Traditie, voi incepe cu a dosua problema.
au admis si intrebuinteaza calendarul indreptat urmatoarele Biserici:
Patriarhia ecumenica din Constantinopol,
Bisericile din Grecia si Albania
Arhiepiscopia Ciprului
Biserica ortodoxa din Polonia
Patriarhia Antiohiei
Biserica Romana
Patriarhia Alexandriei (1928) ;
Mitropolia ortodoxa din Cehoslovacia (autocefala de la 8 decem*brie 1951);
Biserica ortodoxa din Finlanda (adoptase stilul nou inca din 1917) ;
Biserica din Bulgaria (la 20 dec. 1968).
Au ramas deci cu stilul vechi (calendarul iulian neindreptat) Bise*ricile din Patriarhia Ierusalimului, Biserica Rusa si Biserica din Serbia, la care se adauga calugarii din manastirile de la Athos.
"Exemplul aces*tora a incurajat pe credinciosii disidenti de la noi si din alte Biserici, care tin inca stilul vechi, numiti stilisti sau calendaristi" -
http://www.cresti nortodox.ro/Indreptarea_calendarului_in_Rasarit_7265.html.
Link-ul te duce la un articol mai mare despre acesta problema, de unde am extras afirmatiile citate.
Inteleg opinia ta, ti-am expus si parere mea, de aceea as vrea sa nu polemizam pe acesta tema.
Cat desprea problema omoforului, exista diferentele evidente intre cele doua omofoare (in poza postat ititial, a doua din cele trei, nu se afla un trandafir, prezent in cea de a doua fotografie, postat de tine pentru comparatie). Dar este posibil sa ma insel si, intr-adevar sa fie un omofor.
Dar, daca este vorba de omofor, purtat peste mantie, iata ce spune Liturgica:
Mantia nu este un vesmant liturgic propriu zis; arhiereul o imbraca numai cand intra in biserica, la vecernii, la slujbele mici si la
alte ceremonii, impreuna cu omoforul mic si carja. In prezent, ori de cate ori arhiereul intra in biserica, este imbracat, in portic, cu mantia. La Sfanta Liturghie insa, mantia nu se mai imbraca.
Cele spuse mai sus, impreuna cu locatia unde este facuta fotografia (in afara lacasului de cult) ma fac sa cred, ca, fara indoiala, nu este vorba despre o Liturghie.