http://www.dcnews.ro/cardul-national...l_453747.html?
"Cardul de sănătate va fi înmânat titularului în baza unui act de identitate și a semnăturii de primire. În situația în care, după minim două prezentări la domiciliul asiguratului, dovedite pe baza avizului de transmitere, cardul nu a putut fi predat asiguratului, acesta va fi predat casei de asigurări teritoriale în evidența căreia se află asiguratul. Avizul pe care operatorul poștal îl lasă la domiciliul asiguratului în cazul în care nu va fi găsit, va conține numărul de telefon al factorului poștal, astfel încât asiguratul să îl poată contacta pentru a stabili intervalul orar în care factorul poștal poate reveni în zilele următoare pentru a–i preda cardul de sănătate.
Dacă în intervalul celor 20 de zile cardul nu a putut fi predat, asiguratul poate să își ridice personal cardul de sănătate de la casa de asigurări în a cărei evidență se află, după un termen de 10 zile lucrătoare, pe care CN Poșta Română îl are la dispoziție pentru a preda cardul casei de asigurări.
După distribuirea cardului național, va urma o perioadă în care vor rula în paralel cele două sisteme, pentru ca atât asigurații cât și furnizorii de servicii medicale să se acomodeze cu această soluție informatică și pentru a depista și a remedia eventualele probleme depistate în funcționarea acestei soluții informatice.
Cardul de sănătate primit acasă de asigurat este inactiv. Intrat în posesia cardului de sănătate, asiguratul îl va prezenta pentru activare la prima vizită la un furnizor de servicii medicale. Mai exact, pin-ul de transport al cardului național (000) va fi schimbat cu un pin personalizat format dintr-o combinație de patru cifre. Pin-ul personalizat va fi introdus și confirmat personal de către pacient. Personalizarea pin-ului este obligatorie, altfel cardul rămâne în stare inactivă și nu poate confirma servicii medicale în sistem. Acest pin va fi introdus de către asigurat ori de câte ori va beneficia de un serviciu medical pentru validarea și, mai apoi, decontarea acestuia din fondul asigurărilor sociale de sănătate.
Introducerea altor date suplimentare pe cardul de sănătate este opțională și se realizează doar la medicul de familie. Această etapă nu este obligatoriu să se realizeze concomitent cu activarea cardului."