View Single Post
  #202  
Vechi 27.10.2014, 12:55:55
Ioan_Cezar Ioan_Cezar is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.618
Implicit

Înțelegerea acestor procese vii din Ființa Bisericii poate fi considerată o problemă de ... genetică.
Putem exprima în mod analogic, ca o mare metaforă, nașterea și dezvoltarea Bisericii așa cum în genetică vorbim despre nașterea și dezvoltarea unui organism viu, corporal.
Dar aceasta nu înseamnă deloc că Biserica învață despre Ea însăși de la știința geneticii, deși unele concepte din genetică pot servi ca mijloc auxiliar de exprimare, ca analogie. Nu e necesar dar poate fi folositor, ținînd cont de obișnuințele minții noastre de oameni ai acestor timpuri. Cel puțin pentru unii dintre noi e o modalitate accesorie, mereu însă auxiliară, neesențială.
Dimpotrivă, genetica e inspirată din Revelația dumnezeiască, din viața spirituală a Bisericii. Poate nu întâmplător primii geneticieni din epoca pe care o considerăm științifică au fost monahi și preoți.
Similar, medicina a învățat de la Doctor, iar nu Biserica a învățat de la doctori.

*
Genetica și genealogiile sfinte au fost modelul după care, în secole, s-a dezvoltat știința lumii. Din păcate, atunci când omul a preluat în arealul său de lucru duhul descoperirilor, a căzut în autoadmirația de sine și, nebăgînd de seamă că Dumnezeu "îi sufla" adevărurile cunoașterii, a ajuns la așa încântare de sine încât s-a trezit că Îl contestă pe Însuși Învățătorul omenirii, puindu-se pe sine, creatura, pe post de Creator. În acest sens, genetica de azi își revendică drepturi pe care nu le poate deține. Mână în mână cu alte științe, de pildă cu fizica cuantică, nu face decât să dubleze Adevărul Revelat cu o umbră căzută și sterilă, făcînd ca atât civilizația cât și cultura să devină stranii și alienante, când s-ar fi cuvenit ca ele să devină mângâiere și accesoriu pentru omul hărăzit la fericire și veșnicie.
Genetica e bună doar în măsura în care, păstrîndu-și smerenia, se va dovedi lucrătoare în calitate de slujnică a Teologiei și Bisericii. Deocamdată se ține, ca și alte discipline științifice și filosofice, la obrăznicătură, spre abramburirea omului iar nu spre luminarea lui.
Nu prin ea în sine, ci prin modul pervers în care duhurile străine de Biserică îi deturnează lucrarea, re-semnificînd-o întunecat, întru deșertăciune.

Last edited by Ioan_Cezar; 28.10.2014 at 12:31:15.
Reply With Quote