Citat:
În prealabil postat de Claudiu_FT
Domnule Mihnea,
Daca spuneti ca "inchisoarea" din pasajul Sf. Scripturi pe care il aveti ca si argument, cum va explicati pasajul in care Mantuitorul spune "cum te va gasi moartea, asa te va judeca."
|
Moartea te poate gasi in stare de har sau in stare cazuta. Acestea doua posibilitati sunt. Tertium non datur.
Toti cei pe care moartea ii gaseste in stare cazuta vor fi damnati. Cei care au pacate personale grave atarnandu-le de suflet (chiar si unul singur) vor cunoaste torturile infernale, despre care Dumnezeu a spus, in numeroase locuri, ca sunt vesnice.
Toti cei pe care moartea ii gaseste in stare de gratie vor fi mantuiti. Dintre acestia, unii (precum Sfintii cei mai cunoscuti si, sa speram, inca multi altii) vor merge direct in rai. Sau vor trece asa, pe la buza intrarii in purgatoriu, ca sa ia atmosfera si sa vada cum e...
Altii, pe care moartea ii va gasi in stare de suflet imbolnavit, dar nu "ucis", vor cunoaste stagiile purgatoriale pana cand se vor curati. Nimic si nimeni necurat nu va intra in Cer.
Prin urmare, cei din purgatoriu, alcatuind Biserica Suferitoare, fac parte dintre cei siguri de mantuirea lor. Ei sunt dintre cei pe care moartea i-a surprins in stare de gratie si pentru ei si mai grabnica lor primire in Rai ne rugam la fiecare Sf Liturghie si cu alte prilejuri.
Citat:
Sau cum va explicati ca talharului pe cruce ii s-a promis instant ca va fi "MAINE" cu Hristos in Rai. Oare talharul nu avea nevoie de Purgatoriu?
|
Nu, talharul nu avea nevoie de Purgatoriu.
Aceasta se explica prin faptul ca Dumnezeu nu este un judecator absurd care sa ceara oamenilor imposibilul. Daca cineva, facand o buna spovada si primind absolvirea, nu isi implineste canonul penitential nu fiindca n-a vrut, ori i-a fost lene, ci fiindca n-a avut cand sa o faca, atunci va fi primit direct in rai. Toti cei care, aflati pe patul de moarte, mor fara de vremea indeplinirii lui, ajung direct in Rai. In aceasta situatie a fost talharul Dismas.
Sa mai observam ca un chin purtat cu rabdare si incredere in dreptatea si bunatatea lui Dumnezeu este un chin penitential. Suferinta aceluia se scade din suferinta purgatoriala. Multi oameni, precum David, isi duc crucea pacatelor, ispasindu-le, in parte sau in totalitate, in viata aceasta. Ei fac parte dintre fericiti. Pe cel putin unul il cunoastem: este slabanogul de la scaldatoarea Vitezda. Iata ce ii spune Isus, dupa ce il absolva: "Iată că te-ai făcut sănătos. De acum să nu mai păcătuiești, ca să nu-ți fie ceva mai rău." (Ioan 5:14). Prin urmare, pacatele duc nu numai la pierderea harului, ci si la consecinte temporale. De exemplu, boala slabanogului.