View Single Post
  #342  
Vechi 27.10.2014, 15:37:12
AlbertX AlbertX is offline
Banned
 
Data înregistrării: 14.05.2014
Locație: Sibiu
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.066
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Geocentrismul e o teorie aparuta in paganism, la fel ca si aparitia vietii si evolutionismul. Fiind explicatia stiintifica predominanta a existat pana la aparitia unor explicatii mai bune. Calatoria in spatiu a permis ca sa nu mai fie niciun dubiu ca modelul heliocentris e cel corect. Aproape nimeni nu mai crede azi in geocentrism (poate va ajunge si teoria evolutionista in aceasi situatie), afara de 2-3 oameni.
Ce de afirmatii fara acoperire faci mai Catalin. Am observat ca nu crezi in "geocentrism" ca multi altii de pe acest forum si nu numai. Dar de aici pana la a afirma ca "geocentrismul" este gresit e cale lunga ...

Este bine de reamintit ca "geocentrismul" a fost considerat perfect viabil mai mult de 2000 de ani de Sfintii Parinti.
Interpretarea literala a Facerii sta la baza ortodoxiei. Interpretarea dupa cum il taie capul pe fiecare sta la baza sectelor.

Gogosile de genul "calatoria in spatiu a aratat ca" si ca "s-a demonstrat fara dubiu" sunt povesti de adormit copii ... nimic nu a fost demonstrat pana acum.

Catalin, din perspectiva ortodoxa ideea de "Pamant tanar" include geocentrismul, ca-ti convine sau ca nu-ti convine, e treaba ta.
Daca tu personal vrei sa crezi ca Pamantul este tanar si ca este posibil ca acesta sa mearga ca titirezul prin univers in jurul unei gauri negre din centrul galactic ... esti liber sa crezi ce vrei ... doar ca am sa te rog sa mentionezi permanent ca este "parerea ta".

Afirmatia ca "credinta ortodoxa nu se sprijina pe geocentrism" este relativ corecta, aparent asa este, doar ca la baza credintei trebuie pusa interpretarea corecta a Facerii asa cum a fost ea interpretata de Sfintii Parinti ai Bisericii.

Atunci cand modificam sau adaptam credinta ortodoxa la cunostiintele vremurilor noastre vorbim permanent de o interpretare strict personala a credintei, acest lucru fiind in totala contradictie cu credinta Bisericii Ortodoxe.

Cele de mai jos au fost extrase din:

Sfanta Traditie - http://ro.orthodoxwiki.org/Sf%C3%A2nta_Tradi%C8%9Bie
Sfintii Parinti - http://ro.orthodoxwiki.org/Sfin%C8%9...4%83rin%C8%9Bi
Sfanta Scriptura - http://ro.orthodoxwiki.org/Sf%C3%A2nta_Scriptur%C4%83
Biserica Ortodoxa Romana - http://ro.orthodoxwiki.org/Biserica_...m%C3%A2n%C4%83

Biserica marturiseste că Sfintii Parinti sunt organe ale Duhului Sfant, adica ne-au grait noua cuvinte cu putere multa.
Sfintii Părinti au nuantat si explicitat învătătura Bisericii (una si aceeasi de la începuturi, dar dezvoltată si explicitată în timp), au precizat-o si au apărat-o în fata ereziilor.


Sfânta Traditie sau Sfânta Predanie este învătătura dată (lăsată si transmisă) de Dumnezeu prin viu grai Bisericii, din care o parte s-a fixat în scris, mai târziu. Ca si Sfânta Scriptură, Sfânta Traditie cuprinde descoperirea dumnezeiască trebuitoare mântuirii noastre. Ea este viata Bisericii în Duhul Sfânt (sau "viata Duhului Sfânt în Biserică" - Vladimir Lossky) si curentul, fluviul viu al vietii Bisericii.

Altfel definită, Traditia sfântă este "învătătura dată de apostoli primilor episcopi, iar acestia celor de după ei până astăzi, prezentă în definitiile sinoadelor ecumenice, în scrierile Sfintilor Părinti si în cărtile de slujbă ale Bisericii"

Această lucrare a Duhului Sfânt în Biserică, în cazul explicitării, interpretării sau dezvoltării organice a învătăturii de credintă sau a Sfintei Scripturi, s-a făcut în istoria Bisericii prin Sfintii Părinti si prin Sinoadele ecumenice. Pe de-o parte însă, această explicitare, interpretare sau dezvoltare organică se face în spiritul predicii Mântuitorului, a Apostolilor si a urmasilor lor; iar pe de altă parte, aceste dezvoltări organice, interpretări sau explicitări trebuie să primească girul Bisericii universale, să fie receptate de constiinta eclesială în timp.

Cât timp această validare a constiintei Bisericii nu are loc, aceste învătături, explicitări, interpretări sau dezvoltări organice rămân niste păreri/opinii teologice, sau niste traditii bisericesti.

Biblia presupune credinta cititorului. "Credinta" înseamnă acceptarea unui adevăr pe baza mărturiei altcuiva, si nu pe bănuieli sau pe cunoasterea directă, ca martor ocular. După cum spune Sf. Ioan Hrisostom, Biserica ar muri dacă ar fi fondată numai pe cunostintă (experienta directă). Ferice de cei care cred fără să fi văzut, spune Mântuitorul.

Catalin, cand afirmi ca Sfintii Pariti nu au avut conostiintele astronomice din zilele noastre probabil ca ignori cu desavarsire ca prin ei a vorbit Duhul Sfant, asa cum afirma Biserica.

Last edited by AlbertX; 27.10.2014 at 16:33:06.