Citat:
În prealabil postat de oni91
Godan, as vrea sa te intreb care este conceptia ta despre Iisus Hristos.Am vazut ieri seara un documentar in care era prezentata asemanarea(adevarata sau nu) dintre crestinism si budism.Chiar era un "maestru" numit Sai Baba care avea multi adepti care i se inchinau ca unui zeu, el pretinzand ca maica-sa e fecioara:D, dar nu asta este ceea ce m-a mirat cat ideea budistilor despre Iisus.Ei considera ca Iisus avea aceleasi conceptii budiste, adica atunci cand a pretins ca este Fiul lui Dumnezeu, El de fapt cica ar fi crezut ca orice om poate deveni dumnezeu(nu Dumnezeu, parerea mea) actionand ca un parinte protector si intelept si ca oamenii ar fi ajuns sa-L divinizeze din nevoia unui Dumnezeu palpabil, viu(adica asa cum i se inchina aia lui Sai Baba, asa cica I S-au inchinat oamenii lui Iisus).De asemenea, se insinua ca minunile facute de El nu ar fi fost chiar asa cum scrie in Biblie, ca datorita oralitatii povestile au fost amplificate, iar Iisus a ramas evreu pana la moarte, neinchipuindu-Si ce vor inventa oamenii despre El si ce religie va lua nastere.Apoi se mai arata ca povestea cu nasterea din fecioara se regaseste si la budisti, prin zeitatea numita Krishna, ca potopul si mersul pe apa sunt iarasi mituri preluate de crestinism etc.Totusi majoritatea acelor oameni credeau ca Iisus este Fiul lui Dumnezeu, dar in sensul conceptiei ca orice om poate deveni dumnezeu.Chiar era o femeie care spunea "El Si stia ca este Dumnezeu, noi nu stim asta despre noi" sau ceva de genul asta.Care este opinia ta?Tu crezi ca Iisus a fost in India(sau in Asia) si ca ar fi avut asemenea pareri?Nu ca as fi eu de acord cu asa ceva, nu vreau sa fiu inteleasa gresit, dar sunt curioasa sa vad ce parere are o persoana care poate a luat contact cu astfel de idei.
Godan, macar bine ca nu ai de-a face cu sarlatanii din Romania.Imi pare bine ca s-a rezolvat neintelegerea:).
|
Oni, ceea ce ma intrebi sunt subiecte profunde, pe care evit sa le discut aici din respect pentru cei ce au credinta crestina. Putin mai voalat, pot spune ca eu cred ca istoria adevarata a fost modificata in timp, ca ceea ce a fost cu adevarat in viata lui Isus este mult diferit fata de ceea ce noi primim acum ca imagine. Si nu se intampla numai in religia crestina. Divinitati budiste nascute dintr-o floare de lotus, sau urzitoare care prevedeau viitorul lui Buddha (analogie cu magii veniti la nasterea lui Isus) sunt si in alte religii, nu numai in Crestinism. Oamenii au tendinta de a diviniza si probabil ca multe evenimente ne sunt prezentate sub o alta natura dupa un anumit timp.
Pot insa sa spun ca budistii considera ca toti avem in noi natura de Buddha. Toti putem realiza adevarata natura a spiritului, dincolo de balastul acestei lumi duale, inselatoare. Buddha nu este persoana in sine, pe care noi o stim ca a stat si a meditat sub pom acum 2500 de ani. Buddha este o stare la care Siddhartha Gautama a atins-o. Este aceeasi persoana denumita si Buddha Sakyamuni: adica "inteleptul din Sakya care a atins starea de Buddha". Aceasta stare de Buddha o avem toti in noi si avem mai mult sau mai putin sansa sa ne apropiem de ea. Ca putem spune ca Dumnezeu este in fiecare, ca toti suntem fii lui Dumnezeu, sau ca in fiecare este o picatura din Spiritul Universal, sau orice alta metafora, pentru mine nu conteaza prea mult. As putea spune ca Isus a simtit in intelepciunea sa Dumnezeirea, a realizat Unitatea iar restul este doar o forma prin care a incercat sa ne prezinte acest lucru. Putem lua ca atare aceasta forma sau o putem transcende ... asta este treaba fiecaruia. Dar da, budistii cred ca fiecare dintre noi avem spiritul in natura sa primordiala, insa nu-l putem realiza (constientiza) din cauza atasarilor noastre lumesti, a dorintelor ce ne incatuseaza, a felului in care trecem prin aceasta lume iluzorie.
Cat despre trecerea lui Isus prin Asia ... pot spune ca exista marturii scrise prin anumite temple care pomenesc de un anumit sfant "Issa" cu o istorie asemanatoare a lui Isus si care ar fi petrecut ani buni prin acele locuri. De altfel, Biserica crestita este cam tacuta cu acei "ani pierduti" ai lui Isus. Marturiile exista, insa este libertatea fiecaruia sa creada in ele sau nu ... asa cum este libertatea fiecaruia sa creada sau nu in alte carti sfinte.
Mirela, poate ca il simt pe Dumnezeu in ortodoxie, insa practicile budiste ma ajuta mai mult decat cele crestine sa ma apropii de El. Cand il simti pe Dumnezeu, nu-l simti doar in ortodoxie si in rest il vezi pe diavol. Ce nu cred (si o spun cu tot sufletul) e ca nu putem ajunge la Dumnezeu decat prin Isus. De aceea m-am deschis catre lume si mi-am ales drumul.