeu. Pentru ca din El purcedem. Nu exista alta sursa.
Trebuie doar sa ne intoarcem cu mintea din lume, la Tatal nostru.
|
Toți suntem fii ai lui Dumnezeu, dar nu cum înțelegi matale. Nu purcedem din El, (nu suntem părticele din esența-ființa Sa și energia Sa dumnzeiască) nici unul dintre noi. Aceasta este o teorie întâlnită în toate filozofiile orientale, la platonicieni, la neo-platonicieni și în toate ereziile de origine gnostică. Teoria emanaționistă a gnosticilor care vorbește despre faptul că mintea omului este necreată (erezia apolinarismului) și că este un fragment, o scânteie, o părticică din Dumnezeu, care este numit de ei în mai multe feluri, în funcție de filozofia din care provine: Cosmos, Conștiință Cosmică, Conștiință Supremă, Supraconștiință etc
Aceste filozofii eretice învață că aceste părticele din aceea ființa, numită de ei Dumnezeu, deoarece ar fi păcătuit într-o stare de preexistență au fost aruncate în trupuri spre a fi pedepsite, și că vor trebui să treacă prin mai multe cicluri de reîncarnări pentru a se purifica, urmând în cele din urmă a se contopi cu Divinitatea, Ființa, Pleroma, Monada, Cosmos, Conștiință Cosmică, Conștiință Supremă, Supraconștiință etc
Ortodoxia învață câ firea omenească (atât trupul cât și sufletul rațional, înclusiv mintea) sunt create, și că suntem fiii lui Dumnezeu prin înfiere nu prin fire/natură. La Sf. Botez suntem înfiați prin Harul Sfântului Duh și devenim fiii lui Dumnezeu după har, atâta timp cât avem credință dreaptă și conlucrăm în viața noastră cu Harul Sfântului Duh primit la Sf. Botez. Fiul lui Dumnezeu după fire/natură este Unul Singur, Iisus Hristos. (Ioan 3, 16)
"Prin energiile necreate se impartașește omul de darul lui Dumnezeu, iar nu de fiinta Sa, care ramane pururea neatinsa de vreo zidire a Sa vazuta sau nevazuta.
Dumnezeu în Ființă e un adânc nepătruns, necomunicabil, neschimbabil. Dar din acest adânc emană puteri și lucrări în care nu se scurge însăși Ființa. Acestea sunt altceva decât Ființa. Ele pot fi nenumărate, precum abisul Ființei este fără de sfârșit.
Sfântul Grigorie arată că altceva este ființa Lui Dumnezeu, inexprimabilă și de neatins cu gândirea, și altceva, harul care se revarsă apofatic din ea, de care se împărtășesc cei vrednici de unirea cu Cel Necuprins. Dar prin aceasta nu trebuie înțeleasă existența a doi Dumnezei (diteism), Unul complet transcendent iar Altul imanent, adică împărtășibil sau participabil, ci Unul și Același, după ființă incognoscibil iar după lucrări sau energii cognoscibil".