Aducerea aminte / conștientizarea păcatului
A ne aduce aminte de un păcat presupune că l-am conștientizat cândva.
Iar dacă nu l-am conștientizat nu ni-l putem aminti, însă îl putem conștientiza acum.
Cum e posibilă această conștientizare (care uneori pare, deși nu este, o aducere aminte; dimpotrivă, conștientizarea de acum naște și aducerea aminte a situației trăite)?
Un răspuns duhovnicesc ni-l oferă Arhimandritul Sofronie Saharov în "Vom vedea pe Dumnezeu precum este" (pag. 42, ed. 2005)
"În mișcările îndreptățite de judecata noastră, noi nu putem vedea "păcat".
Adevărata viziune a păcatului aparține acelui plan duhovnicesc de unde am căzut.
Păcatul se conștientizează prin darul Duhului Sfânt,
împreună cu credința în Absolutul Personal, Făcătorul și Tatăl nostru.
Este vorba de relațiile noastre personale cu El, și nimic altceva."
Darul Duhului Sfânt este și în preotul care ne spovedește? Vine și lucrează și prin el? Face parte din Taina Mărturisirii?
Relațiile noastre personale cu Dumnezeu sunt mijlocite, orientate, susținute, ocrotite și îngrijite, potențate și amplificate de harul Duhului Sfânt prin preotul duhovnic?
Părintele Sofronie a lăsat pagini remarcabile despre lucrarea rugăciunii. Practic, ce e cu adevărat mântuitor nu poate exista fără rugăciune - ne arată Părintele.
Dar rugăciunea, fie ea și condiția individuală a vieții unui creștin, nu este niciodată ruptă de persoane. Ci, dimpotrivă, este prin excelență o relație interpersonală (altminteri ar fi un solilocviu). În multe sensuri și planuri....
Last edited by Ioan_Cezar; 22.07.2014 at 21:58:53.
|