Subiect: Purgatoriul
View Single Post
  #145  
Vechi 10.10.2014, 11:24:22
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Claudiu_FT Vezi mesajul
Totusi, un pasaj obscur pentru Purgatoriu? Nu ma convinge.
Dar cine a spus ca in Biblie avem UN pasaj, si acela obscur, pentru Purgatoriu ? Deocamdata, despre acesta am vorbit. In curand, vom incerca sa aruncam o lumina si pe altele.

Citat:
P.S: Sa stiti Domnule Mihnea, ca eu respect catolicismul...au fost prea multi oameni cu har exceptional sub obladuirea Bisericii Catolice...
Doamne ajuta!
Respectul celuilalt e fundamental si e porunca a Mantuitorului. Chiar si daca celalalt este musulman, ateu sau franc-mason. Cu atat mai mult se cuvine sa respectam pe celalalt cand acest "celalalat" este fratele nostru nu doar dupa natura, ci si dupa adoptie, recunoscand pe Cristos ca Dumnezeu si Domn, avand aceeasi credinta pe care Parintii si primele Sinoade Ecumenice au avut-o. De aceea, noi credem ca, desi plenitudinea harului este intalnita numai in Biserica Catolica, Duhul Sfant a facut minuni si in sufletele celor care nu au facut parte din Biserica vazuta. Asa cum ar fi, de exemplu, Sf Serafim de Sarov, fata de care multi sunt catolicii cu evlavie. Ce pacat ca, pe un fir de discutie paralel, discipoli ortodocsi proemeninenti ai Sf Serafim de Sarov primesc pietre exact de la Cerberii ortodoxiei!

Citat:
În prealabil postat de Ioan_Cezar Vezi mesajul
În cap. 18 apare o expresie "pe mâna chinuitorilor" care lămurește că aici nu e vorba despre focul curățitor al Purgatoriului ci de unii care pot chinui pe oameni.
Aceștia sunt dracii. Deci e vorba despre iad. (și rămâne plauzibilă, pentru mine, și perspectiva psihologică privind chinurile mustrării conștiinței, prin gândurile și starea de căință - ca pregustare a iadului, așa cum apare în cap. 5 - adică opusul Fericirii și desăvârșirii, care fac subiectul central al capitolului...)

Iată așadar că tocmai capitolul 18 pe care îl consideri argument în sprijinul Purgatoriului se dovedește clarificator, întrucât vorbește despre chinuitori și despre Mânia lui Dumnezeu. Locul acesta din Scriptură clarifică și lămurește locul din cap. 5.
De ce aplici masuri diferite ? Daca in cap 18, prin "chinuitori" intelegi dracii, atunci de ce in cap 5, prin slujitorii Judecatorului nu intelegi ingerii ?

Dar motivul hotarator pentru care, in aceste parabole, intelegem ca este vorba de Purgatoriu nu este cine sau ce anume slujeste ori chinuie, ci este aceea ca Domnul vorbeste aici de un loc din care se iese. Un loc nevesnic. Dimpotriva, iadul este vesnic. Dovezile biblice ale caracterului vesnic sunt prea evidente ca sa fie ignorate. Dealtfel, daca pedeapsa iadului nu ar fi vesnica, atunci pentru ce recompensa raiului ar fi astfel? Oare mai trebuie demonstrata o banalitate ca propozitia "damnarea perpetua este...perpetua" ? Ca sa ma limitez doar la Ev dupa Matei, despre care vorbim, iata:

Mt 18.8: Iar dacă mâna ta sau piciorul tău te smintește, taie-l și aruncă-l de la tine, că este bine pentru tine să intri în viață ciung sau șchiop, decât, având amândouă mâinile sau amândouă picioarele, să fii aruncat în focul cel veșnic.

Mt 25.41: Duceți-vă de la Mine, blestemaților, în focul cel veșnic, care este gătit diavolului și îngerilor lui.

Mt 25.46: Și vor merge aceștia la osândă veșnică, iar drepții la viață veșnică.

Si atunci apare intrebarea: pentru ce o intreaga Sfanta Traditie si o intreaga liturgica ne indeamna sa ne rugam pentru cei morti ? Pentru ce, daca mortii sunt fie in Rai si le e bine, fie in "focul cel vesnic" ? De fapt, pentru sufletele caror fel de morti se roaga ortodocsii ? Pozitia protestantilor mi se pare ca avand mai multa coerenta interna. Ei, negand Purgatoriul, ajung, logic, la negarea jertfelor pentru morti. Nu poti sa admiti si sa practici Liturghiile pentru cei adormiti decat daca:
-fie accepti Purgatoriul
-fie afirmi ca iadul nu este vesnic, altfel spus contrazici Biblia.
Ca sa zic asa, daca existenta Purgatoriului nu ar fi fost revelata de Dumnezeu, atunci ar fi trebuit dedusa de oameni prin reflectie teologica. Asa cum a fost dedus Limbul Copiilor. Biblia, o stii foarte bine, nu poate fi contradictorie. Nu se poate ca acelasi Cristos sa vorbeasca despre inchisori din care datornicii fata de aproapele ies pana la urma si despre focuri vesnice, iar cele doua sa fie acelasi lucru.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote