Buletinul care conține un “mediu de stocare” pentru viitorul card de sănătate, încalcă libertatea noastră de conștiință, deoarece:
a) conține date pe care posesorul nu le cunoaște și nu le poate vedea;
b) creează premisele unui control din partea statului, care poate deveni ușor un abuz împotriva libertății omului.
c) încalcă prevederile constituționale ale art. 5, alin. 2: „cetățenia nu poate fi retrasă celui ce a dobândit-o prin naștere”.
d) în lipsa acestuia se vor restrânge drepturile civile ale cetățenilor.
Potențialul de neconstituționalitate este evident atâta timp cât forma actului de identitate, așa cum este legiferată prin Legea nr. 235/2013, ne încalcă dreptul de a ne exercita statutul de cetățeni ai statului român și toate drepturile și obligațiile ce decurg din acesta, împrejurare ce vine în contradicție și cu dispozițiile art. 5 alin.2 din legea fundamentală, deoarece, conform Legii 21/1991, art. 22, cartea de identitate face dovada cetățeniei, și în relațiile dintre cetățeni și orice alte persoane fizice și juridice se folosesc, pentru legitimare și identificare, cărți de identitate legal valabile.
Situația creată, astfel cum am motivat mai sus, îl pune pe cetățean în imposibilitatea de a-și exercita drepturile prevăzute în următoarele articole din Constituția României:
art. 5, alin. 2, care spune: cetățenia nu poate fi retrasă celui ce a dobândit-o prin naștere;
art. 26, referitor la dreptul la liberă circulație;
art. 36, alin. 1, referitor la dreptul la vot;
art. 37, referitor la dreptul de a alege și a fi ales;
art. 40, alin. 1. referitor la dreptul de asociere;
art. 41, referitor la dreptul la muncă;
art. 44, alin. 1, referitor la dreptul la proprietate;
art. 46, referitor la dreptul la moștenire;
art. 48, alin. 1-2, referitor la dreptul de a întemeia o familie;
art. 50, referitor la protecția persoanelor cu handicap;
art. 51, alin. 1, dreptul de petiționare.
Întrucât, spre deosebire de celelalte acte, precum pașaportul sau carnetul de conducere, purtarea buletinului de identitate și legitimarea în fața organelor statului cu acest document reprezintă atât un drept, cât și o obligație, neposedarea sa și imposibilitatea de a se legitima pot deveni faptă contravențională. Neposedarea actului de identitate îl privează pe posesor de posibilitatea apărării în instanță prin exercitarea art. 21, alin 1 și vine în contradicție flagrantă cu art. 21, alin. 2, care spune nici o lege nu poate îngrădi exercitarea acestui drept (de a accede la justiție).
În plus, este evident că în lipsa cărții de identitate valabile, imi restrange toate drepturile cetatenesti, astfel ca o contest.Expunerea de motive care privește securitatea suplimentară, condițiile impuse de normele europene etc., sunt simple susțineri pe care le-am demontat deja prin prezenta cerere și prin documentația pe care o voi depune.
Dispozițiile art. 53, alin. 1 din Constituția României prevăd strict limitativ situațiile în care se poate restrânge exercițiul unor drepturi și libertăți… „numai dacă se impune pentru apărarea securității naționale, a ordinii, a sănătății, ori a moralei publice, a drepturilor și libertăților cetățenilor; desfășurarea instrucției penale, prevenirea consecințelor unei calamități naturale, ale unui dezastru ori ale unui sinistru deosebit de grav”.
Nici una dintre aceste situații nu poate fi invocată pentru a justifica legea pe care o contestăm sau pentru a beneficia de restricțiile libertății de conștiință, expuse mai sus în Pactul internațional al Drepturilor Civile și Politice. Or, așa cum am arătat deja, atâta timp cât țări europene cu tradiție democratică (Marea Britanie, Franța etc) au renunțat la sistem, considerând că nu le afectează securitatea națională, este evident că impunerea în România numai a cărților de identitate care să conțină un cip, fără alternativă este o măsură care urmărește îngrădirea libertății.
Nici alin.2 al art.53 nu are aplicabilitate pentru că „restrângerea drepturilor și libertăților trebuie să fie proporțională cu situația care a determinat-o… și să nu aducă atingere existenței dreptului însuși”.
Mai mult decât atât, în conformitate cu Declarația Universală a Drepturilor Omului, art. 11, preluată de art. 6, alin 2 din Convenția Europeană a Drepturilor Omului “orice persoană acuzată de vreo infracțiune este prezumată nevinovată până când vinovăția sa va fi stabilită legal”. Acest principiu se traduce în Constituția României în art. 23, numit Libertatea individuală, alin. (11), în care se spune: “Până la rămânerea definitivă a hotărârii judecătorești de condamnare, persoana este considerată nevinovată”.
Metodologia de colectare, stocare și utilizare a informațiilor biometrice consideră posesorul un prezumtiv infractor, fiind o încălcare a art. 23 (11), deoarece impunerea unui document care permite urmărirea, controlul, stocarea în mediu electronic a oricărei informații despre persoana posesoare nu poate fi admisă, decât în cazul în care acea persoană este suspectată sau este chiar autoare de fapte penale, în nici un caz nu poate fi acceptat de cetățeni liberi care se bucură de prezumția de nevinovăție.
În concluzie:
solicit sa eliberati carte de identitate în format existent până la momentul 31.03.2014.
Prezenta reprezintă și plângere prealabilă în condițiile Legii contenciosului administrativ astfel că în situația în care nu veți răspunde pozitiv solicitării noastre voi sesiza instanța competentă și voi solicita și daune interese precum și cheltuieli de judecată.
Data, Semnătura,
Last edited by antiecumenism; 31.03.2014 at 23:55:49.
|