*
Postez acest articol ptr. ca mi s-a parut f.interesant si contine informatii pe care ar trebui sa le stim cu toti. Pr.Aldea este si istoric si are si doctorat in filologie, mai exact in etnologie si folclor. Imi cer iertare daca nu apare f.bine in pagina, am ceva probleme cu viziualizarea textului inainte de postare. Imi dispare scrisul.*
După cincizeci și cinci de ani de luptă,  Ungurimea din România, sprijinită copios de Ungaria, diaspora  ungurească și multe alte puteri anti-românești, se crede la un pas de 
refacerea Regiunii Autonome Maghiare a lui Stalin.
La o primă vedere, pentru a înțelege  valoarea morală a proiectului, ar fi de ajuns o înșiruire a câtorva din  cei mai celebri susținători ai acestei idei, precum: Horthy, Stalin,  Hitler, Wass și alți monștri din istoria recentă a umanității, alături  de urmașii lor din Ungaria „și nu numai „de astăzi. Dar, din nefericire, mulți sunt atât de  lipsiți de cele mai elementare cunoștințe istorice, încât chiar nu  înțeleg ce se petrece.
 De aceea, să vedem o scurtă istorie a  Românilor, Secuilor și Ungurilor în Transilvania, după documentele  vremii și istorici recunoscuți internațional și chiar mondial
[1].  Și, prin prisma ei, să vedem în ce măsură este potrivită autonomia  cerută azi de U.D.M.R. din punctele de vedere politic, istoric, economic  și, evident, al drepturilor omului.
 
 
Originile și teritoriul Românilor
După cum spune Părintele Dumitru  Stăniloae, Românii sunt urmașii traco-ilirilor latinizați prin  Evanghelie. Că Românii sunt urmașii traco-ilirilor latinizați sau  romanizați apare limpede în documentele istorice și faptul este  consemnat de numeroși lingviști și istorici
[2]. Deosebiri apar la factorii de romanizare
[3]  și la întinderea teritoriului în care s-a format Neamul Românesc. În  această ultimă privință întinderea schițată de Nicolae Iorga (din  Carpații Beschizi în Peloponez și de la Marea Adriatică la Marea Neagră
[4]) Â ni se pare a fi un minim de bun-simț
[5].
 
Prezența Românilor atât la nord cât și la sud de Dunăre este, oricum, limpede atestată înainte de venirea Ungurilor în Europa,  după mijlocul secolului IX d.Hr. Românii erau, după cum arată istoricul  Nicolae Iorga în chiar locul mai sus citat, urmașii și moștenitorii  Imperiului Roman, și mai ales ai Imperiului Roman de Răsărit, cel care  avea capitala așezată de un străromân, Sfântul Constantin cel Mare, pe  țărmurile Bosforului. Deși foarte departe de puterea sau ocrotirea  propriu-zisă a Constantinopolului, Românii nordici se simțeau atât de  legați de acesta încât și conducătorii lor „de multe ori urmași ai unora  sau altora dintre migratori „ajungeau să adopte ca firească aceeași  legătură. Simplul fapt că primele creștinări ale Ungurilor s-au făcut de  către clericii Imperiului roman și nu de agenții papismului, sau că  Menumorut se socotea vasal și reprezentant al Împăratului de la  Constantinopol, este de ajuns pentru a demonstra acest punct.
 
Până în secolul IX d. Hr. Românii dăduseră lumii și Europei foarte mult. De  la „călugării sciți” la sfinți ca Dionisie Exiguul sau Ioan Casian, de  la Constantin cel Mare sau Iustinian la Niceta de Remesiana, șirul  personalităților stră-române și române este foarte lung. Și, spre  deosebire de alte nații, Românii știau nu doar să lupte și să se  jertfească pentru Imperiu, ci și să întindă mereu mâna celorlalți. Mari  ctitorii ale românității, precum Sfânta Sofia sau Vlahernele, s-au  ridicat de către Români într-o frățească unire cu alți constructori (în  cazurile amintite împreună cu Armenii). O altă pildă sunt trupele din  Sciția Mică sau Dicia
[6] „cum se numea pe atunci Dobrogea
[7]  „care apărau nu doar acel ținut, ci și calea cea mai scurtă către  Constantinopol pentru invaziile migratorilor, dar și gurile Dunării. 
Astfel apărau, de fapt, întregul Imperiu. Fericitul Ieronim
[8], Sfântul Ioan Casian
[9], Dionisie Exiguul
[10] și Niceta de Remesiana
[11],  ca să amintim numai patru nume, au știut să devină punți între  Răsăritul și Apusul Romanității, dar și între Romanitate și celelalte  națiuni creștine „Greci, Armeni, Egipteni șamd. Existența lor a însemnat  atât de mult pentru unitatea Creștinătăți cât aproape nu se poate  spune. Atât de mult, încât 
atunci când invazia slavă rupe „la  începutul sec. VII „legătura Românității cu Apusul, începe și ruptura  între Apus și Imperiul de Constantinopol. Imperiul roman „devenit de limbă greacă și numit 
romaic[12]  „și Occidentul, rămas de limbă latină, ajung să nu se mai înțeleagă.  Mijlocirea Românilor încetase, iar prețul plătit de Europa „și chiar de  întreaga omenire „va fi cumplit.
 Sunt doar câteva din realizările extrem de numeroase pe care Neamul Românesc deja le dăruise lumii.
Invazia ungurilor în Panonia
 Și vine mijlocul secolului IX. Ungurii  apar la nord de Marea Neagră apoi, înfrânți la Dunărea de Jos, ocolesc  cetatea Carpaților „Transilvania „și se așează stăpâni peste Românii și  Slavii din Panonia, oameni pașnici care se îndeletniceau cu păstoritul  și pescuitul și țineau spiritual de Imperiul roman
[13].
 
Ce au adus Ungurii la venirea  lor în Europa? Oricât de dureros ar fi adevărul, trebuie spus: crimă,  jaf, teroare. Ce-i drept, fără discriminare. Oriunde li se  părea că ar fi bogăție, Ungurii se repezeau să ucidă, să nimicească și  să jefuiască. Pentru bestialitatea lor au fost asemănați cu dispărutul  trib al 
hunilor, un neam turcic de o sălbăticie inimaginabilă
[14], ce răvășise Europa câteva secole mai devreme
[15].  Aceeași neomenie a însoțit primul secol al Ungurilor în Europa. O dâră  de dureri cumplite, de sânge și foc rămânea în urma fiecărei acțiuni
[16] sau năvăliri a lor, până când germanii aproape îi nimicesc în bătălia de la Lechfeld (955).
 În aceeași vreme însă, o ramură începuse  a se depărta de păgânismul inuman care era la originea cruzimilor  nesfârșite săvârșite de Unguri. Sub influența Românilor din Panonia, și  poate și a Secuilor, 
unii dintre războinicii unguri, și chiar și căpeteniile Bulcsu și Gyula se creștinează.  Ultimii doi sunt chiar botezați la Constantinopole, devenind apostolii  Credinței și civilizației într-un neam sălbatic și aducând pe ierarhul  Ierotei „hirotonit, desigur, la Constantinopole „ca 
prim episcop al Ungariei.