Maica Domnului, cea pregătită ca să-L nască pe  Mântuitorul lumii, cea pregătită ca în pântecele ei să se unească firea  omenească cu firea dumnezeiească în Mântuitorul nostru Iisus Hristos, a  intrat și ea în Sfânta Sfintelor – prin viața ei, prin gândurile ei,  prin mărețiile ei, prin darurile ei. A intrat în Sfânta Sfintelor care  este smerenia, pentru că la Bunavestire a zis către îngerul  binevestitor: „Iată roaba Domnului, fie mie după cuvântul tău!” (Luca 1, 38), iar Sfânta Elisabeta i-a zis: „Binecuvântat este rodul pântecelui tău!” (Luca 1, 42). 
  	Toate acestea s-au întâmplat având-o în vedere pe Maica Domnului, care este „mai  înaltă decât Cerurile”, și, dacă este mai înaltă decât Cerurile  Bisericii noastre, dacă este mai curată decât strălucirile soarelui,  sigur că prin aceasta a intrat în Sfânta Sfintelor nefăcută de mână  omenească – prin viața ei, prin ceea ce purta în suflet, prin ceea ce a  avut în gândurile ei când se pregătea să nască pe Mântuitorul, prin ceea  ce a gândit, prin ceea ce a simțit când L-a purtat în pântecele ei pe  Mântuitorul lumii. 
  	(Arhimandrit Teofil Părăian, Maica Domnului – Raiul de taină al Ortodoxiei, Editura Eikon, 2003, pp. 26-27)
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.  
(Părintele Alexander Schmemann)
			 
		
		
		
		
		
	
	 |