Citat:
În prealabil postat de Badescu
Imi cer scuze ca intervin, totusi am observat in mai multe locuri in acest topic cum ca budhismul ar avea vreo legatura cu crestinismul sau Iisus cu Budha, in primul rand e o aberatie, un om care afirma asta tin sa cred ca nu stie mai nimic nici despre crestinism nici despre budhism, budhismul fiind o latura plecat din hinduism. Crestinismul cu budhismul si hinduismul au la prima vedere in comun iubirea si pacea, nici macar mila, care e sinonima cu iubirea si e spulberata prin crezurile karmice si reincarnare.. Ce ar mai avea in comun? razboiul cu gandurile. Crestinul duce acest razboi toata viata, pentru ca e un soldat al lui Dumnezeu, hindusii si budhistii or sa poata invinge acest razboi prin posedarea propiului corp de un demon sau starea de pacat. Atunci cand esti aproape de diavol ce ar mai avea cu tine? de ce ti-ar mai aduce ispite de vreme ce i faci voia? In concluzie, ceea ce am vazut in acest topic se apropie mai mult de New Age (religie in care totul e facut varza!) decat de crestinism, hinduism sau budhism... Cat despre o comparatie intre budha si Hristos, eu gasesc decat vreo doua, budha a fost om, Hristos este Dumnezeu. Budha probabil se chinuie in flacari, Hristos e imparatul raiului..... "Drumul spre iad este pavat cu intentii bune" .. totusi mai recomand si acest articol daca nu s-a citit inca: http://demascarea-inselatoriei.blogs...i-budhism.html
Doamne ajuta!
|
KARUNA
Iubirea in aspectul Milei este fundamentul budhismului mahayana ( Mare -
Maha pentru ca
nicio virtute nu este mai mare ca iubirea in aspectul milei ). Iubirea in aspectul milei este dovada limpede, de netagaduit ca acea iubire este una curata.
Aceasta
mila nu este una ocazionata, circumstantiala, sporadica, suscitata de anumite evenimente si interactiuni.
Este o mila care imbratiseaza clipa de clipa tot ceea ce este viu, toate fiintele aflate sub puterea schimbarii, stricaciunii.
Lumea trebuie privita in mod echilibrat. Nu putem spune ca este perfecta, absolut buna, nu putem spune ca este doar suferinta.
Acesta este unul din aspectele derivate ale viziunii
Caii de Mijloc (
Madhiamaka) -
Madhia (mediu/mijloc)-maka (cale).
Iubirea in aspectul compasiunii este imposibila intr-un ambient perfect.
Iubirea care sufera pentru o anumita fiinta este "samanta budeitatii"
Iubirea care sufera pentru toate fiintele se numeste
Karuna -
Marea Mila care este atotcuprinzatoare, acopera toate lumile si existentele.
Cu aceasta inima extraordinara, gata de sacrificiu in orice clipa, budistul mahayana isi alimenteaza toate faptele bune, orientate spre lucrarea mantuirii tuturor fiintelor, fara exceptii, fara deosebire.