Ar mai trebui făcute unele precizări:
1. Fecioara Maria nu și-a pierdut fecioria prin Nașterea Domnului, fiindcă "Nevătămată și curată a rămas Fecioara după nașterea lui Hristos, adică a rodului celui binecuvîntat. Prin ea a trecut Hristos precum raza soarelui trece prin sticlă sau prin cristal. Precum nu se sfarmă nici întinează raza care trece prin sticlă și prin cristal, ci mai curat îl strălucește, tot așa și Soarele dreptății, Hristos, n-a vătămat fecioria Preacuratei Maicii Sale, nici cu durerile cele obișnuite femeilor n-a întinat ușa nașterii celei firești, cea cu curăția pecetluită și cu fecioria păzită, trecînd mai presus de fire; ci mai ales i-a îndoit curăția ei, sfințind-o prin trecerea Sa și luminînd-o cu dumnezeiasca lumină a harului."
2. Mai trebuie să specific că deși sufletul și trupul Domnului au fost create simultan, doar Trupul Domnului a fost creat din sângiuirile Fecioarei Maria, nu și sufletul Său.
@EzioAuditore
Nu mai fi așa obraznic și ai grijă cum vorbești despre cele două firi în Hristos, ca să nu ajungi și tu pe urma monofiziților și a lui Nestorie. După cum bine a sesizat și Mihailc, problema ta este aceea că identifici ființa/firea cu ipostasul/persoana, așa cum făcea și Nestorie...
"Dupa unirea ipostatica a celor doua firi, a existat o singura Persoana intr-un singur ipostas. Prin gandire filosofica, Nestorie a ajuns sa sustina categoric ca fiecare fire isi are persoana sa. El spunea ca, prin unirea celor doua firi, Hristos a luat doua persoane, adica Persoana dumnezeirii si cea a omenescului, si ca astfel, a rezultat o a treia persoana, pe care el a numit-o “persoana iconomiei” sau “persoana legii“." (IPS Vlachos)
Citeste aici dar cu atentie, nu ca pe poezie:
http://corortodox.blogspot.ro/2013/1...-domnului.html
Pentru termenii teologici ai nevoie de un dicționar de specialitate, nu de un DEX.
DEX-ul îți poate fi de folos în literatură, nu prea are legătură cu teologia.