Citat:
În prealabil postat de catalin2
Cu asta te-au pacalit pe tine sa treci la catolici sau e doar pentru adormirea constiintei tale si justificarea lepadarii de Biserica? Ei bine, ai cam luat teapa, dar mai ai timp sa-ti indrepti greseala pana la sfarsit. Ca sa nu ai indoieli ca e adevarat ce spun, Sfantul Sinod al BOR din 2008 a hotarat ca cine se va impartasi la catolici sau in afara Bisericii e exclus de la comuniune pana isi revine, deci e exclus din Biserica. Ti se pare ca s-au unit Biserica Ortodoxa cu adunarea catolica?
Unirea se va produce automat cand BC va renunta la dogmele gresite si vor adopta invatatura crestina curata, nici nu va mai fi nevoie atunci de discutii, a doua zi se va face unirea.
Patriarhul ecumenic, adeptul ideilor ecumeniste a ridicat fara sa se consulte cu nimeni anatemele din 1054. Fara nicio importanta, nu avem anateme nici cu adventistii sau martorii, asta nu inseamna ca suntem uniti cu ei.
Spui ca se roaga si catolicii, dar si musulmanii se roaga mai mult decat ei, si hindusii. A existat o secta crestina in care toti membrii s-au sinucis, din SUA. Si ei se rugau tot la Hristos, asa ziceau ei. Rugaciunea se face in Duh si in Adevar. Suntem uniti prin harul Duhului Sfant cu Hristos, "doar credinta" e inventata de Luther, care nu prea mai era catolic.
|
Iar vorbesti aiureli, dar din pacate ceva simbure de adevar tot este. S-a interzis ortodoxilor sa se impartaseasca la catolici nu zice ca tainele catolicilor nu sint bune...Oare de ce a fost nevoie de interdictia asta?
Umblati cu smecherii si o sa o incasati iara si probabil si mai rau. Eu sint catolic asa ca sint ok si din punctul de vedere al sinodului.
Decizia Sinodului BOR privind comportamentul sacramental si liturgic al clerului si credinciosilor ortodocsi
In sedinta de lucru, din zilele de 8-9 iulie 2008, Sfantul Sinod al Bisericii Ortodoxe Romane a luat in discutie impartasirea Inaltpreasfintitului Parinte Nicolae, Mitropolitul Banatului, la o Liturghie greco-catolica si concelebrarea Preasfintitului Parinte Sofronie, Episcopul Oradiei, cu un ierarh greco-catolic la slujba de sfintire a Aghiazmei Mari.
Sfantul Sinod a dezaprobat gesturile necanonice ale celor doi ierarhi, care au produs tulburare in Biserica. Apoi, Sfantul Sinod a luat act de regretul si pocainta acestora, pe care le-a primit ca prim semn de indreptare.
In legatura cu comportamentul sacramental si liturgic al ierarhilor, preotilor, diaconilor, monahilor, monahiilor si credinciosilor mireni ai Bisericii Ortodoxe Romane in relatie cu alte culte, pe temeiul Sfintelor Canoane si al invataturii de credinta ortodoxa, Sfantul Sinod a hotarat ca nu este ingaduit niciunui ierarh, preot, diacon, monah, monahie sau credincios mirean din Biserica Ortodoxa Romana sa se impartaseasca euharistic in alta Biserica crestina. De asemenea, nu este ingaduit niciunui cleric ortodox sa concelebreze Sfintele Taine si Ierurgii cu slujitori ai altor culte.
Cei ce nu se supun acestei hotarari pierd comuniunea cu Biserica Ortodoxa si, in consecinta, vor suporta sanctiuni canonice corespunzatoare starii pe care o ocupa in Biserica: depunerea din treapta sau caterisirea, in cazul clericilor, si oprirea de la impartasanie a credinciosilor mireni.