UNIVERSITATEA BABES-BOLYAI, FACULTATEA DE TEOLOGIE ORTODOXĂ
Zilele creatiei în interpretarea Sfintilor Părinti -
http://www.scribd.com/doc/58094629/Z...4%83rin%C5%A3i
Ideea generală a tuturor Sfinților Părinți este că lucrarea ziditoare a lui Dumnezeu în cele șase zile este spontană (are loc dintr-o dată).
Și a zis Dumnezeu: "Să fie lumină!" Și a fost lumină. Și a văzut Dumnezeu că este bună lumina, și a despărțit Dumnezeu lumina de întuneric. Lumina a numit-o Dumnezeu ziuă, iar întunericul l-a numit noapte. Și a fost seară și a fost dimineață: ziua întâi. (Fc1:3-5)
Aici în primul rând trebuie sa menționăm ca înainte de apariția luminii,
Sfântul Vasile cel Mare, ne spune că nu era noapte ci întuneric. “Atunci la început ziua și noaptea nu se datorau mișcării soarelui, ci se făcea zi și urma noapte când se revărsa lumina aceea care a fost făcută la început și când iarăși se retrăgea potrivit măsurii rânduite de Dumnezeu”. Suntem lamuriți în mod clar că nu este vorba de lumina soarelui, care încă nu fusese creat, ci este vorba de o lumină care a fost făcută la început și care se retrăgea potrivit măsurii rânduite de Dumnezeu.
Tot Sfântul Vasile cel Mare ne atenționează la faptul că prin acțiunea lui Dumnezeu să fie lumină nu trebuie să înțelegem sunetul dat de vocea lui Dumnezeu ci să înțelegem ca prin acest să fie ia formă de poruncă sensul dat de voința lui Dumnezeu. În continuare se impune să amintim ceea ce ne evidențiază tot el referitor la și a fost seară și a fost dimineață:
ziua întâi, anume faptul că seara este hotarul comun dintre zi și noapte, anume că ziua trecuse, dar Scriptura nu le numește încă zi și noapte ci le numește pe amândoua cu numele părții mai principale și tot odata ce trebuie să reținem este că această expresie se folosește pe întreg cuprinsul Scripturii în măsurarea timpului, mereu se numără zilele.
Ha, ha, ha ... AlinB, nu ai inteles nimic, nu-i asa ?