View Single Post
  #22  
Vechi 18.07.2014, 09:23:34
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Patrie si Credinta Vezi mesajul
Da, domnule Mihnea, dar unii spun ca daca ar fii mai multi, cu neveste:
a) nu s-ar mai uita asa unii la baiatul de altar. Sa fim sinceri, ca stim ca e asa.
A te uita "asa" la baiatul de la altar este inclinatie homosexuala, care nu are legatura cu casatoria sau necasatoria. Eu nu ma uit "asa" la baieti nici acum, cand sunt casatorit, nici inainte, cand nu eram casatorit.

Citat:
b) e mai usor sa il zboare episcopul din post cand nu duce lipsa de preoti.
Nu stiu daca admiterea la preotie a casatoritilor ar creste numarul de preoti. Si, mai ales, nu stiu daca ar creste numarul de preoti cu vocatie autentica. Dv nu observati ca in ortodoxie, unde avem preoti si casatoriti si necasatoriti, vedem bine ca exista o "preotie cu doua viteze" ? Sunt ZECI de postari, pe zeci de fire de discutie, in care credinciosii ortodocsi cer duhovnic necasatorit si in care se vede ca ei, credinciosii (si credincioasele) sunt capabili sa strabata sute de kilometri in cautarea unui ieromonah care sa la fie ghid spiritual ?Instinctiv, lumea realizeaza ca a avea nevasta, burta, copii care vor ba una, ba alta, soacra etc, scade din capabilitatea preotului de a face fata misiunii sale specifice, de preot. Ca au existat si exista preoti care impaca viata de familist cu preotia, da: vorbim de laudabile exceptii si nu de regula. Regula este ca, in ortodoxie, preotii celibi au MULT mai multa cautare decat preotii mireni si acest lucru e din motiv intemeiat.
Ceea ce vreau sa spun este ca admiterea la preotie a unor insurati, chiar daca (probabil, dar nedovedit) ar creste cantitatea de preoti, nu ar creste calitatea lor.

Si, fiindca vorbim de mutari: un preot romano-catolic, necasatorit, poate fi MULT mai usor mutat in alta parohie, ori chiar in alta provincie a Bisericii Universale ori in teritorii de lupta si misiune decat un preot casatorit greco-catolic. Probleme cu mutarile au mai degraba epsicopii greco-catolici decat cei romano-catolici. Ca episcop, cand ai nevoie sa muti un preot care are o preoteasa, care si ea poate ca lucreaza pe la vreo firma, scoala sau institutie, care are o fata ce da bacul si un baiat ce si-a facut deja prieteni intr-un liceu, ai o problema MULT mai mare decat atunci cand ai de mutat un preot necasatorit, ce e un soldat al lui Cristos gata de a fi mutat din legiunea lui intr-o legiune in care e mai mare nevoie de el. De aceea, preotii catolici necasatoriti nu prea stau mai mult de cinci ani intr-o parohie, pe cand preotii casatoriti, catolici ori acatolici, dau impresia ca s-au insurat cu parohiile sau manastirile lor. Necasatoria preotilor romano-catolici a dat forta si caracterul ardent pentru Cristos si pentru Evanghelie acestei Biserici, a asigurat mobilitatea oamenilor Bisericii si a facut ca toate natiunile de pe pamant care sunt, astazi, majoritar crestine sa fie, cu putine exceptii, crestinate ca urmare a eforturilor misionare ale acestei Biserici. E normal: la chemarea lui Cristos de a converti toate natiunile, cum raspunzi mai bine: in stare casatorita sau in stare necesatorita ? Preotii Romei de azi sunt alesi dintre necasatoriti din acelasi motiv pentru care soldatii Romei de ieri erau alesi dintre necasatoriti. Imprejurarea ca doi la suta dintre primii cad sub nivelul moral al soldatilor pagani nu este de natura sa schimbe strategia. Ceea ce trebuie facut este: mai multa credinta, mai multa pregatire de lupta, generali mai ageri, mai multa disciplina in castre. Casatoria preotilor, care e de fapt un pogoramant, nu ar aduce decat lancezeala si spirit caldicel, de care Domnul nu are nevoie acum, cand Biserica trebuie sa fie mai combatanta ca oricand. Asemenea regula, pretinzand ca barbatii credinciosi pot pune mana si pe Potir, si pe femeie si le pot face bine pe amandoua, ar corespunde cel mai bine planurilor adversarului lui Dumnezeu, care vizeaza ruina Bisericii. Deloc intamplator, cei mai infocati in a sustine ca regula celibatului trebuie schimbata sunt caldiceii Bisericii, sunt cei care, de fapt, nu mai cred (daca au crezut vreodata). Nu am cunostinta de nici un rand prin care vreun sfant al Bisericii Catolice din ultimele secole ori milenii sa propovaduiasca casatoria preotilor. Multi dintre acesti sfinti sunt comuni cu cei ortodocsi. Aratati-mi un sfant parinte din vremea Bisericii Nedespartite, unul singur, care sa sustina casatoria preotilor si mananc cartea. Dv vi-l puteti imagina pe Sf Ioan Gura de Aur casatorit ? Eu, nu.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com

Last edited by Mihnea Dragomir; 18.07.2014 at 09:50:34.
Reply With Quote