În prealabil postat de router
gabriel , putem avea pareri diferite, dar in ce priveste textul cu prima zi a saptamanii in care s-au intalnit si au frant painea ,este pura speculatie tributara serbarii contemporanea zilei intai , sa inteleg ca defapt s-au intalnit duminica in locul sambetei.
Istoria dovedeste ca apostolii , si crestinii primelor secole nu au inteles asa ceva. De aceea:
Arhiereul Calist Botosaneanul, episcop de Arges, in "Istoria bisericeasca" din 1902, pg. 55, declara: "Ziua in care crestinii savarseau cultul lor religios la inceput a fost sambata, mai tarziu duminica, zi de inchinare si bucurie, dupa cum zice si sfantul Atanasie al nostru: Sambata noi ne adunam laolalta nu ca sa iudaizam... ci ca sa ne inchinam lui Isus, Domnul Sabatului."Asadar, primii crestini au pastrat cu credinciosie ziua Sabatului.
Culmea , foloseste exact versetul la care ma refeream cu :"Sabatul a fost facut pentru om.." Nici pe departe sa inteleaga vreunu ca din cauza ca au frant painea in prima zi , acea zi inlocuieste sabatul.
Deasemenea:
Gabriel Rascaru Ieromonahul, in Liturgica Bisericii Ortodoxe , ed. 1876, pg. 94, scrie: "Sambata s-a serbat intrucat priveste ca Lege morala si in secolele primitive ale crestinismului".
Acestea sunt cateva din dovezile istoriei scrise te teologi si profesori ortodocsi.
Tezaur Liturgic - de Badea Cireseanu , si Istoria Bisericeasca Universala de I.Mihalcescu, ..plus alte carti care vorbesc despre primele secole din crestinism , arata foarte clar acest lucru.
Bineinteles ca dupa schimbarea produsa oficial de biserica in sec IV , s-a trecut treptat , pana la desfintarea totala a poruncii.
|