Citat:
În prealabil postat de calinp
Daca cercetati cu atentie, veti vedea ca exista asceti cu viata sfanta care sunt antiecumenisti si asceti cu viata sfanta ecumenisti. Si la o cercetare si mai atenta, se vede ca viata ascetilor antiecumenisti nu e chiar asa de sfanta cum pare. Ascultam de Dumnezeu daca ne luam dupa cine trebuie. Vorba Pr. Porfirie: mare ispita e indrumatorul fals.
|
Exista clerici politic corecti, vrei sa spui. Nimic nou sub soare.
Si pe vremea Sfantului Marcu Evghenicul, multi incercau sa indemne oamenii simpli, cu ipocrizie, la iubire si la nejudecarea aproapelui pentru ca ei sa-si poata impune ideile lor. Totusi, Sfantul Marcu Evghenicul, desi era renumit pentru smerenia si blandetea sa, nu a acceptat sa iubeasca o invatatura de credinta gresita sub pretextul iubirii aproapelui.
http://www.impantokratoros.gr/E077871E.ro.aspx
Citat:
În prealabil postat de calinp
Ecumenismul nu e ciorba, ci discernamant si nejudecarea aproapelui
|
Discernamantul este un Dar al Duhului Sfant. Un dar important, care se cultiva in mare smerenie. Nu e ceva care poate fi obtinut cu mijloace materiale. La polul opus se afla inselarea diavoleasca, atunci cand omul cauta sa inventeze noi religii, noi secte, producand dezbinare in cadrul Bisericii.
Pr. Arsenie Boca:
,,Ecumenismul? Erezia tuturor ereziilor! Caderea Bisericii prin slujitorii ei. Cozile de topor ale apuslui. Numai putregaiul cade din Biserica Ortodoxa, fie ei: arhierei, preoti de mir, calugari sau mireni, inapoi la Sfanta Traditie, la Dogmele si Canoanele Sfintilor Parinti ale celor sapte Soboare Ecumenice, altfel la iad cu arhierei cu tot. Fereasca Dumnezeu!
Ce este ecumenismul?
Ecumenismul s-a născut în sânul Protestantismului la începutului secolului al XX-lea, ca un efort de redobândire a unității pentru o lume protestantă împărțită în nenumărate grupări și ramificații. Ecumenismul nu are absolut nici o legătură cu ecumenicitatea și catolicitatea Bisericii, care este pe deplin păstrată, atât geografic cât și ecleziologic, în Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolească Biserică, adică Biserica Ortodoxă, care continuă să creadă ceea ce a fost crezut "întotdeauna, pretutindeni și de către toți." Existența ereziilor nu neagă nici unitatea, nici ecumenicitatea și nici catolicitatea Bisericii. Biserica continuă să fie una și universală. Erezii și schisme ca "bisericile" "catolice" și protestante ale Apusului sau cele anti-calcedoniene ale Răsăritului nu sunt bisericile locale autentice și legitime ale acelor ținuturi; aceste biserici redobândesc unitatea și catolicitatea, devin adevărate biserici, doar atunci când sunt reintegrate în credința și viața Bisericii Ortodoxe Sobornicești (Catolice), care nu este doar adevărata Biserică, ci și singura Biserică. Prin urmare, de la bunul lui început și până în ziua de astăzi, așa-numitul "Conciliu Mondial al Bisericilor", ca vehicul (purtător) al ecumenismului protestante, este, într-un adevărat sens ecleziologic, un "Conciliu Mondial al ereziilor și schismelor." (Din concluziile conferintei teologice inter-ortodoxe "
Ecumenismul: Origini. Asteptari. Demistificare" - 2004)
Bazele ecumenismului
Ecumenismul nu are nici o baza in traditia si istoria Bisericii Ortodoxe: nici un sfant ortodox nu a fost vreodata ecumenist, nu a participat la intalniri cu ereticii ca sa faca schimb de experienta, nu s-a rugat impreuna cu ereticii. Ba din contra, falsele "uniri" care s-au realizat in Istoria Ortodoxiei au fost anatemizate si cei care s-au opus tradarii au fost trecuti in randul sfintilor si cinstiti de poporul drept-credincios care nu s-a unit cu minciuna si a aparat dreapta si sfanta credinta ortodoxa cu pretul sangelui.
Canonul 45 al Sfintilor Apostoli
Episcopul, sau prezbiterul, sau diaconul, impreuna cu ereticii rugandu-se, sa se afuriseasca numai; Iar de au dat lor voie, ca unor clerici a lucra ceva, sa se cateriseasca. - PIDALION (Carma Bisericii Ortodoxe)''
Sursa:
http://www.credo.ro/ecumenism.php