Genetica este o știință extrem de complexă, căreia nu i-a dat de cap nici un om până azi, din câte cunosc.
Cei care scot după placul lor fragmente din cărțile de genetică (precum unii scot din context versete din Scriptură, pentru a da interpretări care le convin lor) uită, printre multe altele, următoarele:
a) transmiterea genelor de la genitori la urmași este condusă de legile probabilității, nu de mecanică; în genetică nimic nu e sigur, ci doar probabil.
b) genotipul nu e totuna cu fenotipul. Aceasta înseamnă că, chiar dacă doi oameni au fondul genetic absolut identic, dezvoltarea lor morfologică nu este niciodată identică. Intervin nenumărați factori pe care îi putem reuni în câteva clase principale - educația/cultura mediului, experiențele vieții, autoconstruirea propriei personalități prin propriile decizii. În concluzie, premisele presupuse a fi identice duc la rezultate variate.
c) genele recesive, spre deosebire de cele dominante, nu se manifestă (decât atunci când în genomul urmașului se întâlnește aceeași genă recesivă și de la mamă și de la tată).
Consider că este cu totul păgubos ca omul care nu stăpânește bine genetica să facă speculații teologice pe spinarea geneticii. Prin aceasta se scoboară pe sine și în genetică și în teologie...
Ca fapt divers, reamintesc că unul dintre marii oratori ai Antichității a avut un defect din naștere (transmis ereditar) la nivelul aparatului fonator. Dar, prin lucrul cu sine și-a depășit datul ereditar și a devenit unul dintre cei mai buni oratori, poate cel mai bun.
https://istoriiregasite.wordpress.com/tag/demostene/
Pe de altă parte, ca să ridicăm ștacheta sus de tot, în chiar Genealogia Mântuitorului întâlnim persoane despre care uneori ne sfiim să vorbim...
http://www.cuvantul-ortodox.ro/categ...erii-domnului/
Speculațiile genetice au, printre alte neajunsuri, pe acela că alimentează fanatismul rasist (rase pure, nazism etc.).
Pentru om e întotdeauna mai important (cu impact practic mai mare, cu validitate ecologică) în ce cultură trăiește, în ce lume de duhuri, în ce atmosferă omenească (și îngerească...) decât cu ce tendințe în potențial vine pe lume. Dacă se transmit urmările păcatelor părinților, aceasta se face prin comportamentul (practici - obiceiuri, ritualuri) și amintirile (idei, sentimente, valori, filosofii, credințe) ce însoțesc fiecare coabitare dintre înaintași și urmași.
Păcatul se reînnoiește activ - psihologic și duhovnicește de la o generație la alta, prin comunicarea directă la toate nivelurile dintre generații; el nu se transmite pasiv prin substratul genetic biochimic. Să respectăm și să cultivăm tradițiile bune, de la o generație la alta, și astfel vom avea urmași sănătoși, trupește și sufletește și duhovnicește.
Și chiar dacă păcatul s-ar transmite, stă în puterea oricărui păcătos născut din păcătoși să devină bineplăcut Domnului, chiar sfânt. Prin alegerea nevoinței întru atragerea Harului Domnului, știind că "duhul umilit, inima înfrântă și smerită..." și că tot ce nu este posibil la om este posibil la Dumnezeu, dacă Domnul voiește.