Mulțumesc, Mihail, pentru opinie!
Aș avea nevoie, pentru o mai bună înțelegere, și de opinia Pelerinului, care e mai aplecat spre detaliile istorice ale modului de viață al iudeilor de atunci - întrucât presupun că Domnul face referire și la relațiile concrete dintre oameni în societatea iudaică a vremii. La moralitate și la aspectele justiției penale.
Probabil că legea "dinte pentru dinte" (corect, adică; chit pe chit) era cu totul manifestă și era de așteptat ca un om aflat într-o pricină oarecare cu un altul risca lesne intermedierea deloc plăcută a judecătorului locului... Poate fi și un mesaj concret/prozaic de concret aici, de luare în considerare a caracterului juridic special al societății evreiești. Soluția nefiind în nici un caz înțelegerea și mila/compasiunea, ci plata. În bani versus pușcărie. Evreiește, cinstit....:) Sau românește, precum vedem astăzi cam peste tot...
Last edited by Ioan_Cezar; 09.10.2014 at 03:55:24.
|